Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Linsegryte med mye proteiner

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-04, 02:12   #1
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Linsegryte med mye proteiner



2 ss olje
2 fedd hvitløk
1 løk - finhakket
1/2 ts gurkemeie
1 ts garam masala
1/4ts chilli
1 ts malt cumin
2 bx hakkede tomater
7-9 dl grønnsaksbuljong (evt 9dl vann og noen terninger)
ca 225g linser (grønne, brune, eller røde)
4 ss sitronsaft
salt/pepper


Skyll og rens linsene (ta bort ødelagte, eller misfargede).
Stek løk og hvitløk i oljen til de er myke. Tilsett alt krydderet og la det frese med et minutt. Ha i tomater, linser og buljong. Kok til linsene er møre, og du har fått en stuing. (ca 45 min). Ha i sitronsaft og smak til med salt/pepper
Serveres som den er eller med litt ris.


For dahlsuppe - bruk 175g linser
Du kan bytte ut 3 dl buljong med kokosmelk....
Synes ofte at det er for lite krydder i retten og dobler ofte mengden. Krydderet får du tak i i innvandrerforretninger eller velasoterte matvarebutikker/apotek!



Fant denne her,synes den så så linbergsk ut,stemmer det ikke så flytt den til annen mat

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 09:22   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Så veldig Lindbergs ut den der. Før noen kommenterer ja det er karbohydrater i linser men de har lav GI. En karbohydrat er ikke en karbohydrat....

Til opplysning Chana Dal har GI på 8, og en finner tonnevis av oppskrifter på nettet med dette. (Amrikanere som kontrollerer karbo er helt ville etter dette).

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 18-02-04, 10:00   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Maz

Til opplysning Chana Dal har GI på 8, og en finner tonnevis av oppskrifter på nettet med dette. (Amrikanere som kontrollerer karbo er helt ville etter dette).

Kan du si meg hva Chana Dal er?

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 12:03   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Suppen er Lindbergsk hvis man ikke serverer med ris. Men linser har ikke mye proteiner, så for å kalle den linsesuppe med mye proteiner, må man tilsette f.eks. en grillet kylling e.l.

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-02-04, 18:56   #5
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Kan du si meg hva Chana Dal er?

Indiske Kikerter. Det fåes kjøpt på enkelte "invandrerbutikker" fikk ikke tak i det i Trondheim.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Svar

Emneord
linsegryte, linser, tilbehør


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hensikten med Vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 4 11-06-14 22:24
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 7 05-01-13 19:28
Proteiner og svangerskap Maz Lavkarbo generelt 10 06-03-04 14:37
hvordan er det med gratinert broccoli og rosenkål? Iset Induksjonen 5 12-02-04 18:00
Liste med karbohydrater/100g og GI + spørsmål rsy Induksjonen 0 09-02-04 22:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no