Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg prøve igjen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-07, 02:14   #1
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Kan jeg prøve igjen?

Gikk ned ca 18kg på ketoyseuren i løpet av 1 år, men desverre klarte jeg ikke stabilisere vekta og skled ut. I en periode var jeg litt på og av kuren, noe jeg VET man ikke ska gjøre. Ville så gjerne tilbake og prøvde hempe meginn igjen, men klarte det ikke.Kutta helt ut kuren for jeg visste jo at å sette kroppen i ketose for så å komme ut av det igjen ikke var bra for meg. Klarte ikke balanere kostholdet og bare økte på med karber.Nå nesten 1 år etter er jeg blitt like feit som før , men med enda dårligere selvtillit p.g.a. at jeg nok en gang har mislyktes med å gå ned i vekt. Vet jeg har et elendig kosthod og føle jeg mangler overskudd og tro på meg selv.

Ønker nå en forandring på tilstanden og lurte på om det er noen vits for meg å prøve på ketolyse igjen? Eller har jeg ødelagt for meg selv ved at jeg over en periode var av og på kuren?

Noen som vet og som evt. har noen råd til meg?

prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 07:48   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg prøve igjen?

Hei hei!
Jeg er ganske ny på dette, men etter det jeg leser, kanskje du kan starte i ketosen og så gå over i Atkinstrappa til noe Fedon-lignende?
Det er kanskje ikke så lurt å gå tilbake til kostholdet som gjorde at man la på seg, hmm (skriver i huskeboka mi...) I Atkins kaller de det Lifetime maintenance, noe man skal holde livet ut...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 09:56   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg prøve igjen?

Jeg tror du kan starte opp igjen med samme virkning som sist, hvis viljen og motivasjonen er der til å leve etter prinsippene.

Det er INGEN slankekurer som er så greie at når man bare har vørt flinke og gått ned det man vil... så er det fritt frem etterpå.
Så det er viktig å ha en plan for hvordan man vil kostholdet skal se ut etter man har nådd målet også.

Håper du opparbeider deg ett tonn av motivasjon og viljestyrke

Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:45   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg prøve igjen?

Klart du kan starte opp på nytt igjen! Og neste gang du kjenner at du nærmer deg en periode der du trenger å skjeie ut, så lag deg en plan alá Lindberg, der du har kontrollerte utskjeiinger og fortsatt spiser lavkarbo. Poenget er å begynne å tenke og handle annerledes. Så kan du da leve lavkarbo med mye større muligheter en studn, og så evt. kanskje gå i ketose igjen om det er nødvendig. Men det er jo også mulig at du går ned dersom du ikke er i ketose også, så lenge du lever lavkarbo/ lavglykemisk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 11:47   #5
prilla
Juniormedlem
 
prilla sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 47
Innlegg: 32
prilla er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg prøve igjen?

Tusen takk or svar Jeg vet at dette ikke er en kur hvor man kangå tilbake til vanlig kosthold etter ønsket vekttap. det som skjedde meg var vel at de siste 5-10 kiloene satt godt og jeg fikk liksom ikke bukt med dem. Derfor gikk jeg forholdsvis lenge på ketolysekuren uten at jeg klarte få dem bort. I og med at jeg ikke hadd kommet meg dit ned i vekt jeg ønsket være, hadde jeg ikke laget meg noen plan for kostholdet etter endt kur, slik at det ble enten eller om dere skjønner. Enten var jeg flink og holdt meg langt borte fra mat med mye karber, eller så proppet jeg meg full ,samtidig som jeg holdt fast i "fettspise" delen av ketolysekuren. DUMT, men jeg kom til et punkt hvor jeg ikke lenger hadde kontroll og følte meg mislykket. Når jeg allerede hadde feilet, trøstespiste jeg mat jeg visste jeg burde avstå fra, men viljestyrken var helt borte og jeg gikk VELDIG fort opp i vekt igjen.

Håper på en ny start dette nye året og kanskje om jeg er litt mer aktiv her inne kan jeg både støtte og finne støtte her

prilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:10   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg prøve igjen?

Hei

Så lenge man lærer av sine feil, er det håp for bedre dager. Du HAR bevist at du kan slanke deg. Nå må du dessverre gjøre det på nytt og deretter ta lærdom av tidligere feil. Analyser hva som gikk galt og lag en strategi for hvordan du skal gjøre ting anderledes denne gang.

Intet er så galt at det ikke er godt for noe

Lykke til

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no