Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-08, 18:28   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei
Cool

Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Er inne i en god driv nå, har ikke lyst til å sprekke så voldsomt. Tror egentlig at jeg kommer til å gjøre det skikkelig når jeg først gjør det. Har ikke den store evnen til å klare å begrense meg




Men har jo lyst til å prøve.


__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 19:11   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Er en tråd her inne på forumet om hva folk skal, men kan jo svare for meg selv en gang til

Skal ha pause fra 20.desember og frem til 4.januar ca. MEN ikkje ta helt av, spise klementiner og litt av det eg har lyst på, prøve å holde vekta blir igrunn litt av målet

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 01:02   #3
Wilhelmina
Juniormedlem
 
Wilhelmina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 36
Wilhelmina er på en erverdig vei

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Skal spise ketolysemat og lage kaker som man kan spise. Og hvis man må spisemye karbs så kan man bare ta phase 2 karboblokker før man spiser. Så det har jeg tenkt å gjøre. ikke noe utskeielse her nei. Når det går så bra som nå, så klarer man nok jula også.

__________________
Jeg har gått ned ...



Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 09:38   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Grunnen til at eg tar pause i jula, altså pause med måtehold, er at eg har lyst å spise endel frukt og at eg har gått på kuren en stund og da er det litt godt med sånne pauser innimellom. Har fremdeles en lang vei å gå, så etter jul så er det bånn sug frem til 27.juni, da skal broren min gifte seg og DEN dagen skal eg feire med alt som er på bordet pg forhåpentligvis 35-40 kg lettere enn ved start...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 09:42   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Jeg kommer til å gjøre som i fjor; spise rein mat,(kanskje en potet til julemiddagen) holde meg mest mulig unna kaker og godis. Kanskje smake på en mandarin eller to.
Det viktigste er at man ikke tar helt av, men at man nyter
For lavkarbo er en livsstil og da må man lære seg å velge litt med omhu, mener jeg. Spise mest av lovlige ting, og begrenset av mindre lovlige ting

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 10:01   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Wilhelmina, her.

Og hvis man må spisemye karbs så kan man bare ta phase 2 karboblokker før man spiser.

Har du prøvd dette før? Med hvilken effekt?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 10:05   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Hei
Cluet er å bestemme seg for en pause - jo kortere jo bedre- og så ikke å ta helt av. Bare smake ekstra godt på det lille ekstra man tar av godsakene.
God jul.
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:45   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Har du prøvd dette før? Med hvilken effekt?

Ca ingen vil jeg tro

  Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:02   #9
Milla78
Nytt Medlem
 
Milla78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3
Milla78 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Hva er fase 2 karbo blokk?? Virker det og hvor får man kjøpt det? hehe

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCWFOvS/]

[/url]
Milla78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:03   #10
Milla78
Nytt Medlem
 
Milla78 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3
Milla78 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Wow! Der kom tickeren min! Trodde ikke jeg hadde fått det til! Jippi!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCWFOvS/]

[/url]
Milla78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:50   #11
Wilhelmina
Juniormedlem
 
Wilhelmina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 36
Wilhelmina er på en erverdig vei

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Det er en såkalt karbo blokker, der hvis man spiser mye mat med mye karbohydrater, stivelse, kan man ta blokker før måltidet og da opptar kroppen ikke disse karbohydratene/stivelsen. SÅ det er lurt å ta de hvis man ville skjeie ut.Dda er man fortsatt i ketolyse. Disse er billigst på rema 1000, koster her bare 129 kr for 96 tabletter i. Det står forklart på pakken hvordan det fungerer og hvordan man skal gjøre det. Tre piller fem minutt før et karborikt måltid. Å det fungerer, det kan jeg skrive opp på. Har ikke prøvd de phase 2 som er å få på helsekost butikker, regner med at de er dyrere der så. Lykke til.

__________________
Jeg har gått ned ...



Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:55   #12
Wilhelmina
Juniormedlem
 
Wilhelmina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 36
Wilhelmina er på en erverdig vei

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ca ingen vil jeg tro

Jo man går ned selv om man spise et måltid med litt ekstra karbohydrater, så lenge man tar karbo blokker før måltidet. Men dette er jo ikke jeg gjør hver dag, er jo mest hvis det er noen famile middager der det ikke er laget spesielt for ketolyse mat og da går det ann å spise litt av den vanlige maten som vi på ketolyse egentlig ikke skal ha. Eller vil skjeie litt ut.

__________________
Jeg har gått ned ...



Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 13:54   #13
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Jeg tar en liten pause, men som flere så er det for å kunne nyte en mandarin og kanskje et kakestykke, ikke for å ta helt av! Jeg er inne i en god stim for tiden, så jeg vil ikke ødelegge det jeg har klart så langt!
Over jul er det tilbake på ketolyse, og fortsette frem til påske i 1. omgang, da blir det ca 3 mnd intervaller. Klarer jeg 10 kg til dag også er jeg knallfornøyd!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:04   #14
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Wilhelmina, her.

Jo man går ned selv om man spise et måltid med litt ekstra karbohydrater, så lenge man tar karbo blokker før måltidet. Men dette er jo ikke jeg gjør hver dag, er jo mest hvis det er noen famile middager der det ikke er laget spesielt for ketolyse mat og da går det ann å spise litt av den vanlige maten som vi på ketolyse egentlig ikke skal ha. Eller vil skjeie litt ut.

Jaså...

  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 09:50   #15
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Jeg skal ha en liten pause. Spise litt av ting jeg ikke har smakt på lenge.
Det gleder jeg meg til

Mitt 1.mål var 10 kg innen jul og det har jeg nådd.
Har hele tiden hatt en julepause som premie

Men; fra nyttår er det tilbake for fullt!
Neste pause blir trolig en bursdagshelg eller påske.

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:00   #16
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Jaså...

Jeg finner ingenting om carb blockers, men jeg fant to studier om starch blockers: 1, 2. Det ser ut til å være det samme. De har ingen effekt.

Så lenge du begrenser porsjonen, og velger varianten med minst fiber (hvitt brød, fin pasta), så er ikke sjansen så stor for at du legger på deg.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 15:13   #17
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

De har ingen effekt.




  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 16:41   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Wilhelmina, her.

Skal spise ketolysemat og lage kaker som man kan spise. Og hvis man må spisemye karbs så kan man bare ta phase 2 karboblokker før man spiser. Så det har jeg tenkt å gjøre. ikke noe utskeielse her nei. Når det går så bra som nå, så klarer man nok jula også.


For orden skyld gjør jeg oppmerksom på at vi IKKE anbefaler såkalte "karboblokkere" her inne, og setter stor pris på om medlemmen ikke gjør det heller. Admin.


Det finnes ingen vidunderpille som gjør at man kan spise det man vil uten å legge på seg. Hadde det vært en slik, hadde det ikke vært noen overvektige personer, og en eller annen ville vært veldig veldig rik

Karboblokkere er noe som muligens, og da presiserer jeg muligens, kan hjelpe de som går på en høykarbo diett hele tiden. Spiser man lavkarbo viser erfaring at svært få oppnår noen som helst virkning. Det er ikke slik at man svelger en pille og *vips* så reagerer kroppen momentant og blokker all karbo. Spiser man lavkarbo fra før er det bortkastede penger. Og dessuten virker de ikke fort (uansett hva reklamen sier). Denne diskusjonen har vi hatt her inne hver jul i mange år !

Men for all del, om man tror på dem har de vel en viss "placebo virkning".
Folk velger selv hva en vil gjøre og bruke pengene på, men vi anbefaler det altså IKKE !

De fleste tenker nok at "vi må jo kose oss i jula". Og det skal man. Man det er ikke nødvendig å stappe i trynet hele jula for å kose seg. For mange betyr det dessverre starten på en ny periode med vektoppgang, fordi man sklir såpass utpå at det er umulig å hente seg inn igjen. For enkelte skal det faktisk ikke mer enn en kakestykke til ! For andre betyr julessisinga at det vekttapet man har strevd for de to siste månedene forsvinner i løpet av ei uke....

Vanlig julemat er naturlig lavkarbo, det er kakene og godteriet som er problemet. Ta gjerne for dere av julegodtene/kakene, men ikke gå helt bananas da ! Ta litt om gangen, så slipper dere å gi kroppen karbosjokk med påfølgende svimmelhet, kvalme, hodepine og bondeanger !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:28   #19
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Denne kuren er den beste kuren jeg noen gang har prøvd - og da er det synd å ødlegge den i julen. Og det er jo heller slett ikke nødvendig!
Nesten all middag i jula er jo tillatt - og ikke bare tillatt, men også anbefalt! Og tenker man litt nytt på tilbehør - ja så merker man ikke noe av det.




Jeg skal eksempelvis ha følgende til middag:

  • Pinnekjøtt på julaften - med litt kålrabistappe (det blir min utskeielse) blandet med sellerirot og smør. Hiestad tyttebærsyltetøy. Multekrem til dessert, søtet med splenda.
  • Ribbe og ketolyse julepølse (alternativt Finnsbråten sin - med glutenfri og mere kjøtt 5 karb pr. 100 g) - som tilbehør steker jeg litt løk sammen med rosenkål - så bruker jeg litt Heistad tyttebærsyltetøy --> dette erstatter surkål
  • Lutefisk med erterstuingserstatning (se boka) og usøtet sennep og masse bacon
  • Hvete med Sandefjordmør og grønnsaker
Som frokostbuffet kommer jeg til å sette fram:
  • Lavkarbobrød - lollypopp eller nabobrød
  • Sursild og rømmesild lagd med splenda
  • Hjemmelaget kjøttrull og sylte
  • Sennepsmarinert juleskinke (backon-svor i stedet for brød til garnytyr)
  • Rekesalat - håndpellede reker i majones
  • Usøtet sylteagurk
  • Laks (røket, gravet) med sauser og eggerøre
  • Majones, augurk, tomat og paprika
Som kveldskos og snacks tenker jeg å sette fram:
  • Ristede mandler fra Polly
  • Fleskesvor eller bakon krisp
  • Sjokolade med maltitol
  • Sukkerfri marsipan som jeg dypper i mørk sjokolade
  • Ostesancks - ost stekt i ovn
Og drikke både til kos og mat: Vin.....og kanske litt lite-øl og dram
Og til kaffen serverer jeg kransekake søtet med splenda - og kanskje en cognac til slik utpå kvelden....

Hvem i all verden er det som har sagt at det er vanskelig å slanke seg selv om det er jul?? Ikke vanskelig spør dere meg...

I fare for å få flere her inne på nakken......

Og dersom en stiller seg spørsmålet om hvorfor man i utganspunktet må slanke seg og hvorfor en er overvektig - er det ikke nettopp fordi en alltid har lett etter unnskyldninger for å kunne "kose" seg litt ekstra, unnskyldner for å kunne bryte kuren.
Og sett i lys av at Torkil også sier at ketolysekuren ikke er en kur du kan "jukse" på - ja, så er valget klart for min del!

Det finnes så mye mat som kan nytes i julen - nytes sammen med alt det andre som gjør julen til jul! Familie, venner eller bare rett og slett slappe av nyte freden og roen, ut i frisk luft - ut i snøen for de som har det
Ikke la alt man ikke kan spise styre - men det en kan spise.....

Alt er opp til en selv - klag ikke over kilo som kommer på i jula dersom man hopper av bevisst, det er faktisk en bivirkning - og da er det et bevisst valg.
Jeg velger å holde kuren - ikke nødvendigvis for å ta av i julen - men holde vekten og slippe å starte på nytt etterpå

Lykke til alle mine venner - og ha god og fornuftig jul!!

__________________
Mål - ned 20 kilo


Sist redigert av LilleM0r : 14-12-08 kl 20:40.
LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 19:32   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Lillemor: Applaus til deg!

Dette var et kjempeflott og saklig innlegg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:18   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Absolutt! Jeg kunne ikke ha vært mer enig.

Jeg som aldri har likt ribbe og medisterpølser gleder meg som en unge til å kaste meg over julematen i år, faktisk

Og, et tips, om du vil spise f.eks mandarin, spis det før et fettrikt måltid, det vil dempe blodsukkerstigninga.

Og for oss rakfiskelskere; Kjøp papa dums (linseflatbrød) i stedet for vanlig flatbrød, spennende smak, enn ikke for framtredende, og veldig langsomme karbohydrater.

God jul!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:23   #22
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og for oss rakfiskelskere; Kjøp papa dums (linseflatbrød) i stedet for vanlig flatbrød, spennende smak, enn ikke for framtredende, og veldig langsomme karbohydrater.

Jeg er en av dem Hvor får jeg kjøpt papa dums? Og er de tillatt for oss på ketolyse?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 20:32   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Tja, tillatt og tillatt. Det er i alle fall langt bedre enn vanlig flatbrød av hvete. Erteflatbrød finnes også, men usikker på om det er mel i dem eller ikke. Linser har en del karbo, men er temmelig langsomt, om man ser på GI eller GB. Og de veier, som flatbrød flest, omtrent ingenting.
Jeg tror ikke det kan skade noe særlig. Pass på å pøs på med smør på flatbrødet, og rakfisk, løk og rømme ellers, så går det nok ganske smertefritt.

Du får kjøpt papa dums i velassorterte butikker, tror både Ica og Meny har, men du finner det garantert i innvandrerbutikker, særlig om de fører indisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 09:42   #24
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Supert innlegg LilleMor! Har hatt lyst å skrive dette på denne tråden jeg også, men ikke fått formulert det så godt som du.

Jeg har nå gått 4 mnd på ketolysekuren og kan ikke tenke meg å slutte. Jeg synes det er litt skremmende når jeg leser at man bør ta en pause etter 6 mnd.

Jeg koser meg nå skakk med alt jeg ikke har kunnet spise på lavkaloridietter før: ferdiggrillet kylling med skinn, fløte, rømme, ost, svinekoteletter, rødvin m.m. Lager masse deilig mat fra oppskriftene her på forumet og savner ikke den maten jeg ikke kan spise.

Huden min har ingen tendenser til urenhet, håret mitt har blitt fyldigere, jeg trenger ikke blodtrykksmedisin lenger og ja, jeg har tatt av ca. 12 kg

På julaften skal jeg spise ribbe og pinnekjøtt med blomkålstappe. Kanskje jeg tar en skje med rødkål. Dessert blir sjokolademousse av pisket fløte og sukkerfri sjokolade.

Jeg har vært ute av ketose 2 ganger siden august, og den hodepinen jeg fikk da unner jeg ingen.

Ønsker alle en god jul uansett hva man velger å spise

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 02:00   #25
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde?

Jeg signerer også Lillemor, det var utrolig bra skrevet.

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg gjøre, spiser jeg riktig? joggebukse-jenta Ketolysekuren 13 03-02-08 21:23
Hvordan gjør dere det i jula? iren84 Spørsmål og svar 8 18-11-07 21:33
Tanker om min situasjon og hva jeg skal gjøre nå mam Lavkarbo generelt 8 22-02-07 21:59
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no