Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-11, 16:54   #51
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Det var tomt for smør på Kiwi i dag!

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 16:59   #52
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Før i uka, var jeg på min Kiwi, og skulle ha ,majones til sånn kylling rulla i mayo og baconcrisp, og skulle ha den billige majonesen.....tomt for den vanlige, men hylla FULL av lettmayo......grrrrrrrrr.......

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:21   #53
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har nettopp sett Nytt på Nytt fra i går. Håper de tøyser, for de sitter vitterlig og framfører alt det folk tror om lavkarbo, som er en sannhet med så store modifikasjoner at den knapt er målbar.

Mener forresten at Linn Skåber har uttalt at hun har gått ned i vekt med lavkarbo?!

Syntes nesten det virket som at hun ble litt furt på vegne av lavkarbo, jeg Ellers så pleier vel Nytt på nytt å sette ting litt på spissen?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:23   #54
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Eh? Lager vel ikke smør av skummamelk?

Nei, men når man lager skummet melk blir det mye fett til overs, som går med til produksjonen av blant annet fløte.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:26   #55
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ah - sånn.. Jeg tenkte at skumma + fløte = (hel-)melk

Vel - jeg er atypisk. Liker bare upasturisert, ikke-homogenisert melk fra tank (skal være KALD, eller kakao) eller skumma... Mishandlet melkefett (homogenisert & pasturisert) smaker ikke godt i glasset.

Råmelk har en fettprosent på ca 4%, noe som tilsvarer H-melk.

Når råmelken kommer til meieriet, skilles fettet fra resten (skummet fase), og føres tilbake alt etter hva man skal lage. For å lage 1L fløte trenger man altså fettet fra 9,5L råmelk. Da blir det mye skummet fase igjen, som går med til å produsere lavfettprodukter som skummet melk.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:30   #56
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Woohoo, godt å høre at salget går opp!

Smørsalget er ca omvendt proporsjonalt med fedmeepidemien i Sverige. Hm... Hvor var det jeg så den grafen? *lete* Fant!

Tilfeldighet? Jeg tror ikke det er det.

Dette er en av de få tingene jeg har å utsette på Eenfeldt sitt foredrag. Har vi sett liknende argumentasjon i en annen sammenheng kanskje?

Dette er akkurat samme type argumentasjon som ble brukt for å vise at fett var farlig. Slike observasjoner sier ingenting om årsakssammenheng, og når Eenfeldt tidligere i foredraget nærmest latterliggjør denne typen argumentasjon, syns jeg det blir dårlig at han selv benytter seg av den etterpå!

Personlig tror jeg denne sammenhengen kan ha mye med saken å gjøre, men det blir for dumt å bruke denne figuren som argument likevel!

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 18:51   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Syntes nesten det virket som at hun ble litt furt på vegne av lavkarbo, jeg Ellers så pleier vel Nytt på nytt å sette ting litt på spissen?

Oppsummeringa deres var i det hvertfall bra, at disse anti-artiklene lages av de som ikke klarte lavkarbo-kuren!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:10   #58
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oppsummeringa deres var i det hvertfall bra, at disse anti-artiklene lages av de som ikke klarte lavkarbo-kuren!

Om Nytt på N. har rett så skulle jeg ønske de som ikke klarte "kuren" hadde lyktes istedenfor å ikke klare "kuren".........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 22:58   #59
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Aftenposten i dag (30.09): Vi feter oss tynne ...

Opprinnelig lagt inn av Supah, her.

Jeg er stolt over mine handlekurver. Bare ren og god mat.

Heilt enig

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tynne dessertpannekaker Gerd Kake/dessert og snacks 16 05-03-11 08:57
Lavkarbo-ikke for tynne ... klikk.no Fnutte Nyheter / media 6 09-04-09 19:37
Aftenposten:Slankere med fet mat! Pocahontas Ketolysekuren 8 18-07-08 13:27
De spør om jeg er syk (aftenposten) Trolljenta Nyheter / media 6 22-04-07 12:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no