Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg tåler ikke ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-11, 12:53   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Jeg tåler ikke ketose

Jeg har spist lavkarbo men fulgt SCD kostholds retning pga mage problemer.

Jeg følger også en lav oksalat diett. Oksalat finnes i nesten all mat i varierende grad. Grunnen til at jeg unngår det er at det hoper seg opp i kroppen min fordi jeg ikke skiller det.
I tåler heller ikke melk/gluten/egg/soya.

Hovedkilden min til karbohydrater har vert gresskar og andre vinter squash (ca 8g/100g og medium/høy GI).

Jeg gikk litt lei av gresskar og spiste lite i en periode.

Resultatet ble at jeg havnet i ketose for 4 uker siden.

Jeg begynte å få knall røde kinn, svette anfall, og perioder med veeeldig mye energi og veldig lite. Samt mer vondt i magen og kjennerelt ubehag i kroppen.

Jeg spiste mer squash og det forsvant. Så det har jeg gjort de siste 3 ukene, ikke mye men bare så jeg ikke har utslag på ketostix. Har alikevel hatt noe metall smak i munnen o.l..

Men jeg har fortsatt å ha periode med veldig mye energi. Og ikke slik positiv energi. Det var bare så mye urolighet i kroppen av jeg klarte ikke sitte stille. Jeg lurte på om jeg burde ta noe ritalin for å roe meg men samtidig har jeg så dumme bivirkninger av de at jeg gjorde ikke det. Jeg tenkte også på lavdose nikotin (under 2mg) plaster som også har roet meg i hyperaktive perioder.

For en uke siden var jeg tom for gresskar igjen og havnet i ketose nok en gang.

Det samme skjedde nok en gang.

Jeg har lest at det kan være "vanlig" men samtidig så vet jeg at for meg er det reaksjoner på fenoler og salisylater.


Jeg har asperger/adhd og "vi" har problemer i sulfatiseringen inni kroppen. Det vil si at cellene fungere ikke helt som de skal.

Fenoler, oksalater, salicylater, gluten, melk o.l. er typiske ting som kan trigge reaksjoner (alt fra sinne utbrudd, aggresjon, sove problemer, bare sove, hyperaktivitet, språk problemer ++).


Jeg har bakkerst i hode vist at jeg ikke tåler fenoler og salisylater så veldig godt men jeg har ikke hatt noen store klare reaksjoner på det tidligere. De har blitt "overskygget" av andre reaksjoner.


Når jeg nå tenker over oppførselen min de siste 6 ukene og ser på hva jeg har spist så er det helt tydelig.

Den ekstreme energien min er mat reaksjon, og den "orker ikke gå opp av sofaen" er helt klart mat reaksjon. Og mest sannsynligvis salisylater og efnoler.


Av en eller annen trigger ketose, fenol og salisylat reaksjon hos meg.

Jeg klarer ikke helt forstå hvorfor men sånn er det.

Så jeg må nok bare spist nok karbohydrater til å ikke være i ketose

Samt at jeg må begynne å med å støtte kroppen min til å klare å tolerere dette bedre siden det per i dag ikke er mulig å fjerne fra kostholdet

http://www.tacanow.org/family-resour...tes-additives/

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tåler ikke mandler plutselig?? marithja Generell diskusjon 1 10-09-09 19:13
Man tåler faktisk ikke så mye alkohol AltforStor Ketolysekuren 10 21-08-07 08:40
Hvor mange karber tåler du uten å gå ut av ketose? Sugarpill Spørsmål og svar 0 16-08-07 14:56
Hva hvis man ikke tåler lav karb? lillekine Ketolysekuren 6 17-07-07 22:12
... tåler jeg ikke øl mer? janmesi Lavkarbo generelt 5 22-04-06 15:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no