Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-10, 23:11   #1001
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er litt nysgjerrig på hva dere andre tror og tenker om det her - hvor gamle barn er når de skjønner hvordan babyer lages? Evt. når de forstår konseptet "sex".. Uten at man blir fortalt det av foreldre. Har en diskusjon gående med en om at 11 år er for ungt til det - mens jeg tror jeg visste det der når jeg var rundt 9 år.. Tenker ikke på når man begynner å være nysgjerrig på egen og andres kropper, men når man forstår hvordan barn lages, og hva konseptet sex går ut på.

Og dere som har barn og har tatt samtalen om "blomster og bier" - hvor gamle var barna deres da dere gjorde det?

Jeg ble selv aldri forklart det her - men de av dere som husker Starlet og "Kjære Nina", vet hvor mye info vi fikk der

Hilsen mofe som alltid lurer på mye rart

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 17-01-10, 23:43   #1002
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Min sønn var 5 da jeg ble gravid med hans lillesøster. I god tid før han fylte 6 år, visste han hvordan hun, og alle andre babyer, ble til!
Jeg har alltid forklart barna ting når de har spurt, og da han lurte på hvordan babyen hadde kommet inn dit, vel, da fikk han vite det!
Alderstilpasset info selvfølgelig!

Han eneste reaksjon den gangen var: Ååå, stakkars dere som måttte gjøre det 2, TO, ganger!


__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-01-10, 00:00   #1003
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hahaha Ja, STAKKARS dere

Sånn jeg tror, er at de aller fleste 11-åringer (spesielt jenter) vet hvordan barn blir til..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 18-01-10, 07:05   #1004
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, de fleste vet tidlig hvordan barn blir til
Da jeg ble gravid med vesla, var sønnen 7 år.
Og når jeg fortalte at han skulle bli storebror... Så fikk jeg greie på hvordan vi hadde gjort det De hadde allerede hatt om det på skolen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 18-01-10, 08:51   #1005
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ooops, dukker sikkert opp en revisor eller registert regnskapsfører som kan gi korrekt svar etterhvert, men:
Litt usikker på hva du egentlig mener. Vil du kjøpe en ny pc selv (fra privet konto) og så selge den igjen til foretaket ?
Hvis du er mva registert krever du fradrag for mva i regnskapet. Hvis innkjøpssummen er mindre enn 10.000,- bør kjøpet bokføres direkte på en utgiftskonto. Hvis beløpet er større enn 10.000,- må innkjøpet bokføres på eiendelskonto. (Kr. 10.000,- ekskl mva hvis du er mva registert).
Regner med at du har separat bankkonto for foretaket, og da kjøper du pc'n der. Fører den i regnskapet som over, og resultatet i foretaket ditt (pluss eller mins) vil skal føres i din selvangivelse når den tid kommer.
Himmel - jeg har ikke sovet i natt, så hjernen er sirup !!! Mulig jeg ikke har fortstått spørsmålet i det hele tatt

Oioi. Du, jeg husker ikke om jeg mva-registrerte meg, men ... jeg tror kanskje det?!
Så langt har jeg nemlig ikke kommet at jeg har brukt firmaet til noe, og noen utgiftskonto har jeg dermed ikke opprettet.
Dette var bare noe jeg hørte ei venninne hadde gjort, hver gang hun kjøpte noe som firmaet hennes også kunne bruke, om jeg ikke husker feil. Så jeg vet ikke en tøddel ... . Grunnen til at jeg opprettet firmaet var en) av symbolsk art, jeg trengte å gjøre noe som symboliserte at jeg er på vei tilbake til arbeidslivet, og to) rett og slett fordi det har hendt jeg har fått frilansoppdrag, og det er ikke alle som digger å måtte ta den jobben med skatt og arbeidsgiveravgift og gud vet hva.
Jeg har mye å sette meg inn i fortsatt, tydeligvis.
PC-en jeg har tenkt på koster 5000 kr, og det meste av de småjobbene jeg pleier å gjøre så er pc helt essensielt for å få jobben utført.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-01-10, 09:20   #1006
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Oioi. Du, jeg husker ikke om jeg mva-registrerte meg, men ... jeg tror kanskje det?!
Så langt har jeg nemlig ikke kommet at jeg har brukt firmaet til noe, og noen utgiftskonto har jeg dermed ikke opprettet.
Dette var bare noe jeg hørte ei venninne hadde gjort, hver gang hun kjøpte noe som firmaet hennes også kunne bruke, om jeg ikke husker feil. Så jeg vet ikke en tøddel ... . Grunnen til at jeg opprettet firmaet var en) av symbolsk art, jeg trengte å gjøre noe som symboliserte at jeg er på vei tilbake til arbeidslivet, og to) rett og slett fordi det har hendt jeg har fått frilansoppdrag, og det er ikke alle som digger å måtte ta den jobben med skatt og arbeidsgiveravgift og gud vet hva.
Jeg har mye å sette meg inn i fortsatt, tydeligvis.
PC-en jeg har tenkt på koster 5000 kr, og det meste av de småjobbene jeg pleier å gjøre så er pc helt essensielt for å få jobben utført.

For å få mva registert et personlig foretak, må du ha hatt en omsetning på over kr. 30.000,- I det øyeblikket du bikker den summen, kan du mva registrere deg Da er du helt sikkert ikke mva registrert altså ! Når du kjøper pc, pass på at regningen ikke kommer over 10.000,- inkl. mva. Hvis du trenger ekstra utstyr, software e.l. få det på separat regning så du holder deg under 10'. (Da slipper duå bokføre dette som en eiendel i firmaet). Hvis dette er det eneste utgiften du har, vil summen av det totale kjøpet være tilvarende underskudd i firmaet, og kommer til fradrag på din selvaivelse. Det er spesielle skjemaer som skal fylles ut for dette, og resultatet skal føres inn i selvangivelsen. Har du inntekter, skal selvfølgelig disse også med. Dette vil jo gjelde 2010, så du har god tid til å finne ut av det. Men alt du kjøper som kan relateres til firmaets type drift (ref. det du fylte ut på skjemaet til Brønnøysund da du registrerte deg), vil du kunne utgiftsføre. Alt av pc-utstyr er en selvfølge, men siden jeg ikke vet hva du driver med er det vanskelig å komme med flere eksempler. Men - underskudd i firma gir fradrag på selvangivelsen = mindre skatt på deg, og overskudd = det motsatte

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 18-01-10, 09:36   #1007
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for hjelp! Men, jeg må ha tjent mer enn 30 000 i firmaet mitt for å kunne gjøre dette, er det dét du mener? (Beklager om jeg ikke helt følger med ... ).
Det jeg i hovedsak vil bruke firmaet til er språkrelaterte ting som korrektur, oversettelse, transskribering. Samt fotografering. Egentlig er jeg utdannet fotograf , men kunstfotograf, liksom, dermed blir det ikke mye til oppdrag og sånn, ser for meg at jeg en gang i tiden skal kunne jobbe med utsmykning, komme i gang med utstillinger igjen, og forsåvidt noen ting på oppdrag som bandfotografering hvor jeg har en viss kunstnerisk frihet, sånne ting.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 18-01-10, 09:51   #1008
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

For å få mva registert et personlig foretak, må du ha hatt en omsetning på over kr. 30.000,- I det øyeblikket du bikker den summen, kan du mva registrere deg Da er du helt sikkert ikke mva registrert altså ! Når du kjøper pc, pass på at regningen ikke kommer over 10.000,- inkl. mva. Hvis du trenger ekstra utstyr, software e.l. få det på separat regning så du holder deg under 10'. (Da slipper duå bokføre dette som en eiendel i firmaet). Hvis dette er det eneste utgiften du har, vil summen av det totale kjøpet være tilvarende underskudd i firmaet, og kommer til fradrag på din selvaivelse. Det er spesielle skjemaer som skal fylles ut for dette, og resultatet skal føres inn i selvangivelsen. Har du inntekter, skal selvfølgelig disse også med. Dette vil jo gjelde 2010, så du har god tid til å finne ut av det. Men alt du kjøper som kan relateres til firmaets type drift (ref. det du fylte ut på skjemaet til Brønnøysund da du registrerte deg), vil du kunne utgiftsføre. Alt av pc-utstyr er en selvfølge, men siden jeg ikke vet hva du driver med er det vanskelig å komme med flere eksempler. Men - underskudd i firma gir fradrag på selvangivelsen = mindre skatt på deg, og overskudd = det motsatte

Dette er ikke helt riktig, du må ha en omsetning på over 50.000 kroner før du må momsregistrere deg. Det er også noen typer omsetning som er momsfrie, men det kommer jo helt an på hva du driver med.

Til den siste kommentaren om at underskudd gir fradrag på selvangivelsen....
Det er jo en større fordel med overskudd, husk at det er dette der regnes pensjon av når du kommer så langt.
Og går du med underskudd mange år, kan du få beskjed om å legge ned firmaet ditt.

"skjemaene" du sender med selvangivelsen er resultat og balanse regnskapet til firmaet, og det skal jo tas fra regnskapet ditt

Snakk med en regnskapsfører, så blir det ingen missforståelser. Det er mange regler å ta hensyn til som de kan.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),

Sist redigert av Orkide : 18-01-10 kl 10:02.
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 18-01-10, 10:37   #1009
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Dette er ikke helt riktig, du må ha en omsetning på over 50.000 kroner før du må momsregistrere deg. Det er også noen typer omsetning som er momsfrie, men det kommer jo helt an på hva du driver med.

OOOOPS, det er en stund siden det ble opprettet firma her i huset, så jeg er nok ikke oppdatert Beklager !!
Neida, det eneste grensen på 50.000,- har betydning for er å mva registrere seg. Regnskap må du ha alikevel føre, men du må regne hele summen på fakturaer, siden du ikke har krav på fradrag for mva.
Enig med Oride, om at det beste selvfølgelig er et overskudd. Da tjener du jo penger Men, har du underskudd blir det fradrag i selvangivelsen, så det er ikke slik at underskuddet "blir borte". Hvis underskuddet er så stort at du ikke skal skatte, mener jeg bestemt at restbeløp kan overføres til neste år. Men - her kan det være nye regler, så en regnskapsfører er absolutt en god ide. Da vi hadde personlig firma her, førte jeg regnskapet gjennom året, og gikk til regnskapsfører med årsoppgjøret og fikk han til å fylle ut skjemaene til selvangivelsen.
Ut i fra hva du driver med, vil jo alt av ordbøker, oversettelsesprogram, fotoapparater, film, fremkalling, div kontorrekvisita o.l. være ting du fører i firma. Garn og nye stuegardiner derimot - vil være litt verre å få dekket

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 18-01-10, 23:44   #1010
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Er litt nysgjerrig på hva dere andre tror og tenker om det her - hvor gamle barn er når de skjønner hvordan babyer lages? Evt. når de forstår konseptet "sex".. Uten at man blir fortalt det av foreldre. Har en diskusjon gående med en om at 11 år er for ungt til det - mens jeg tror jeg visste det der når jeg var rundt 9 år.. Tenker ikke på når man begynner å være nysgjerrig på egen og andres kropper, men når man forstår hvordan barn lages, og hva konseptet sex går ut på.

Og dere som har barn og har tatt samtalen om "blomster og bier" - hvor gamle var barna deres da dere gjorde det?

Jeg ble selv aldri forklart det her - men de av dere som husker Starlet og "Kjære Nina", vet hvor mye info vi fikk der

Hilsen mofe som alltid lurer på mye rart

Hvis ikke foreldrene forteller de det i dag, så får de greie på det av andre barn i barnehagen.

Min datter er bare to år og har ikke spurt enda. Men den dagen hun gjør det, skal jeg forklare henne hva det går ut på, barn tar sånne ting helt naturlig. Blir nok ikke lenge til, er nemlig en baby i magen her.

Jeg var nok litt eldre, men jeg husker mamma tok en sånn bok fra Fakta-serien, der var det tegninger av samleier og sædceller og alt, og forklarte. For meg var det vitenskap, og jeg syns det var interessant.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-01-10, 06:41   #1011
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Cottage cheese, kesam, creme fraiche,rømme, youghurt..
Litt tungvint å handle alle for at det skal passe til forskjellige oppskrifter..

Kan en av de fungere som en "allrounder"? Eventuelt to...hvem ville du valgt og hvorfor?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 19-01-10, 19:22   #1012
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mye tar en elektriker betalt pr time? Samme sats for rørlegger?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 19-01-10, 20:35   #1013
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som vet hvilken behandlingmetode som er best for overflladiske arr? Må det en plastikkirurg til, eller? Og om noen vet hvor mye det koster, så hadde det også vært praktisk.
Jeg har noen overfladiske, men ikke så pene arr i ansiktet etter talgcyster, groper etter noen som har gått bort av seg selv, og etter et par som er operert bort. Jeg har metabolsk syndrom, og det er visst derfor jeg har fått dem, så kanskje det også er mulighet for å få en rekvisijon for arrfjerning?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-01-10, 21:07   #1014
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er det noen som vet hvilken behandlingmetode som er best for overflladiske arr? Må det en plastikkirurg til, eller? Og om noen vet hvor mye det koster, så hadde det også vært praktisk.
Jeg har noen overfladiske, men ikke så pene arr i ansiktet etter talgcyster, groper etter noen som har gått bort av seg selv, og etter et par som er operert bort. Jeg har metabolsk syndrom, og det er visst derfor jeg har fått dem, så kanskje det også er mulighet for å få en rekvisijon for arrfjerning?

Laserbehandling er vel det mest vanlige, og så vidt jeg vet så er det mulig å få rekvisisjon av fastlegen - men hvilke kriterier de stiller aner jeg ikke.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 19-01-10, 21:12   #1015
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Laserbehandling er vel det mest vanlige, og så vidt jeg vet så er det mulig å få rekvisisjon av fastlegen - men hvilke kriterier de stiller aner jeg ikke.

Oi, spennende. Vet du noe om resultatet?
Jeg skal på oppfølgingstime hos spesialisten jeg går til i februar. Da skal jeg jammen spørre. Vet hun har gitt rekvisisjon til fjerning av hår til PCOS-pasienter.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-01-10, 21:27   #1016
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Resultatet avhenger nok av hvilket utgangspunkt en har; dype/grunne arr, type hud osv. Men begge de to jeg vet har hatt slik behandling har vært fornøyd. Arrene ble ikke helt borte for en av dem, men om det skyldes for få behandlinger eller at det ikke var mulig å gjøre noe mer vet jeg ikke. Lykke til hos spesialisten

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 19-01-10, 22:09   #1017
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Resultatet avhenger nok av hvilket utgangspunkt en har; dype/grunne arr, type hud osv. Men begge de to jeg vet har hatt slik behandling har vært fornøyd. Arrene ble ikke helt borte for en av dem, men om det skyldes for få behandlinger eller at det ikke var mulig å gjøre noe mer vet jeg ikke. Lykke til hos spesialisten

Takk! Så ei jente på en dokumentar som fikk behandling med laser mot acne-arr, når jeg tenker meg om, og det ble veldig bra, skikkelig stor forskjell.
Nå er ikke dette snakk om mer enn en tre fire arr, og de er som sagt ikke så veldig dype. Det er jo ikke verre enn å spørre, så dette kan jo bli litt spennende!
Jeg har alltid vært veldig stolt av huden min, aldri hatt særlig arr og aldri kviser, noe særlig med rynker har jeg heller ikke, så det hadde vært deilig å få det helt eller delvis tilbake

Om noen har gjort arrfjerning med laser, fortell gjerne om resultatet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-01-10, 22:49   #1018
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen flere som er litt overtroiske og tror på "troll i ord" - på en negativ måte? (selvfølgelig!)

Altså, jeg har siden jeg var liten ment at et mønster er tydelig:
Hvis jeg tror at jeg ikke får kjeft når jeg kommer hjem, gruer meg ikke, etc - da kan man banne på at mor er over en som en hauk, og graver og kjefter og smeller fordi man er 5 minutter for sen.
Men GRUER jeg meg, forventer det verste, DA er ikke mamma sur eller sinna, men sier pytt sann fem minutter til og fra spiller da ingen rolle!

Samme som voksen:
Hvis jeg tror og håper det skal gå greit med lavkarbo, er jeg i god driv med skolearbeid, trening, mat, psykisk, DA kommer en attans smell. Og alt ryker før jeg får sukk for meg.

Så det beste er liksom å være super bekymra, stresset, ha vondt i magen, for da går det bra.Kanskje.

Uff, forferdelig ulogisk!! Må jo le litt av meg selv. Men er altså en dille jeg har. Og mener BESTEMT at det stemmer. Så jeg prøver jo med afirmasjoner (positive setninger man sier til seg selv flere ganger om dagen), men hvis jeg sier positive setninger, da går det jo ikke.... ifølge min høyst subjektive erfaring!
Murphys Law - psykisk.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 19-01-10, 22:57   #1019
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

Cottage cheese, kesam, creme fraiche,rømme, youghurt..
Litt tungvint å handle alle for at det skal passe til forskjellige oppskrifter..

Kan en av de fungere som en "allrounder"? Eventuelt to...hvem ville du valgt og hvorfor?

Kanskje ikke det svaret du leter etter, men jeg bruker bare fløte og rømme, men så bruker jeg ikke så mange forskjellige oppskrifter heller da..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 19-01-10, 23:31   #1020
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vettel: Jeg opplever det motsatte, men det viktigste med affirmasjoner jo at du TROR på dem også . Det nytter ikke å si ting som ikke går inn på deg. Det hjelper noe å gjenta det nok ganger, men det er ikke nok, en bør også prøve å sette seg inn i hvor godt den ønskede situasjonen føles. Ikke minst så bør alltid affirmasjoner være i presens, gjentar man alltid affirmasjoner i futurum, så er det alltid det de blir -nemlig en gang i fremtiden F.eks, i stedet for å si at 'det årner seg', prøv heller å si 'alt er i orden' -og som sagt, kjenn på hvordan det føles!

Sånn er det for meg i alle fall!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-01-10, 02:50   #1021
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hva man kan gjøre for å få sove om nettene jeg? (Nå er jeg noe påvirket av smerter da)

Med unntak av de vanlige tingene, som frisk luft, ingen kaffe, kamillete osv osv. :gjesp:

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse!
Gammel 20-01-10, 08:30   #1022
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Max: Det er ikke godt å si, er jo gjerne veldig individuelle årsaker til at man ikke får sove. Jeg har i alle fall som en fingerregel at jeg ikke legger meg om jeg ikke er trøtt. Uansett så er det ingenting som er mer frustrerende enn å ligge der og stirre i taket og vente på søvnen, det tror jeg faktisk kan forverre det også.
Tenk på søvnløshet som et symptom, hva kan være årsaken?

Jeg lurer på, jeg har operert bort en liten fistel på brystet og en talgcyste i ansiktet. Kan jeg bruke basimysin på det for å få det til å gro bedre? Jeg har alltid en tube liggende, mer av gammel vane fordi pappa alltid løp etter oss med basimysin da vi var små og tryna og skrubba opp knær og lignende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-01-10, 08:36   #1023
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Photo: jeg er ingen lege, men vil tro aloe vera er bedre.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-01-10, 10:00   #1024
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg lurer på hva man kan gjøre for å få sove om nettene jeg? (Nå er jeg noe påvirket av smerter da) Med unntak av de vanlige tingene, som frisk luft, ingen kaffe, kamillete osv osv. :gjesp:

Bruker en yoga-teknikk med godt resultat. Tar litt tid før man blir virkelig effektiv, men det er verdt det! Finn den beste stillingen du klarer, en som "holder" til du har sovnet. Lukk øynene og pust rolig. Ikke stress med å veksle mellom nese/munn, pust uanstrengt, slik det passer for deg. Kjenn tærne dine, "vil" dem til å slappe av. Om du ikke er istand til å kjenne at de er helt avslappet, så stram dem, for så å slippe, slik at du blir kjent med følelsen av stram/avslappet. Når de er avslappet, konsentrer deg om selve foten, så ankler, legg, knær, lær, hofter, underliv, mage, rygg, etc.. Armene, og hendene, tar du før nakken. Om et tidligere "trinn" strammer seg til, før du er ferdig, så starter du helt på nytt. Ingen grunn til panikk om du må starte om igjen flere ganger, det kommer seg raskt med øvelse. Tok meg et par uker, så hadde jeg dreisen på det. Nå sovner jeg som regel før jeg blir ferdig med hele regla. Om man ikke sovner, så er det i alle fall en god teknikk for avslapning, og det trenger man gjerne å lære seg, det også.. Kunsten er å bli så konsentrert om egen kropp, og å få den til å slappe av, at man blokker ut alt stresset, både innvendig og det vi får fra omgivelsene. Funker det for meg, så funker det for alle. Er egentlig født skeptiker, jeg

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 20-01-10, 10:53   #1025
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg lurer på hva man kan gjøre for å få sove om nettene jeg? (Nå er jeg noe påvirket av smerter da)

Med unntak av de vanlige tingene, som frisk luft, ingen kaffe, kamillete osv osv. :gjesp:

Hvis ingen av de rådene du har fått allerede virker, kan du prøve med Melatonin. Vel og merke hvis det er innsovningen du har problemer med. Hvis du stadig sovner, får så å våkne igjen, tror jeg det har liten effekt
Melatonin er et stoff som vi alle har i kroppen, som bidrar til å styre trettheten i forhold til lys og mørke. Det er utviklet kunstig for blinde, da de selvfølgelig ikke får den samme trøttheten som vi får fordi det blir mørkt. (Mye mer å forklare her, men det er egentlig ikke nødvendig). Melatonin er ikke et sovemiddel, og du får ingen form for hang-over dagen etter. Det vil kun (kanskje) gi deg hjelp med innsovningen, hvis du blir vekket av en eller annen grunn - er du like langt.
Kommer i kapsler som du skal ta en time før du legger deg. Alternativt kan du åpne kapselen og bare ta pulveret, men da må du legge deg med en gang.
Jeg bruker dette av og til på min 13-åring som i perioder har store innsovningsproblemer pga epilepsi. Han får 2 kapsler, og sovner stort sett greit da. Har også prøvd det selv, i perioder hvor jeg har hatt mye nattevåk og kroppen en i høygir. Det hjelper meg i hvert fall
Du må ha resept fra lege, men har hørt at det kan kjøpes reseptfritt på enkelte helsekostforretninger i Sverige.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no