Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Nå trenger jeg masse tips

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-12, 13:49   #1
trinerenate
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Storforshei
Alder: 35
Innlegg: 11
trinerenate er på en erverdig vei

Nå trenger jeg masse tips

er på min 7 dag i lavkarbo, ligger på 20-30kh. nå er jeg såå kvalm, av maten, slapp og er helt uttafor, gråter lett.. HVA SKAL JEG GJØRE? fått avsmak på alle de tingene jeg til vanlig elsker, spiser veldig variert, flere har hatt det sånn har jeg sett, greier ikke å spise noe nå, det vokser i munnen, blæh. jeg vill IKKE gi opp, men det er LIKE før

__________________


trinerenate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:08   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Du skal ikke spise hvis du ikke har lyst på mat.

Høres ut som startproblemer, noe som er ganske vanlig. Kanskje abstinenser. Du sier det er LIKE før, men hva er like før? Er det like før du spiser sjokolade fordi du ikke orker å dytte i deg mer ordentlig mat?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:10   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av trinerenate, her.

er på min 7 dag i lavkarbo, ligger på 20-30kh. nå er jeg såå kvalm, av maten, slapp og er helt uttafor, gråter lett.. HVA SKAL JEG GJØRE? fått avsmak på alle de tingene jeg til vanlig elsker, spiser veldig variert, flere har hatt det sånn har jeg sett, greier ikke å spise noe nå, det vokser i munnen, blæh. jeg vill IKKE gi opp, men det er LIKE før

Det bruker ofte hjelpe meg å tenke på at det alltid er noen som har det verre enn meg. Har jeg vondt, så veit jeg det finnes de som har det vondere, er jeg sliten, så kikker jeg bare på sidemannen og han er minst like sliten.

I tillegg, så veit jeg at smerten er forbigående, det går over. og da klarer jeg fortsette videre

Det blir bedre skal du se, det tar bare lang tid så du må nok holde ut. Se på det som en test av viljen du har til å fullføre det du har startet.

7 dager er lite, jeg hadde det som du i ca 1 måned, særlig ille var hodepinen, kvalmen under harde treningsøkter. Men du må ikke gi opp, det er fallitt for meg.

Stå på og ta deg sammen, dette går bra.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:11   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Er det like før du spiser sjokolade fordi du ikke orker å dytte i deg mer ordentlig mat?

Haha, hvis hun ikke orker mat, så orker vel hun ikke sjokolade heller vel? Blir som en unge som sier hun er tørst det. Vil ha brus, men får tilbud om vann og takker nei. ...da var vel ikke ungen så innmari tørst i utgangspunktet kanskje

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:16   #5
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Tror det tok hele to måneder før kroppen min hadde vennet seg til det nye kostholdet. Jeg fikk en intens halsbrann som var konstant i disse to månedene, men jeg ga fanken ikke opp. Kiloene gikk v e l d i g sakte av, og jeg var kvalm i perioder.

Etter to måneder forsvant alle plagene mine (det var MANGE!) og jeg var jeg et helt nytt menneske! Er så så utrolig glad for at jeg holdt ut.

Hold ut! Det går over, og når det er over er du en forbedret utgave av deg selv.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:21   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Hei, trinerenate!

Jeg hadde det også sånn i forhold til maten de første par gangene jeg gikk i ketose - hadde ikke lyst på noenting, var bare kvalm, endte med å ikke spise noesomhelst, og det gikk ikke så bra, det heller.

Anbefaler at du prøver å få i deg litt, en håndfull om gangen, av et eller annet. En osteskive og skinkepålegg rullet sammen, noen nøtter, litt grønt, evt til og med noen bær hvis du har det tilgjengelig. En kopp kaffe med pisket krem, kanskje?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:25   #7
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Anbefaler deg å ta en titt på denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:45   #8
trinerenate
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Storforshei
Alder: 35
Innlegg: 11
trinerenate er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg masse tips

takk for gode svar, det hjelper mye med å se at det skal gå over..
Haha nejj mente ikke sjokolade, eller noe annen mat, ikke nå uansett men at å ha dette kostholdet, men jeg har jo gått ned 2-3kg, å det er jo vekt jeg vill miste d hjelper litt å tenke på det men jeg er ganske svak, men jeg Skal.

tror jeg må som anbefalt, spise mindre fet mat(varm mat omelett osv) tar heller ett kokt egg og kunn det!, nøtter og bær, kanskje jeg øker kh mengden litt med feks litt frukt, i en ukes tid for og så mindske litt igjenn, kroppen er jo vannt med høykabo dilux:P jeg tar vitaminer men hjelper meg LITE på abstinensene..

høres dette lurt eller domt ut?

__________________


trinerenate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:55   #9
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av trinerenate, her.


tror jeg må som anbefalt, spise mindre fet mat(varm mat omelett osv) tar heller ett kokt egg og kunn det!, nøtter og bær, kanskje jeg øker kh mengden litt med feks litt frukt, i en ukes tid for og så mindske litt igjenn, kroppen er jo vannt med høykabo dilux:P jeg tar vitaminer men hjelper meg LITE på abstinensene..

høres dette lurt eller domt ut?

Det er helt riktig at abstinenser og overgangsplager kan bli mye mindre hvis du gjør endringen gradvis - men nå har du holdt ut 7 dager allerede. Da er mye av jobben gjort! Synes du skal droppe frukten enn så lenge - prøv å holde deg innenfor ketose, så er det gode sjanser for at du føler deg piggere veldig snart.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 15:58   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Man kommer gjerne dit at man en periode mister matlysten helt ja.
Viktig da at du får i deg noe slik at du ikke blir helt tom.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 16:28   #11
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Stå på! Ikke gi deg! Det blir bedre skal du se

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:00   #12
Livsnytersken
Juniormedlem
 
Livsnytersken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 42
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Kjenner igjen problemet.
Det som hjalp meg var å piske krem og blande i litt cottage cheese og jorbær på toppen.
Smaker som riskrem.
Spis det du orker 1 skje er kanskje bedre enn ingenting. Sett resten i kjøleskapet.
Du blir jo bare mer slapp hvis du ikke spiser.
Og hvis du er virkelig kvalm kan avkok av ingerfærrot hjelpe.

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 17:06   #13
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Jeg hadde det også sånn, i 7 mnd har jeg nå erfart at det går i bølger.
Jeg veksler mellom å ha ulvesult for så et par dager etterpå å ikke orke tanken på mat. Nå bølger det langsommere, men i begynnelsen kunne det veksla fra den enen dagen til den andre. Er jeg ikke sulten spiser jeg ikke, er jeg sulten spiser jeg
Er du kjempesulten spis fett.
Er du kvalm drikk vann, gjerne med sitron i, spis noe lett, en salat, én eller 2 druer eller en klementin (mange anbefaler ikke det, men for meg funker det). Ikke press i deg mat.

Det er 2 hovedting jeg har måttet lære meg:
1. ikke spis til faste tider og faste mengder, men lytte til kroppen og spise det den trenger NÅR den trenger det.
2. Ikke være redd for fett. (det betyr ikke at du skal spise mest mulig fett)

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:42   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Krydder, masse krydder! Det fjerner kvalmen, og føles lettere. Chili, ingefær, hvitløk....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:50   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Jeg lurte på hva du HAR spist. Har du for eksempel kommet rett fra supermagert kosthold og går rett over på masse fett så får kroppen totalt sjokk og galleblæra skriker etter nåde. Viktig å trappe ned/opp.

Får du dine tilskudd (magnesium er minimum) og ikke minst tar du Cocosa eller Udos (de må ihverfall trappes opp!!!)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 22:06   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Enig med Megvel, hva spiste du før du startet? Og kanskje enda viktigere, hva spiser du nå? LCHF dekker et bredt spekter av lavkarbokosthold, hvordan har du valgt og spise?

Det er ikke uvanlig og reagere så sterkt med en så kraftig endring i kosthold. En mer rolig overgang kan kanskje være løsningen, men samtidig har du holdt på en hel uke, og er kommet godt på vei til å komme over abstinensene!

Spis litt lett mat som feks cæsarsalat, eller litt grillet kylling eller kanskje fisk med grønnsaker? Bittelitt smør over grønnsakene er nok i starten, ta det heller litt kuli, dette vil gå seg til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:40   #17
trinerenate
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Storforshei
Alder: 35
Innlegg: 11
trinerenate er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig med Megvel, hva spiste du før du startet? Og kanskje enda viktigere, hva spiser du nå? LCHF dekker et bredt spekter av lavkarbokosthold, hvordan har du valgt og spise?

Det er ikke uvanlig og reagere så sterkt med en så kraftig endring i kosthold. En mer rolig overgang kan kanskje være løsningen, men samtidig har du holdt på en hel uke, og er kommet godt på vei til å komme over abstinensene!

Spis litt lett mat som feks cæsarsalat, eller litt grillet kylling eller kanskje fisk med grønnsaker? Bittelitt smør over grønnsakene er nok i starten, ta det heller litt kuli, dette vil gå seg til!

spiste mer mager mat ja.. lett produkter lite fett.. la på meg de kiloene jeg skal ha vekk, pga p piller og masse kos, chips, øl osv, i ganske lang tid, (15 kg siden i sommer)
Er jo glad i lavkalori mat, men d oppstår bare på problemer som : sult, ustabilt blodsukker, halsbrann og mange flere plager som jeg håper dette kostholdet skal hjelpe litt på. Jeg har vært plaget med magesår no i et halvt år, noe som ikke er blitt helt bra, kan være det jeg blir så kvalm av med dette kostholdet, med mye fett.

jeg tar vitaminer, trippel magnesium med sink, b vitamin og d. tar en sink ekstra. og to trankapsler.

__________________


trinerenate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 00:29   #18
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av trinerenate, her.

spiste mer mager mat ja.. lett produkter lite fett.. la på meg de kiloene jeg skal ha vekk, pga p piller og masse kos, chips, øl osv, i ganske lang tid, (15 kg siden i sommer)
Er jo glad i lavkalori mat, men d oppstår bare på problemer som : sult, ustabilt blodsukker, halsbrann og mange flere plager som jeg håper dette kostholdet skal hjelpe litt på. Jeg har vært plaget med magesår no i et halvt år, noe som ikke er blitt helt bra, kan være det jeg blir så kvalm av med dette kostholdet, med mye fett.

jeg tar vitaminer, trippel magnesium med sink, b vitamin og d. tar en sink ekstra. og to trankapsler.

Ikke at dette er viktig altså, men er tickeren din feil? Er du 195,5cm høy? Og jeg ser at målet ditt er 17 i bmi? Da blir du undervektig da... Jeg har jo ingenting med det, men lurer bare likevel....

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:44   #19
trinerenate
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Storforshei
Alder: 35
Innlegg: 11
trinerenate er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ikke at dette er viktig altså, men er tickeren din feil? Er du 195,5cm høy? Og jeg ser at målet ditt er 17 i bmi? Da blir du undervektig da... Jeg har jo ingenting med det, men lurer bare likevel....

Oy haha nejj det er FEIl skal være 165 haha

__________________


trinerenate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:50   #20
trinerenate
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Storforshei
Alder: 35
Innlegg: 11
trinerenate er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av trinerenate, her.

Oy haha nejj det er FEIl skal være 165 haha

tror det ble mer rett nå

__________________


trinerenate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 13:15   #21
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av trinerenate, her.

Oy haha nejj det er FEIl skal være 165 haha

hehe, ja jeg syns det var litt ugler i mosen her.... Ja, nå er den endret Lykke til videre Trine Renate!

__________________

Sist redigert av Marella77 : 09-01-12 kl 15:17.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 14:21   #22
trinerenate
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Storforshei
Alder: 35
Innlegg: 11
trinerenate er på en erverdig vei

Sv: Nå trenger jeg masse tips

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

hehe, ja jeg syns det var litt ugler i mosen her.... Ja, må er den endret Lykke til videre Trine Renate!

tusen takk

__________________


trinerenate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har masse fløte og egg igjen.. Tips?? misslinda Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-01-11 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no