Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Matmengde i forholdt til styrketrening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-06, 14:47   #1
Sonny
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 27
Sonny er på en erverdig vei

Matmengde i forholdt til styrketrening

Hei! Det er en ting jeg lurer veldig på. Har nettopp lagt over til lavkarbokosthold, og lest en del om skaldemann og vil nok holde meg til hans kosthold fremover. Men er vant med å måtte spise 5-6 måltider hver dag for å sikre et kalorioverskudd (som kroppen må ha for å kunne bygge maksimalt med muskler). Hvordan vil dette bli med et slikt kosthold? Da det blir en del tung trening, vil jeg nok bli mer sulten enn om jeg ikke trener, men vil det likevel være nok å spise når jeg er sulten? Slik er det nemlig ikke ved "vanlig" kosthold, da man må hive i seg mat om man er sulten eller ikke for å sikre seg kalorioverskudd..

Håper på svar om noen ser problemstillingen...


Mvh,
Sonny

Sonny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 17:43   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Matmengde i forholdt til styrketrening

Jeg kjenner til denne problemstillinga. Det er vanlig å tenke i disse baner når man går på vanlig kosthold, og tro at man må spise store mengder mat for å bygge muskler. Det er derimot den gunstige hormonbalansen på lavkarbo som sørger for at kroppen bygger muskler og forbrenner fett. Mengden mat er av mindre viktighet, det er hvor maten ender opp i kroppen som teller. (Du legger ikke på deg 400 gram muskler om dagen hvis du spiser 400 gram proteiner om dagen. )

Etter at jeg bytta om til lavkarbo har jeg mye lettere for å legge på meg muskler, selv om jeg spiser mindre enn halvparten av det jeg gjorde før.

Derfor anbefaler jeg å spise når du er sulten, og ikke tenke så mye på å spise ekstreme mengder mat, eller en hel haug proteiner. Sånne ting er mindre viktig. Det viktigste er at du faktisk går på lavkarbo. Det har mye større effekt. Med mindre du satser på å konkurrere innen kroppsbygging eller vektløfting er det best å bare følge dietten.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no