Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-09, 18:40   #26
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Nei, det har jaggu meg ikke jeg heller sett Men nå er det jo slik at man er vant til å spise denne maten pga. samfunnet, så da er det jo litt godt å kunne gjenskape det men allikevel så er maten helt rå!

Ja, jeg spiser min sushi uten fisk, og den er kjempegod!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:41   #27
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Men hvordan tilbreder du risen da? Rå ris er ikke noe godt å tygge på...

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:42   #28
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jeg har ikke sett en ape eller en elefant eller annen dyr som tilbreder maten sin i en dehydrator heller.


*ler*

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:46   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg oppfatter det ikke sånn som at du er ute etter å misjonere. Men det kan vel diskuteres om kostholdet ditt går under begrepet lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Soya melk - bra

Fullstendig uenig! Soyamelk er full av østrogen, og soya i seg selv kan være kreftfremkallende. Jeg har hørt om folk som får puppespreng av å drikke bare litt soyamelk ... . Ellers er jeg helt enig i det du sier om melk, vi er ikke laga for det, og det drikkes alt for mye melk her i landet, uten at det ser ut til å gjøre nevneverdig godt for den skyhøye beinskjørhetsfrekvensen. (Stort set ingen drikker melk i Kina, og der er heller ingen særlig beskjøre, hvilket er et tankekors).
Ost, rømme, fløte synes jeg dog er et hyggelig innslag i kostholdet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:49   #30
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg spiser kun villris, og den legger jeg i bløt til den blir myk og tyggbar, så lager jeg meg en en herlig risrett, og gafler i meg

Photobscura: TAKK! Ja, om den havner under lavkarbo har jeg ikke peil på, bare tenkte å komme med enda en diett under "andre dietter"

Ja, soyamelk drikker ikke jeg, men at den var kreftfremkallende og østrogenrik, da lærte jeg mer!

Ja, jeg elsker rømme og oster og fløte, heldigvis kan jeg gjenskape det i raw food uten å bruke meieriprodukter! Yum


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 18:54.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:55   #31
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Jeg spiser kun villris, og den legger jeg i bløt til den blir myk og tyggbar, så lager jeg meg en en herlig risrett, og gafler i meg

Jeg elsker ris. Men tilbrede risen på den måten har jeg faktisk aldri hørt om før. ÅÅ savner ris med litt smelta smør på.

Er soyaprotein og mel like "gale" som soyamelk?

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:59   #32
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hva med kakene er de også laget i en dehydrator?
Jeg skjønner ikke helt hva en dehydrator er, et bilde hadde vært fint

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:01   #33
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg hadde en slik engang. Det ligner litt på Micro.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:07   #34
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Det finnes mange kaker og andre retter som ikke er laget i dehydrator, også finnes det mange som er dehydrert.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:09   #35
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Eller slik..

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:10   #36
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Men, du sier at maten skal være ubehandlet, blir den ikke på en måten behandlet i en dehydrator?

Bare lurer

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:13   #37
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Maten blir "behandlet" i form av at man kun trekker ut vannet. Det er noe helt annet enn å steke det, koke det, grille det, pasteurisere det, homogenisere det, tilsette kjemiske stoffer i det osv! Men jeg spiser masse udehydrert mat også.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:18   #38
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

jaja. Det er sikekrt endel med dette kostholdet også som er bra, og så er det noe som blir veldig spes og tildels for spes interesserte..og når du sier at maten ikke er behandlet..? Det du viser på bildene ser veldig behandlet ut for meg. men bevares, velkommen hit!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:26   #39
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Den er ikke behandlet annet enn at den er kjørt i foodprosessor og eller dehydrert. Og kun naturlige varer, ingen tilsetninger overhodet, og ikke noe sukker.

Ja, det å spise naturlig mat, som alle andre dyr på jorda her gjør utenom oss, det har dessverre blitt meget uvanlig. Noe som er et ganske godt ekspempel på at vi har "snudd oss" vekk fra naturen og inn i en industriell verden. Og at de som spiser ren natur, blir sett på som "spesielle og rare". Det er noe jeg finner bemerkelsesverdig. Og det er de samme som spiser pølse, ketchup og drikker brus, eller lettbrus. Dvs. kjemikaler og kunstige tilsetninger om hverandre.

ps. Takk for velkomsten!

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:26   #40
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Jeg synes det er bra at du deler med andre din filosofi og det du brenner for. Og svare på nesten alt alle lurer på. Det er veldig bra gjort.

Som du sier hvis noen vil lure på dette her inne. Så kan dem søke tilbake til dette. Anbefaler deg www.forum.kvinneguiden.no og andre skravlefora.

Takk for opplysningene du har kommet med. Tror ikke dette var helt min greie. Men det finnes sikkert andre som vil prøve.
Ett lite tips. Kanskje du skal endre på din første innlegg. Med at man aldri tilbreder/steker/koker maten. For dehydrator er en slags tilbreding det også eller hur?

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:28   #41
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hvor lenge har du spist sånn?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:32   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Jeg spiser kun villris, og den legger jeg i bløt til den blir myk og tyggbar, så lager jeg meg en en herlig risrett, og gafler i meg

Photobscura: TAKK! Ja, om den havner under lavkarbo har jeg ikke peil på, bare tenkte å komme med enda en diett under "andre dietter"

Ja, soyamelk drikker ikke jeg, men at den var kreftfremkallende og østrogenrik, da lærte jeg mer!

Ja, jeg elsker rømme og oster og fløte, heldigvis kan jeg gjenskape det i raw food uten å bruke meieriprodukter! Yum

Det har vært mange rapporter på det i statene, hvor det er mye mer vanlig med soya enn her til lands. Noen lever utelukkende på soyaprodukter, det er lett å la seg lure når det framstilles som helsemat

Definisjonen på lavkarbo er jo noe flytende, noen sier opp til 150 gr om dagen, men det har jo mye med glykemisk indeks å gjøre også. Uansett, for de som ikke spiser brødmat og mat med sukker, så kan det fint havne innunder lavkarbo, og det kan jo forsåvidt stemme i ditt tilfelle.

Men, jeg bare lurer på. Hva mener du skjer dersom man spiser mer rødt kjøtt enn hva du beskriver?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:32   #43
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jeg synes det er bra at du deler med andre din filosofi og det du brenner for. Og svare på nesten alt alle lurer på. Det er veldig bra gjort.

Som du sier hvis noen vil lure på dette her inne. Så kan dem søke tilbake til dette. Anbefaler deg www.forum.kvinneguiden.no og andre skravlefora.

Takk for opplysningene du har kommet med. Tror ikke dette var helt min greie. Men det finnes sikkert andre som vil prøve.
Ett lite tips. Kanskje du skal endre på din første innlegg. Med at man aldri tilbreder/steker/koker maten. For dehydrator er en slags tilbreding det også eller hur?

Ja jeg kan jo legge til at man dehydrerer maten sin ja, for en god ide

Takk selv


Veggpryd: nå er jeg på mitt 3 år

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:41   #44
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Photobscura: Det er en enorm debatt rundt rødt kjøtt og helsefarene ved det og også ved bearbeidet prossesert kjøtt. Slik jeg tenker så er det forskjellen mellom oss og andre rovdyr at våres fordøyelsessystem bruker mye lengre tid på å fordøye kjøttet, derfor rekker også kroppen å ta opp mye mer enn hos andre rovdyr. Da får man alle disse sykdomsrelaterte tilstandene og livsstilsykdommene, som høyt kolesterol, hjerte og karsykdommer og kreft osv. Og kjøttet blir liggende i tarmene i flere dager, som igjen er grobunn for nye bakterier.

Det vi spiser er musklene til dyra, og kroppen bruker masse energi på å bryte ned denne fremmede molekylære sammensetningen. "Det er ikke proteinet man trenger, det er aminosyrene. Gjennom rå mat får man aminosyrer i form av enzymer. Proteinet er bare mellom-mannen, så hvorfor spise mellom-mannen når man kan spise det direkte gjennom frukt og grønt?" - Tim Van Orden (råvegansk sprinter)

http://www.dinside.no/816294/sannheten-om-rodt-kjott
http://www.rb.no/Innenriks/helse/article1415843.ece

http://www.youtube.com/watch?v=upmx1KiC5uk&feature=fvsr
http://www.youtube.com/watch?v=4UL9E0fQPt8&feature=fvs


Sist redigert av Eneres : 25-07-09 kl 19:48.
Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:49   #45
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Photobscura: Det er en enorm debatt rundt rødt kjøtt og helsefarene ved det og også ved bearbeidet prossesert kjøtt. Slik jeg tenker så er det forskjellen mellom oss og andre rovdyr at våres fordøyelsessystem bruker mye lengre tid på å fordøye kjøttet, derfor rekker også kroppen å ta opp mye mer enn hos andre rovdyr. Da får man alle disse sykdomsrelaterte tilstandene og livsstilsykdommene, som høyt kolesterol, hjerte og karsykdommer og kreft osv. Og kjøttet blir liggende i tarmene i flere dager, som igjen er grobunn for nye bakterier.

Det vi spiser er musklene til dyra, og kroppen burker masse energi på å bryte ned denne fremmede molekylære sammensetningen. "Det er ikke proteinet man trenger, det er aminosyrene. Gjennom rå mat får man aminosyrer i form av enzymer. Proteinet er bare mellom-mannen, så hvorfor spise mellom-mannen når man kan spise det direkte gjennom frukt og grønt?" - Tim Van Orden (råvegansk sprinter)

http://www.dinside.no/816294/sannheten-om-rodt-kjott
http://www.rb.no/Innenriks/helse/article1415843.ece

Da får kanskje f.eks Nille som er admin her på forumet et forklaringsproblem, ettersom hun har levd etter prinsippene til Atkins siden tidlig åttitall, og følgelig burde ha de problemene du beskriver. Rart da, at hun i likhet med mange andre som lever på denne måten, og har gjort det en stund er friske som fisker, har flotte blodverdier, normalt kolesterol etc.
Det som gjør at kjøtt lagres i tarmene over tid har mer med hva du spiser sammen med kjøttet. Du får ikke høyt kolesterol av kjøtt, men overdrevent bruk av behandla planteoljer og sukker.
Kreftceller lever på sukker, forresten.

Det som skiller oss fra dyra er at vi er logiske og løsningsorienterte. Ellers hadde vi aldri oppdaget ilden, og brukt den til diverse nyttige ting.
Dyr i naturen lever under åpen himmel, uten eletrisitet og andre fasiliteter som vi mennesker har. Det er ikke et argument for meg å flytte ut i skauen, altså. For å sette det på spissen

Ikke dermed sagt at kosholdet ditt er dårlig. Men det er mange måter å være sunn på

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:51   #46
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hva går Atkins dietten utpå? Er det mye rødt og bearbeidet kjøtt inni bildet der?

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:55   #47
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Hei,
Veldig interessant innlegg, men det skal vel hardt holde å få rå-veganer kostholdet klassifisert som lavkarbo. Du sier du kan lite om lavkarbo – les Skaldeman, så forstår du nok kjapt hvorfor din diet ikke helt passer under lavkarbo kostholdsparaplyen. Sikkert mange spennende oppskrifter du kan bidra med som vi kan spise i begrensede mengder for å holde oss innenfor karbo kvota.
Når det er sagt så er mange av oss enige i ideen om å bruke rein mat og å holde seg unna tilsetningsstoffer. Mange her inne er også opptatt av økologisk mat. Her lages det aller meste av maten helt fra bunnen av reine matvarer, vel og merke ikke reine med tanke på ditt ståsted.
En ting du bør huske på når du sprer ditt budskap er å kjenne ditt publikum… med bedre innsikt i lavkarbo så ville du fort forstå hvorfor du får de tilbakemeldingene du får her inne. …eller du ville kanskje ha vinklet innlegget dit på en helt annen måte. Som selvutnevnt PR leder for rå-mat dietten bør du kanskje lære deg et og annet om grunnleggende markedsføringens mekanismer…
…men, lykke til!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:03   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

Hva går Atkins dietten utpå? Er det mye rødt og bearbeidet kjøtt inni bildet der?

Atkins er en filosofi basert på rene matvarer, som kjøtt, fisk, fugl, egg, bær og grønnsaker, eventuelt meieriprodukter, da kun de fete, som oster, rømme og fløte. Karbohydratinntaket er begrenset den første tiden med maks 20 gram om dagen, men økes via en stige med fem gram om dagen til man finner sitt vedlikeholdsnivå mtp vektnedgang. Det er viktig å få i seg en god andel fett, og passelig med proteiner.
Lite bearbeidet med andre ord, med mindre du tenker på steking .

Jeg kom over dette innlegget, forresten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:03   #49
Eneres
Medlem
 
Eneres sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 57
Eneres er på en erverdig vei

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

arnakristin: Handler alle de andre diettene under "andre dietter" om lavkarbo? Trode det var et forum der alle andre dietter kunne bli brakt opp jeg?


Og jeg er ikke ute etter å selge den elelr tvinge den på noen, jeg er ute etter å informere til andre som er ute etter nye livsstiler eller som bare vil legge om kostholdet til det blir mer rått. At min livsstil er lite kjent, gjør at mange fler har fordommer mot meg, ved å gjøre den mer kjent vil jeg også håpe at jeg kan bidra til å fjerne noen av fordommene.

Eneres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Raw Food Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 20:05   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: RAW FOOD - Den Alternative Livsstilen

Opprinnelig lagt inn av Eneres, her.

arnakristin: Handler alle de andre diettene under "andre dietter" om lavkarbo? Trode det var et forum der alle andre dietter kunne bli brakt opp jeg?

Det er vel mer at dette er et lavkarboforum. Dermed er de andre diettene som regel også lavkarbodietter, i og med at det er den livsstilen som forfektes her inne, derav navnet lavkarbo.no

Det blir litt som om jeg skulle melde meg inn i et lavkaloriforum og promotere høyfett

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som er interessert i Kjernesunn familie fra Danmark-livsstilen? Liv Andre dietter 12 18-02-11 12:39
Raw food Chantelle Andre dietter 14 13-01-11 21:59
Alternative råd mot PCO MHM PCOS og karbohydratkontroll 12 15-07-09 14:30
Alines Alternative Risengrynsgrøt Aline Annen mat 0 28-02-05 19:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no