Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ostekarbonader, kjempegode!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-07, 23:16   #26
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Bare ett fedd? Jeg pleier å ha 5-6 fedd i. :fnis:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 23:22   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Bare ett fedd? Jeg pleier å ha 5-6 fedd i. :fnis:

5-6 fedd til 500g kjøttdeig??? Blir ikke det mye hvitløkssmak da? Jeg syns 1 fedd hever smaken uten at det blir for mye hvitløkssmak...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 06:56   #28
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Jeg lagde disse med muggost... å himlande du

Brukte ikke bakemix da jeg ikke har det, men knuste sprøstekt baconsvor (med kjevle... gubben ga meg skråblikk og holdt seg i bakgrunnen, hvorfor det mon tru )

Baconsvoren blir nesten som brødsmuler og funka fint som bindemiddel. Eneste problemet med disse er at gubben, som ikke lever lavkarbo, gnafsa i seg de jeg hadde tenkt å ha til lunsj dagen etter. Han maser stadig at jeg må lage flere

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 08:57   #29
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

5-6 fedd til 500g kjøttdeig??? Blir ikke det mye hvitløkssmak da? Jeg syns 1 fedd hever smaken uten at det blir for mye hvitløkssmak...

Jo mer jo bedre. 5 fedd er passe for min mann, 6 fedd er passe for meg. 1 fedd smaker absolutt ingenting, synes jeg. Jeg må minst ha 3, men det er også litt lite. Jeg hadde 10 fedd i en lasagne en gang, det ble for mye for min mann men jeg elsket det. Men så bruker jeg jo 5-6 fedd hvitløk hver eneste dag, omtrent. :hvitløkselsker:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 09:03   #30
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Brukte ikke bakemix da jeg ikke har det, men knuste sprøstekt baconsvor (med kjevle... gubben ga meg skråblikk og holdt seg i bakgrunnen, hvorfor det mon tru )

Eneste problemet med disse er at gubben, som ikke lever lavkarbo, gnafsa i seg de jeg hadde tenkt å ha til lunsj dagen etter.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 21:43   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Vil JBK gjøre samme nytta som bakemixen??? Det blir jo ofte brukt som bindemiddel i andre ferdigkjøpte varer har jeg sett.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:09   #32
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Vil JBK gjøre samme nytta som bakemixen??? Det blir jo ofte brukt som bindemiddel i andre ferdigkjøpte varer har jeg sett.

Har ikke prøvd det, men det går sikkert det

Gi tilbakemelding viss du prøver da

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 16:20   #33
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Lagde burgerne med JBK, det gikk kjempefint! De hang godt sammen.

Jeg hadde oppi: 1 ss chilipasta, 1 ss hvirløkspasta, 1 ss ingefærpasta og 50 gr mozarella.

Nyyydlig!!

Tuuusen takk for oppskrifta!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 18:00   #34
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Lagde burgerne med JBK, det gikk kjempefint! De hang godt sammen.

Jeg hadde oppi: 1 ss chilipasta, 1 ss hvirløkspasta, 1 ss ingefærpasta og 50 gr mozarella.

Nyyydlig!!

Tuuusen takk for oppskrifta!

Hvor mye JBK hadde du oppi da? Tenkte jeg skulle prøve disse, men har ikke bakemiks.

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 18:24   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Hvor mye JBK hadde du oppi da? Tenkte jeg skulle prøve disse, men har ikke bakemiks.

1 ss av det også

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 18:55   #36
lillestine
Medlem
 
lillestine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 49
Innlegg: 459
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Hei!
Spiller det noen rolle om du bruker bittelitt potetmel/ vanlig mel da? Det blir jo mange karbonader og lite karbohydrater pr karbonade?? Spør fordi jeg fikk en nydelig oppskrift for litt siden, og ikke har lyst å ofre den :-)

__________________
Ønsker besøk i dagboka mi: Stines slanke linje
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16503

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 15:40   #37
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Jeg tredobler oppskriften her. Men oppdaget at jeg bare har 45 gr bakemix igjen, det skal bare fungere som bindemiddel så det går vel bra? eller hva tror dere. Har både JBKM og Himaize, bør jeg bruke noe av det eller bare gå for det lille jeg har med bakemix?

Står og skal i gang med maten nå, håper noen kloke lavkarboer ser dette og svarer meg fort

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 15:57   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Jeg ville tatt i litt JBK. Har laga de en gang uten bakemix, og da ramla de fra hverandre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:54   #39
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg ville tatt i litt JBK. Har laga de en gang uten bakemix, og da ramla de fra hverandre

Lagde med bare det lille av bakemix og det gikk kjempefint, de ble bare helt perfekte, også så gode

Takk for oppskrift Gerd!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:39   #40
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Ypperlig oppskrift, jeg har hamstret kjøttdeig på tilbud og må klekke ut noe å bruke dem til Kanskje en kan ha både bacon og ost i? Eller jalapenos ost i kanskje...

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 21:46   #41
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Opprinnelig lagt inn av Madamim, her.

Ypperlig oppskrift, jeg har hamstret kjøttdeig på tilbud og må klekke ut noe å bruke dem til Kanskje en kan ha både bacon og ost i? Eller jalapenos ost i kanskje...

Sånne karbonader kan man bruke det meste i tror jeg
Da blir det forskjellig smak

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 18:58   #42
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Åh, disse så gode ut - må prøves i morgen!! Hva har dere som tilbehør?

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:02   #43
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Supergode!!!!
Jeg hadde ikke oppi ost, men hadde cheddarost på toppen Lagde hamburger med oopsie-lapper i topp og bunn! Nam-nam!!!

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 19:13   #44
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Ostekarbonader, kjempegode!

Denne skal prøves!!! Høres veldig godt ut!

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
karbonade, ost, ostekarbonader


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Små mini osteomeletter. kjempegode Iset Kake/dessert og snacks 7 31-01-05 09:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no