Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-12, 17:03   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Veldig mange blir motivert av å se andres treningsfremgang på bilder. Her kan du motivere andre gjennom å vise frem akkurat den delen av kroppen du er mest fornøyd med eller stolt av.

Tråden er for å vise frem resultater av din trening. Hva er du mest fornøyd med og hvorfor, post bilde gjerne før og etter trening, eller bare vis oss det du liker best ved din treningskropp.

Dette er IKKE en tråd for å vise slankeprogresjon, men treningsprogresjon. Bildetråden for overvektige slankere før/etter, finner du i "Sofakroken".

Mange har jo allerede lagt ut bilder, men disse er spredt ut på mange forskjellige tråder. Oppfordrer alle til å samle de her inne istedetfor.

Regler: Det skal ikke diskuteres her inne, kun postes bilder med kort bakgrunn og gis positive/utviklende tilbakemeldinger på bilder.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 01:25   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Hei. Var ikke så mange som bidro i tråden så da får jeg begynne selv. Har blitt oppfordret av andre via PM til å starte, så da gjør jeg det. De av dere som synes dette IKKE er ok, kan heller sende en PM, men jeg tror dette kan bli en flott tråd som viser at styrketrening kan lønne seg. Flere har tatt kontakt og bedt meg gi råd. Men jeg er så absolutt ikke noen styrketreningsekspert, jeg følger ofte hva andre har erfart og tør prøve selv. Håper nå uansett at jeg vil inspirere andre til å starte med styrketrening fordi det sammen med et godt lavkarbo kosthold med fokus på de sunne matvarer vil kunne gi andre en start på veien.
Litt bakgrunn for bildene nedenfor. Det første bildet er egentlig tatt før jeg begynte med styrketrening, Starting Strenght med Rippetoe. Mens de to siste er resultatet etter 1 måned med Rippetoe, man-ons-fre. Trener gjerne litt kardio innimellom, men tilstreber alltid 3 styrkeøkter i uka som minimum. Jeg spiser generelt lavkarboinntil 100-150gr karb pr dag. Hvorfor spiser jeg så mye? Jo, jeg har jo et ønske om å bygge noe mer muskler og da fordrer det gjerne noe mer overskudd av næring. For de som allerede har godt med næring innabords, tror jeg heller skal fokusere på å trene systematisk etter et program. Det vil over tid gi oppstrammende effekt og resultater hvi kroppsforming er målet. Det vil kunne stramme opp mer og gi deg en "tight ass" fremfor en "ass". De øvelser jeg benytter er faktisk kun flerleddsøvelser som er basis. Jeg trener ikke i maskiner overhodet og har kun benyttet frivekter.
Knebøy, markløft, militærpress, pendlayrows og benkpress. Alle disse er baissøvelser for styrke. Maks 5 reps, så det betyr at jeg må trene tungt i forhod til kroppsvekt.
Veier 69kg og har nå en fettprosent på 14%, bmi er jeg ikke så opptatt av, men er vel pr idag på ca 24. For meg betyr fettprosent mer enn selve bmi. Du kan jo godt ha en bmi på 28 og fremdeles se ut som en gudinne, det er ikke det, mitt poeng er at fettprosent vil kunne si vel så mye om helse og fremgang som bmi. Ja endog kanskje mer. Håper flere vil kunne bidra i tråden og dele bilder av sin fremgang under treningen slik at man kan vise at det nytter.

April 2012 før selve styrketreningen kom igang: bildene er fjernet av trådstarter


De neste to bildene er tatt etter ca 1 måned med basis styrketrening: bildene er fjernet av trådstarter


Sist redigert av ToreH : 16-12-12 kl 22:07. Årsak: avsluttet profil
  Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 02:05   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Skal vel innrømme at jeg nok benytter meg mye av plankeøvelser og sideplanke da, alltid etter hver eneste trening. Både styrketrening og kardiotrening. Tror dog ikke de øvelsene har så veldig mye å si for kroppsformingen, men det hjelper iallefall på en sterk kjerne og stabilisering av mage/rygg. Noe som jo kommer godt med når man sitter på sykkelen i noen timer som jeg jo gjør.
Tror ikke planke er nødvendig fordi man får mer enn god nok kjernestyrke gjennom å aktivisere helkroppsøvelser. Det er etter min mening ikke før man begynner med isoleringsøvelser i apparater at man mister noe av helkroppsaktiviseringen.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 10:01   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Dæven!
Meget bra fremgang.
Får el ta noen bilder av beina mine etter beindagen i dag ;-)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 16:54   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Legger ut om noen mnd, ettersom jeg begynte seriøs trening først igår.. Får ta noen "før"bilder som jeg har til jeg ser noe forskjell og vil legge ut

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:32   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Legger ut om noen mnd, ettersom jeg begynte seriøs trening først igår.. Får ta noen "før"bilder som jeg har til jeg ser noe forskjell og vil legge ut

Den kommer kjapt vet du! Gratulerer med flott ticker iallefall. Du har stått på 😉

  Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 22:42   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Hmm ja de tickerne er nok litt uoppdaterte. bør vel ordne meg en ny fra idag da..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 01:30   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Dæven!
Meget bra fremgang.
Får el ta noen bilder av beina mine etter beindagen i dag ;-)

Do that! Beinbilder er alltid bra! Artig å se og det gir motivasjon for oss andre å se fremgang på treningsområder.


Sist redigert av ToreH : 16-12-12 kl 22:05.
  Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 09:08   #9
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Første bildet er fra tidlig i sommer, det andre fra gårsdagens treningsøkt (sittende tåhev 50 kg)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2012-05-07 17.46.53.jpg (175,4 KB, 61 visninger)
Filtype: jpg IMG_20121127_183024.jpg (286,4 KB, 66 visninger)
gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 09:09   #10
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

FY FAEN FOR NOEN BEIN, HYPAH!
jeg trodde mine var bra... Damn you, damn you all the way to hell! ;-)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 20:03   #11
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Første bildet er fra tidlig i sommer, det andre fra gårsdagens treningsøkt (sittende tåhev 50 kg)

Them legs!

  Svar med sitat
Gammel 28-11-12, 21:54   #12
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Them legs!

awwww rødme

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 19:21   #13
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Bumper på denne.
Flinke folk til å snakke om trening, men hvor blir det av bevisene? Kom igjen, la oss motivere hverandre til å IKKE gå på en smell i jula som resulterer i lapskausform og fettvalker.

Show us the the rocks!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 22:06   #14
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Jeg har ikke så mye før-etterbilder.. holder på med uke 2 med pt, skal ha veiing og måling på mandag, spent på resultatene kjenner jeg har blitt sterkere i alle fall, økt på med vektene siden forrige uke allerede, og han er beinhard med meg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 23:01   #15
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg har ikke så mye før-etterbilder.. holder på med uke 2 med pt, skal ha veiing og måling på mandag, spent på resultatene kjenner jeg har blitt sterkere i alle fall, økt på med vektene siden forrige uke allerede, og han er beinhard med meg

Ikke krav om før-etterbilder. Her er det formbilder som gjelder, eller bare skryte litt av en kroppsdel du er fornøyd med, muskel, form, farge osv. Har du sixpack, flott rumpe, definerte armer, fornøyd rygg, lår, legger etc. Kun formbilder ;-)

  Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 09:28   #16
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Skuldra begynner å komme seg synes jeg...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skulder-001.jpg (47,9 KB, 31 visninger)
gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-13, 16:44   #17
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Lite siklebilder her da gitt
Hvor er de flotte kroppsbildene av veltrente kropper med muskler?

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 22:53   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Lite siklebilder her da gitt
Hvor er de flotte kroppsbildene av veltrente kropper med muskler?

Siklebilder ? Er hypah tilbake allerede ?
hm.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 23:20   #19
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Treningsbilder, din kropp. Motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Siklebilder ? Er hypah tilbake allerede ?
hm.......

Ja, det skulle ikke forundre meg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klær og kropp xRainx Generell diskusjon 114 19-03-12 12:10
Sur kropp? Kanutten Generell ernæringsdebatt 2 20-01-11 16:10
Kan en kropp på lchf virke mindre med flere k, enn en kropp med "normal" kost? Sophie Lavkarbo generelt 2 25-08-09 13:54
Jeg kommer til å få en pen kropp Hillelille Generell diskusjon 3 04-07-09 13:43
Kropp Frøya Generell diskusjon 3 23-06-07 00:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no