Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Cola og Ritz …

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 16:24   #1
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Cola og Ritz …

....ligger jeg her og spiser.... Jeg som aldri drikker brus til vanlig.
Men nå har omgangssyken inntatt heimen, så nå bare må jeg få i meg noe næring.
Noen som har noe lett lavkarbotips som jeg kan gå over på når jeg kommer meg litt mer?

*synssyndpåmegselvda!*

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 16:38   #2
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Cola og Ritz....

Har desverre ingen tips.. Jeg er på 3. dagen med død cola, og har fått i meg en ritz på disse dagene.. Føler med deg!! God bedring.

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 16:40   #3
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Cola og Ritz....

Ser du er på ketolyse, og det jeg har lest meg til (har ikke begynt selv enda) er at lett brus er ok, så bytt ut cola i såfall med cola light. Her er listen over brus du kan drikke: Pepsi Max Cool Lemon, Cola Light, Cola Zero, Sprite Zero, Seven Up Light og mineralvann. Solo Light og Solo Plus kan nytes i begrenset mengde, da de inneholder noe karbohydrater pga at det er brukt noe appelsinjuice i fremstillingsprosessen. (limt inn fra ketolyse.no)

men erstattning for kjeksene kan jeg ikke hjelpe meg =/ Har ikke satt meg helt inn i det selv..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 16:44   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cola og Ritz....

Det er ikke lurt å drikke kunstig søtete drikker, da man ikke blir kvitt omgangssyken med disse søtstoffene, men forlenger forløpet.

Ellers har jeg ingen tips dessverre, god bedring i det minste.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:04   #5
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Cola og Ritz....

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det er ikke lurt å drikke kunstig søtete drikker, da man ikke blir kvitt omgangssyken med disse søtstoffene, men forlenger forløpet.

Kan du si noe om hvorfor du tror det? Uansett, Debussy, god bedring! Hva med å lage vafler eller noe sånt når du begynner å komme deg da? Det spørs vel egentlig mest på hva du har lyst på der og da.

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:10   #6
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cola og Ritz....

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Kan du si noe om hvorfor du tror det? Uansett, Debussy, god bedring! Hva med å lage vafler eller noe sånt når du begynner å komme deg da? Det spørs vel egentlig mest på hva du har lyst på der og da.

Jeg fikk beskjed om det av en lege da omgangssyken på min sønn aldri gikk over. Jeg aner ikke hvorfor eller hvordan.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:39   #7
Rianna
Medlem
 
Rianna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 95
Rianna er på en erverdig vei

Sv: Cola og Ritz....

Eplemost blanda med farris er det beste syns jeg....ikke så lavkarbo det heller, men bedre enn cola? For noe salt...en kan jo lage lavkarbo brødpinner (mulig det var makronella sin blogg jeg så det på), hva med å lage sånne med litt grovt salt på? Bare grubler litt jeg også

God bedring

__________________



~Min Dagbok~Min Blogg~iHerb kode: ESO978~
Rianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/LCHF'ish :) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:46   #8
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Cola og Ritz....

Gi kroppen din det den vil ha du. Vil den ha Cola og Ritz, så gi den det. Ikke tenk på lavkarbo akkurat nå, tenk på å bli frisk Det er tross alt bedre om du får ned noe som er fullt av karbo enn at du ikke får i deg noe som helst. Så får du heller fortsette der du slapp når du har blitt frisk igjen!

God bedring

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 18:01   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cola og Ritz....

Lag deg kjeks av taffelost (tomatsmak syntes jeg er god): del de ferdig oppskjærte sneiene i 4. Legg de på bakepapir/matpapir og nuke dem i microen på full guffe i et par-tre minutter. (bruker disse når jeg skal ha meg "ost og kjeks". Kjempegode!)

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 18:10   #10
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Cola og Ritz....

Fant noen supergode kjeks som erstatter kjeks av typen ritz på en blogg! Lager en porsjon et par gangr i uka, for her spiser hele fam. dem m ost ellers bare som snacks. Ikke det at jeg tror du er i bakemodus når du har omgangssyken men......kanskje noen kan bake dem for deg?
http://linn-sin-verden.blogspot.com/...ndelkjeks.html

  Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 18:45   #11
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Cola og Ritz …

Hadde magetrøbbel over ei veke for nokre veker sidan, og då sa legen cola og toast. Og ikkje den zero-greia, men VANLEG RAUD cola.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:07   #12
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Cola og Ritz …

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.

....ligger jeg her og spiser.... Jeg som aldri drikker brus til vanlig.
Men nå har omgangssyken inntatt heimen, så nå bare må jeg få i meg noe næring.
Noen som har noe lett lavkarbotips som jeg kan gå over på når jeg kommer meg litt mer?

*synssyndpåmegselvda!*

Sukker er ikke bra ved omgangssyke, sier en venninne som er sykepleier. Sukkeret gir "næring" til viruset. Ellers så skal du nok bare spise det du har lyst på, glem kuren akkurat nå. Det første jeg spiste etter fem dager kraftig omgangssyke tidligere i år var banan(!) og pizza Ristorante....

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:02   #13
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Cola og Ritz …

Jeg har innsett at Cola og Ritz ikke er nederlag når man er syk, derfor spiser jeg det + loff med salamipølse på - DET hadde jeg lyst på.

Var egentlig mer opptatt av noe enkelt jeg kunne spise når jeg kommer meg litt mer...., og nei - er ikke i bakemodus og det var ikke resten av huset heller, som også har vært syke.
Må uansett spise det jeg har lyst på litt til, kjenner jeg. Selv ikke "ostekjeks" frister akkurat nå....

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:04   #14
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Cola og Ritz....

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Lag deg kjeks av taffelost (tomatsmak syntes jeg er god): del de ferdig oppskjærte sneiene i 4. Legg de på bakepapir/matpapir og nuke dem i microen på full guffe i et par-tre minutter. (bruker disse når jeg skal ha meg "ost og kjeks". Kjempegode!)

signerer denne! osteknekkis av taffelost er nydelig!! smaker godt med ost og skinke som pålegg!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:06   #15
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Cola og Ritz …

når du kommer deg litt mer til hektene og orker stå litt på kjøkkenet, kan kanskje disse være noe?
http://fotballfrue.no/?p=4942

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:16   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Cola og Ritz …

Kylling er god startmat etter en omgangsyke!

Som sykepleier vil jeg jo helst si at du skal spise det du føler for og at det viktigste er å få i seg væske. Føler du ikke for å spise noe, gjør det ingen ting i noen dager, så lenge du drikker!

Som lavkarber tenker jeg at OM du skal spise noe, bør du ikke tirre en lavkarbokropp med høykarbomat som faktisk kan gjøre deg sykere fordi det er mat du ikke er vant til!

Drikk så mye du klarer, spis så lavkarbo som mulig om/når du orker mat og GOD BEDRING!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:40   #17
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Cola og Ritz …

For en 2 måndeders tid siden ble jeg fryktelig syk. Jeg klarte verken å spise eller drikke og ble innlagt på sykehus for intravenøst.
Da jeg klarte å spise for egen maskin igjen fikk jeg bare ned is, sjokoladepudding, iste, loff, gele, etc. Gikk opp 5 kg, men det var helt greit fordi jeg måtte ha næring fremfor rett næring.

Poenget er, kroppen må få det den vil ha i ett sykdomsforløp ellers vil den protestere veldig.

Når jeg begynte å skulle spise min normale kost igjen begynte med litt kokt fisk og mosa grønnsaker. Ikke for mye fett da jeg var redd for reaksjonen . Du kan også prøve med ett halvt eple (JADA FRUKT) med evt. litt olje over, noen mandelflak eller litt kanel og se hvordan det går.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola zero/cola light Student84 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 24-01-11 19:59
"Ritz" kjeks Timona Bakst 9 09-04-10 09:21
Cola light eller Cola Zero -hva er best? tonemor Ketolysekuren 7 12-10-08 14:51
Cola light/ cola zero/ pepsi max Jojodama Spørsmål og svar 3 22-11-07 18:42
En uke, og ned … *Embla* Ketolysekuren 11 07-11-07 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no