Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 12:24   #1
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Jeg er en av de med ekstrem PMS, vanvittig sjokoladebehov og generelt manisk på å putte ting i munnen uka før uka.
Jeg blir også ett troll og har følelsene på utsiden av kroppen.

Jeg har spist lavkarbo i 7 dager nå og har klart meg fint, utifra den kunnskapen jeg prøver å tilegne meg hele tiden.
Men i går kveld kom PMSen dalende på meg.
I dag er jeg helt manisk.... leter over alt etter noe jeg kan ha, men alt som frister er jo over den magiske grensen på 5 kh per 100 gram.

Så hva er ditt beste stalltips til å holde hormonene i sjakk under denne "koselige" uka?
Hva spiser du, nårr du hele livet har brukt sjokolade som medisin under PMS-uka?

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:14   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo.. How?

Jeg spiser OST!!!
Store mengder ost!
Ost av alle slag!

Og Gerds brødpinner!
Fine Brødpinner
Grove brødpinner

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:27   #3
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo.. How?

Takk for linker!

Jeg har spist Fransk Brie og Tine krydderost i dag ja.. hehe... så her går det også i ost foreløpig.
Har akkurat åpnet en boks valnøtter som bidrar til å lette litt på suget.

Men selv om jeg er mett vil jeg jo helst spise hele tiden... blir gaaaal!
Gleder meg til mensen kommer og dette hersens greiene forsvinner ut av kroppen igjen.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:50   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

pms-troll du også ja her har du også et pms-troll.
Ja, har kraftig pms den siste uka før mens hver måned og slik har jeg vært siden tidlig i tenårene
En ting er at jeg blir sur og sint, en annen ting er trollet som sitter i magen min og vil ha mat og søtt disse dagene
Ja, blir fryktelig sulten denne uka, magen vil ha mye mer mat enn til vanlig.
Har erfart at det egentlig ikke handler om mat og sult, men om søtsug, og det er iallefall ikke greit.
Tåler ikke sukker så godt pga jeg har hatt en vektreduserende operasjon, så styrer unna så godt jeg kan og nå som jeg er på lavkarbo, så er sukker helt uaktuelt for meg.
Har ikke noe godt tips for å bli kvitt suget, men det er iallefall godt å høre at jeg ikke er alene om dette problemet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:52   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Jeg kan fortelle dere at det dere føler er LYST....hvor dere styrer den lysten hen er ganske så individuelt....men har dere en god mann, bruk ham!!!

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:40   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg kan fortelle dere at det dere føler er LYST....hvor dere styrer den lysten hen er ganske så individuelt....men har dere en god mann, bruk ham!!!



...ellers spiser jeg et par remser med mørk sjokolade

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 18:23   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg kan fortelle dere at det dere føler er LYST....hvor dere styrer den lysten hen er ganske så individuelt....men har dere en god mann, bruk ham!!!

Stakkars mann, da må han jo jobbe dagen lang i flere dager

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 18:56   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Hvis du er helt ny på lavkarbo, får man gjerne abstinenser etter karber også. Det er bare å stå i mot noen dager til det går over - eller velge å ikke gå ned i vekt. Hardt og brutalt Noen sier at krom-tabletter hjelper mot søtsug, men har aldri prøvd det selv.


Sist redigert av Veggpryd : 14-04-11 kl 18:25.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 20:41   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Krom skal også være bra, men jeg har ikke testet skikkelig

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:26   #10
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Jeg spiser og spiser for å dempe suget, kommer sikkert til å fly opp i vekt denne uka. Håper det blir bedre neste måned. hehe..
Er gressenke i ukedagene, så her er det ikke mye hjelp å få

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 13:10   #11
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Jeg spiser nattlysolje. Det hjelper litt på søtsuget og mye på de andre PMS symptomene. Jeg har f.eks ikke følelsene på utsiden av kroppen den uken og jeg får ikke masse kviser, bare noen. De er også mindre vonde enn før.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 18:25   #12
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hvis du er helt ny på lavkarbo, får man gjerne abstinenser etter karber også. Det er bare å stå i mot noen dager til det går over - eller velge å ikke gå ned i vekt. Hardt og brutalt Noen sier at sink-tabletter hjelper mot søtsug, men har aldri prøvd det selv.

EDIT: Jeg mente KROM... Takk, Aline.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 20:34   #13
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Jeg spiser nattlysolje. Det hjelper litt på søtsuget og mye på de andre PMS symptomene. Jeg har f.eks ikke følelsene på utsiden av kroppen den uken og jeg får ikke masse kviser, bare noen. De er også mindre vonde enn før.

Jeg tyr også til nattlysolje

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 13:02   #14
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Kraftig PMS og lavkarbo ... How?

Jeg må bare få nevne at mine PMS symptomer var verst de første to dagene, så avtok de!!
Jeg skjønner ingenting, eller kanskje jeg gjør det... lite karbohydrater=jevnt blodsukkerr=mindre humørsvingninger... FANTASTISK!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kraftig hodepine under styrketrening - what to do? mofe Trening 31 19-04-12 23:32
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05
Kraftig hodepine! 2 uker på LCHF |Ingrrid Spørsmål og svar 21 26-01-11 22:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no