Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Finello Light; ost som smelter fint

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-10, 18:48   #1
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill
Smile

Finello Light; ost som smelter fint

Ofte så syns jeg light ostene smelter så dårlig, men denne her:
Finello Light blir knall bra, også har den bare 14% fett.
http://www.arla.no/produkter/ost/fin...zarella-light/

SORRY! Fikk fint tips av Imse om at denne ost inneholder POTETMEL...klarer ikke og bytte overskriften, men da får denne tråden bli et tips om og holde seg unna istedenfor og prøve.. Beklager igjen, får lese nøyere neste gang jeg skal anbefale noe..


Sist redigert av Victory : 25-01-10 kl 19:13. Årsak: Hadde ikke fått med meg innholdet helt..
Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:02   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Er det tillatt med potetstivelse på SB? Jeg unngår de ferdig revne ostene fra arla pga de har potetmel i osten for at den ikke skal klistre...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:03   #3
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Blæææh...har den det?? Det har jeg jo såklart ikke fått med meg.
Takk for tips..da bør jeg slette denne tråden. Hvordan gjør man det??

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:08   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Veldig lurt å la den stå , men kanskje en advarsel i overskrifta? Slik at kanskje andre holder seg unna?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:10   #5
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Smart - skal prøve og endre!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:11   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Arla Finello® Mozzarella Light




Ingredienser:
Pasteurisert melk, salt, melkesyrekultur, eddikesyre, animalsk osteløpe (animalsk),konserveringsmiddel: natriumnitrat. Antiklumpemiddel: Potetmel

Næringsinnhold per 100 gr:
Energi 1054,3 kJ / 251,2 kcal. Protein 29,2 g, Karbohydrater 3 g, Fett 13,7 g.


__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:20   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Hvis man IKKE på død og liv IKKE skal spise poteter eller mel etc synes jeg ikke at man skal svarteliste denne osten.. jeg elsker den selv og jeg spiser den og jeg teller karber. Jeg lar den gå inn i karbregnskapet mitt.

Så takk for tips!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:30   #8
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis man IKKE på død og liv IKKE skal spise poteter eller mel etc synes jeg ikke at man skal svarteliste denne osten.. jeg elsker den selv og jeg spiser den og jeg teller karber. Jeg lar den gå inn i karbregnskapet mitt.

Så takk for tips!!

Hehe...nå ble det nesten litt sånn Kinderegg her, tips og advarsel på en gang. Da kan man velge som man vil..
Jatakk begge deler!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:30   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvis man IKKE på død og liv IKKE skal spise poteter eller mel etc synes jeg ikke at man skal svarteliste denne osten.. jeg elsker den selv og jeg spiser den og jeg teller karber. Jeg lar den gå inn i karbregnskapet mitt.

Så takk for tips!!

Poteter, og særlig potetmel er vel deen verste typen karbohydrater, så om man lever lavkarbo så bør man for enhver pris unngå denne typen "ost", selv med lite karber.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:36   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Poteter, og særlig potetmel er vel deen verste typen karbohydrater, så om man lever lavkarbo så bør man for enhver pris unngå denne typen "ost", selv med lite karber.

Hvis man reagerer på poteter, bør man unngå denne osten, ellers ikke... mener jeg. Det blir så få karber det er snakk over tid at jeg orker ikke være så bastant. Kanskje derfor jeg klarer holde meg til lavkarbo?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 22:01   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det blir så få karber det er snakk over tid at jeg orker ikke være så bastant. Kanskje derfor jeg klarer holde meg til lavkarbo?

Jeg mener det blir feil å anbefale denne til bruk så lenge man er på et lavkarbokosthold av flere grunner. For det første er jo som nevnt poteter og potetprodukter blandt de verste typene av karbo. For det andre blir det fort til at man slipper opp litt her og litt der, og plutselig ligger man høyt over karbeantallet man skal. Spesielt for nye er det fort gjort å tillate for mange enkle løsninger. Noen av oss syns det er lettere å leve lavkarbo når vi er strikte

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:38   #12
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg mener det blir feil å anbefale denne til bruk så lenge man er på et lavkarbokosthold av flere grunner. For det første er jo som nevnt poteter og potetprodukter blandt de verste typene av karbo. For det andre blir det fort til at man slipper opp litt her og litt der, og plutselig ligger man høyt over karbeantallet man skal. Spesielt for nye er det fort gjort å tillate for mange enkle løsninger. Noen av oss syns det er lettere å leve lavkarbo når vi er strikte

Dette kommer helt an på hva slags lavkarbokosthold man er på. Er man på Optimal ernæring/ eller bedre uten brød er stivelse tillatt så lenge man holder seg innenfor karbgrensene (stivelse er forresten i følge kvasniewski foretrukket fremfor fruktsukker og sukker). Fedon har også flere ganger sagt at en ørliten mengde stivelse til jevning av sauser etc, er helt ok. Han har i tillegg vanlig hvetemel i afroditebrødet.

Såvidt jeg kan se så er denne tråden postet i South Beach forumet. Nå er ikke jeg noen ekspert på akkurat denne filosofien, men såvidt jeg kan se, regnes ikke fint mel som ok, uansett hvilken fase du måtte være i. Da kan jeg skjønne at noen reagerer på at denne osten anbefales.

Nå er allikevel 3 gram karbohydrat pr 100 gram en forsvinnende liten mengde (forutsatt at du ikke er på ketogen diett), og folk må klare å gjøre seg opp en mening selv om det er lurt å spise denne eller ikke.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 15:44   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Finello Light; ost som smelter fint

Enig med Alka her, Kwasniewski sier jo at poteter faktisk er tillatt i hans kosthold, men ikke mer enn 300 gram daglig og da inngår frukt/bær og andre grønnsaker (tror jeg) også i dette regnskapet. Så det at poteter = totalt fyfy i hele lavkarboverdenen er jo bare tull, selv om man selvsagt bør velge andre kilder.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slik fint vektdiagram under signaturen cillaberg Generell diskusjon 1 20-08-09 19:28
Her skjer det fint lite! finka Mer enn 30 kg overvekt 18 04-07-06 14:02
Var ikke dette fint? silje Generell diskusjon 4 20-08-05 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no