Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vektras?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-11, 15:29   #1
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Vektras?

Hei!

Er det normalt å gå ned VELDIG fort i vekt når man har begynt på lavkarbo?
Jeg startet forrige uke som 83 kg, spiser 3 ganger daglig akkurat som før jeg startet, spiser så jeg ikke er sulten lengre og føler meg tipp topp
og når jeg gikk på vekten i dag var jeg helt nede i 80,6.
Har jo lest en del her om at det er vanlig å gå ned ca 0,5kg per uke?

__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:33   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektras?

Tror ikke det er så uvanlig heller. Vekttap er veldig individuelt, og hvis du hadde et "normalt" kosthold før du begynte på lavkarbo har du et glykogenlager som tømmes - samt at noe av vekttapet skyldes vann. Men uansett er det reelle kilo som er borte - og det er jo motiverende!

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:36   #3
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Vektras?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Tror ikke det er så uvanlig heller. Vekttap er veldig individuelt, og hvis du hadde et "normalt" kosthold før du begynte på lavkarbo har du et glykogenlager som tømmes - samt at noe av vekttapet skyldes vann. Men uansett er det reelle kilo som er borte - og det er jo motiverende!

Ja, klager jo ikke! Jeg bare synes det var utrolig fort, er jo nesten redd for å bli helt borte

__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:37   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vektras?

Hei.

De som opplever dette - at et knippe kilo forsvinner nesten umiddelbart - er folk som har hatt mye vann i kroppen! Dette slipper gjerne taket når man kutter på karbohydratene, og man kan oppleve et lite - og inspirerende - "ras". Men da vet man også at man har en kropp med en viss vannsamlekapasitet - og bør ha i mente at dette er vannkilo som gjerne samler seg opp igjen om man skulle gå tilbake til karbohydratrik mat.

Det er altså normalt - og det er OGSÅ normalt å IKKE oppleve "vektras". (Tilføyelse til ære for alle som måtte finne på å føle seg superskuffa over å ikke gå ned flere kilo første uka!)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:44   #5
hermanlizm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 32
hermanlizm er på en erverdig vei

Sv: Vektras?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hei.

De som opplever dette - at et knippe kilo forsvinner nesten umiddelbart - er folk som har hatt mye vann i kroppen! Dette slipper gjerne taket når man kutter på karbohydratene, og man kan oppleve et lite - og inspirerende - "ras". Men da vet man også at man har en kropp med en viss vannsamlekapasitet - og bør ha i mente at dette er vannkilo som gjerne samler seg opp igjen om man skulle gå tilbake til karbohydratrik mat.

Det er altså normalt - og det er OGSÅ normalt å IKKE oppleve "vektras". (Tilføyelse til ære for alle som måtte finne på å føle seg superskuffa over å ikke gå ned flere kilo første uka!)

Sånn er det gitt, takk for informasjonen!

Verste med å starte på lavkarbo var vel å kutte ut energidrikk og tyggis..
Jeg har både sluttet å røyke, og da gikk jeg over til koffein og tyggisavhengig (for 1 måned + siden) og forrige uke gikk jeg for lavkarbo, og helt ærlig... Karbosuget er 10 ganger så ille som røyksuget noen gang var(men som nå er vekk).

__________________


Skal vi se da!
hermanlizm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
IKKE vektras i begynnelsen! Persistence Ketolysekuren 13 22-01-09 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no