Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hersens leggkramper, altså!

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-14, 11:51   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Hersens leggkramper, altså!

Jeg får så inni hampen leggkramper at jeg blir tullete!! Jeg spiser variert og tar ekstra magnesium,men like vondt. Litt bedre er det jo,men ikke bra. Er det noe annet som kan hjelpe? Tar jeg mer magnesium kommer jeg meg ikke av do

Også har jeg opplevd noe rart..vekten står på stedet hvil,men jeg har minsket i cm! Rare greier. Hvorfor går ikke vekten ned da tro? Jeg trener ikke (annet enn noen trilleturer med vogn),så det er nok ikke muskler

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:37   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Sjekk boksen din med magnesium, er det magnesium oksidat, eller citrat? Førstnevnte er ubrukelig, men citrat fungerer godt. Magnesium oksidat fungerer ikke på meg i det hele tatt, og er nok mer enn noe annet en effektiv kur mot forstoppelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 14:31   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Jeg tar Shift SuperMagnesium. Jeg har testet mange magnesiumer, men denne er den som fungerer best for meg. Jeg trenger til og med en lavere dose når jeg tar denne. Du skal også være klar over at mangel på b-vit kan også bidra med kramper. B-vit er vannløselig og på lavkarbo som virker vanndrivende kan man derfor komme redusert ut på b-vit også.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 18:49   #4
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Hersens leggkramper, altså!

vitamin E sammen med magnesium og b-vitaminer kan også hjelpe

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 00:49   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Kalium i kosten bruker å løse problemet for meg. Seltin eller Jozo mineralsalt. Kan også kjøpes som 750mg tablett på apoteket (Kaleorid), men da trenger du resept fra lege. Når leggkrampene kommer så går de over når jeg reiser meg opp og står godt på foten; tøyer om det ikke er nok å stå.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-03-14, 21:08   #6
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Jeg bruker denne: http://www.shopping4net.se/Haelsokos...PurePharma.htm

Merker tydelig forskjell selv om jeg bare tar en kapsel om dagen.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 21:36   #7
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Magnesiumen jeg tar inneholder b-vit også,og jeg tar omega3 kapsler. Akuratt som om jo mer fett jeg spiser jo værre blir leggkrampene. Kanskje tango e kaliumtilskudd? Og prøve å bytte magnesium nok en gang.

Tusen takk for alle svar.

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 23:29   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Magnesiumen jeg tar inneholder b-vit også,og jeg tar omega3 kapsler. Akuratt som om jo mer fett jeg spiser jo værre blir leggkrampene. Kanskje tango e kaliumtilskudd? Og prøve å bytte magnesium nok en gang.

Tusen takk for alle svar.

John Deer-kake!!! Kuuuult!!! Vil ha!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 23:48   #9
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Hihi,takk!

__________________
Min store hobby: http://camillas-kaker.webs.com/ (overhodet ikke noe med lavkarbo å gjøre..hehe)
Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 00:22   #10
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Jeg er veldig plaget av kramper i kroppen og tar både Kaleorid og magnesium daglig. Det som hjelper aller best for meg er å ta ei klype havsalt og spise. Funker som bare det.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 08-03-14, 00:53   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hersens leggkramper, altså!

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Jeg er veldig plaget av kramper i kroppen og tar både Kaleorid og magnesium daglig. Det som hjelper aller best for meg er å ta ei klype havsalt og spise. Funker som bare det.

Enig Det å anbefale kalium uten at de er innom lege er noe jeg IKKE vil gjøre. Selv får jeg sjekket elektrolyttene hver måned og kalium er absolutt blant det siste man "selvforsker" på. Det kan bli veldig gærnt uansett manko eller overskudd.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Leggkramper 100til75 Ketolysekuren 9 23-03-11 10:13
Leggkramper! Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 49 10-08-07 16:21
Leggkramper Dolly Ketolysekuren 10 14-03-07 20:41
Har jag leggkramper??? Fridolina Ketolysekuren 10 08-10-06 16:37
Det hersens fettet... litajenta Atkins kosthold 11 17-02-06 19:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no