Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstråden februar 2014

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-14, 20:13   #26
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Fredag 21. feb 2014. X-size. Rygg/Biceps:

Dynamisk oppvarming 15 min

Markløft 4x6-8 + 1xmax. Dropsett type 1
Chins 3x7-14
Liggende hantelroinger m/bryststøtte 4x12-15
Face pulls 4x12
Stående biceps curl m/stang 3x10-12
Sittende bicepscurl m/bryststøtte og stang 3xmax. Droppsett type 2
Beinpress i maskin 1x20. Widowmaker. 13-4-3reps

Uttøyning og bevegelighetstrening

Meget god dag, alt føltes godt og teknikken sitter nå meget godt i alle løft. Kjernemuskulaturen begynner virkelig komme seg. Vekta går oppover, men formene endrer seg.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 21:03   #27
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Mandag 24. feb 2014. X-size. Tung overkropp:

Benkpress 4x4-5
Pendlayrows 4x8
Militærpress 3x4-5
Chins 4x4-8 (med vektbelastning)
Dips 3x6 (med vektbelastning)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 15:42   #28
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Treningstråden februar 2014

Uff, dårlig med logging på meg. Har vært syk så det har blitt litt lite. Men, har fått inn noen turer, en og annen økt på treningssenteret og så en helt ekstrem derby boot camp i helga...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 20:21   #29
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Tirsdag 25. feb 2014. X-size. Tung beinøkt:

Frontbøy 4x4-6
Strake markløft 4x6-8
Chins 3x6-8 m/belastning
Bulgarske utfall 3x8
Hip thrust ble skippet da jeg var fullstendig pumpet i rumpe og bein

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-14, 20:21   #30
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Uff, dårlig med logging på meg. Har vært syk så det har blitt litt lite. Men, har fått inn noen turer, en og annen økt på treningssenteret og så en helt ekstrem derby boot camp i helga...

Derby boot camp? Hva er det for noe moro?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 22:21   #31
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Torsdag 27.februar 2014. X-Size. Medium/lett bryst-triceps:

Skråbenkpress 4x6-8 + 1x8
Manual Floor press 3x8-10
Hantel flies, skråbenk 3x12-14
Skulderhev m/hantler 4x10-12
Franskpress 3x10-12
Cable Triceps pushdown 3xmax. (16reps-12reps-13reps)

Hadde mest lyst til å ikke trene i dag. Formen var elendig, men jøje meg som den kom etter 20 minutter :-) Så det ble en meget bra økt!

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 21:23   #32
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Fredag 28. februar 2014. X-Size.Medium/lett rygg-biceps:

Markløft 4x8 + 1xmax til teknisk failure. Droppsett type 1.
Hang ups m/undertak 3x6-12
Liggende hantelroing med bryststøtte 4x10-12
Face pulls 4x12-14
Stående biceps curl ez stang 3x10
Sittende curl m/ez stang 3xmax. Droppsett type 2 (20-30sek pause mellom hvert sett)
Beinpress 1x20 Widowmaker. Måtte gi meg på 9 reps pga smerter i hoften. Har jo snapping hip, så i dag var det så ille at akkurat denne øvelsen ble for stressende.

Men veldig fornøyd med dagens økt. Særlig i markløft har jeg gått opp i både vekt og antall reps ift tidligere. Er derfor meget godt fornøyd.

Nå er det helg og tror jeg skal roe ned, restituere med en lang løpetur enten lørdag eller søndag. Kondisen er nemlig ikke mye å skryte av når man bare pumper jern.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 21:25   #33
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Uff, dårlig med logging på meg. Har vært syk så det har blitt litt lite. Men, har fått inn noen turer, en og annen økt på treningssenteret og så en helt ekstrem derby boot camp i helga...

Du kommer sterkere tilbake. Loggingen er jo mer moro for ens egen del. Greit å logge her for kanskje å inspirere andre til å gjøre det. Men jeg fører også en temmelig nøyaktig og nitidig treningsdagbok på elektroniske medier.

Artig å følge fremgangen til folk og la seg inspirere.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 01:04   #34
Camzen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 2
Camzen er på en erverdig vei

Sv: Treningstråden februar 2014

Hei, jeg er generelt ny på lavkarbo/ketolyse og er fremdeles i den tilvenningsfasen. Maten og slikt er på plass nå og er ikke slapp eller noe slikt, men sliter fremdeles med å komme meg på trening. Jeg går på ca 15g karbo dagen, og vet det at hvis jeg trener for hardt risikerer jeg at kroppen bruker muskler til energi og alt det der, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hvordan det blir med ketosen hvis jeg for eksempel kaster i meg en banan en times tid før trening, for å øke energien og minske risikoen for at det bruker muskelene som energi? Vet det er mars nå, men fant ingen tråd for mars uansett, ville vært fint om noen kunne komme med erfaringer rundt dette slik at jeg endelig kanskje kan komme meg over dørstokkmila å på trening! : )

Camzen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 08:53   #35
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningstråden februar 2014

Opprinnelig lagt inn av Camzen, her.

Hei, jeg er generelt ny på lavkarbo/ketolyse og er fremdeles i den tilvenningsfasen. Maten og slikt er på plass nå og er ikke slapp eller noe slikt, men sliter fremdeles med å komme meg på trening. Jeg går på ca 15g karbo dagen, og vet det at hvis jeg trener for hardt risikerer jeg at kroppen bruker muskler til energi og alt det der, men jeg lurer på om noen har noen erfaringer med hvordan det blir med ketosen hvis jeg for eksempel kaster i meg en banan en times tid før trening, for å øke energien og minske risikoen for at det bruker muskelene som energi? Vet det er mars nå, men fant ingen tråd for mars uansett, ville vært fint om noen kunne komme med erfaringer rundt dette slik at jeg endelig kanskje kan komme meg over dørstokkmila å på trening! : )

Om du kan spise en banan er noe som du rett og slett må prøve deg frem med selv da vi reagerer ulikt. men på generelt basis vil nå jeg si at hvis en banan er det som skal til for at du får nødvendig overskudd til å gjennomføre en trening, aka at da overvinner du dørstokkmila, ja så mener jeg at fordelene med jevnlig trening langt overgår ulempene med å havne "i litt mindre ketose" hvis det i seg selv er et mål.

Mange her inne som er nybegynnere, kanskje ikke i treningstråder da, men i de fleste andre tråder benytter lavkarbo som en slankekur og et forsøk på vektnedgang. Dvs de bruker antall reduserte gram som et mål på hvor vellykket og hvor riktig man gjør det. Det er vel diskutert i mang et fora at selve vektnedgangen og vekten ikke bør være fokus. Likeså om man er i ketose iht resultater fra en ketosesticks tilsvarende.

Men så lenge du har kontroll på vekten og sticksen slik at det ikke er vekttallene og ketosesticksen som har kontroll på deg, så bør du prøve deg frem ja.

En godt moden banan gir deg hurtig og rask tilgang til energi, men den er noget kortvarig, så det må du ha i bakhodet. Jeg vil nå generelt ikke anbefale de som er helt ny på ekstrem lavkarbo å begynne med slike "avvik" da tiden ofte jobber for deg.

At man etter 3-4-8 uker vil oppleve at det å trene hardt er tungt anser jeg som normalt og i den perioden bør man kanskje heller fokusere på de aktiviteter man selv mener det er mulig å gjennomføre. Om det er lett vekttrening, en rask gårtur eller fin sykkeltur så er nok det å foretrekke.

Aktiviteter som hard spinning, intervaller, langge fjellturer og harde økter bør man vente litt med til man føler seg ovenpå.

Men dette er også en hvilepute, kan være.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedon-start januar 2014 Drømmepie Dr Lindbergs 11 19-03-14 19:35
Treningstråden januar 2014 milena Trening 71 03-02-14 00:45
Treningstråden for mai 2012 nellie Trening 222 11-06-12 21:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no