Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mangel på energi ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-11, 13:34   #1
stinemor26
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 6
stinemor26 er på en erverdig vei

Mangel på energi ...

hei,

startet på lavkarbo for tre uker siden, og har gått ned 3 kg. Er fornøyd med det, men problemet mitt er at jeg har null energi. Noen tips til hvordan jeg kan forbedre dette?
Er i ketose, og har vært dette helt siden starten.

Eksempel på hvordan jeg spiser i løpet av en dag:
Frokost: kaffe med en god dæsj fløte ( kanskje litt mere enn en dæsj også...)
Lunch: salat med fetaost og oljen fra osten, samt litt skinke eller kyllingkjøtt i
Middag: feks. en kotlett med kålslow og fløtesaus
Kvelds: helst ingenting, fordi jeg ikke er sulten, men kan hende jeg tar en kaffe med fløte og en atkins sjokolade eller noe.

Trener på helsestudio, og før jeg startet med dette hadde jeg et program jeg helt fint klarte, men nå har jeg ikke sjans i det hele tatt på samme programmet. Må ta pauser under joggingen, og lavere vekter på apparatene... Veldig frustrerende!

Tar ikke noe vitamintilskudd, kanskje dette er noe jeg bør gjøre?


Tar imot tips på hva jeg kan gjøre for å få opp energien min igjen:0) Eksempler på evt hva jeg bør ta?

stinemor26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 13:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mangel på energi...

Dersom du er i ketose bør du nok ta ketolyse-pillene, ja! Krom, selen og magnseium er vel det viktigste!

Det som ofte skjer, er at kroppen trenger opp til 8 uker før den klarer å bruke ketoner som fullverdig drivstoff for kroppen.
Ikke still for høye krav til deg selv. Etter hvert vil du oppdage at alt blir mye lettere igjen!

Og spis nok fett, seff! Syns du spiser litt vel lite mat! Legger du inn på diett.no så du vet hva du får i deg?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:04   #3
stinemor26
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 6
stinemor26 er på en erverdig vei

Sv: Mangel på energi...

Takk for svar. Går ikke på ketolyse kuren, bare sjekker om jeg er i ketose jeg...

stinemor26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 14:08   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mangel på energi...

Opprinnelig lagt inn av stinemor26, her.

Takk for svar. Går ikke på ketolyse kuren, bare sjekker om jeg er i ketose jeg...

Spiller ingen rolle om du går på akkurat den kuren eller ikke.
Kroppen din vet bare at den er i ketose og oppfører seg deretter, den, uansett hva du kaller det!

Og det kan faktisk være lurt å følge en filosofi! Hadde du gått på ketolyse- kuren, ville du ha lest boken, tatt pillene og visst hvorfor du ikke skulle/kunne trene så hardt de første ukene av kostholdsendringen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 21:39   #5
stinemor26
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 6
stinemor26 er på en erverdig vei

Sv: Mangel på energi...

har lest to av bøkene til Hexeberg, og masse om lavkarbo på nettet, men føler vel aldri jeg har fått et godt svar på dette. Men, nå har jeg vært ute å kjøpt multivitaminer og omega 3, så da får vi se om det blir andre boller

stinemor26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 23:01   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mangel på energi...

Du har lest lavkarbo, ja, men du er i ketose og det er litt mer krevende for kroppen enn generell lavkarbo!
Håper litt til skudd hjelper på energinivået, da!

Og fett, masse fett! Du må jo erstatte energien fra karbohydratene med noe!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 23:43   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mangel på energi...

Hei HI! Du spiser nesten ikke noe mat, det kan ha noe med saken å gjøre

Et eksempel fra begynnelsen min nedenfor, for lenge siden da jeg begynte...
Du skal ha i deg minst en halv liter med grønnsaker hver dag. Iceberg teller ikke i min bok. Alle biter i en salat skal ha næring. Og det skal være masse olje eller majo på. Gjerne olje og majoblanding. Bruk masse smør.

Sitat:

F: Tre egg, majo, spirer, kaffe med cocosa og splenda
L: Enorm salat med tomat, selleristilk, romanosalat, tunfisk med majo, litt ost.
M: Stor nakkekotelett av svin med brokkoli, blomkål og kål

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 07:48   #8
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Mangel på energi ...

Liiite mat!

Jeg hadde også svært lite energi i starten, men pinte meg gjennom 3-4 treningsøkter med kondisjon og styrke. Jeg er trenings"narkoman" og blir i dårlig humør om jeg ikke får fire økter i uken (stakkars mann og barn). I går, etter 6-7 uker, hadde jeg den deiligste løpeturen ute igjen! Løp 11 km/t non stop en snau mil og følelsen av enrgi var tilbake!

Stå på, spis nok! Du har mer eller mindre ingen mat til frokost og lunsj. For meg er det de viktigste måltidene. Dersom du ikke er sulten ville jeg spist likevel selv om man skal spise når man er sulten på lavkarbo. Lykke til!

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
B12-mangel Bestemamma Spørsmål og svar 26 24-09-11 13:51
Stor mangel på nok energi ved ketolyse, Hjelp! Jostein85 Ketolysekuren 3 07-03-10 20:00
Mangel på vitaminer troya Kosttilskudd 13 08-12-09 22:31
Mangel på fiber? galleren Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 15-01-08 15:01
Krefter og energi - eller mangel på? Fedonisten Fysisk og mental helse 6 31-03-06 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no