Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-13, 09:55   #1
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg

Hva vil dere si er max inntak per dag av karbohydrater? Jeg er en mann på ca. 90 kg med fett prosent på 14.

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:06   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg.

Det finnes det vel ingen fasit på. Ketolysenkuren sier ikke under 20g karbo for menn. Lurt å ikke spise under 20g karbo, for å få deg nok grønnsaker. Vet ikke om det egentlig er noen eksakt maksgrense på karbo på LCHF, men de fleste regner nok maks ca 70-75g pr dag. Hvor karbene kommer fra har jo også noe å si, om de kommer i fra grønnsaker eller for eksempel korn( noen spiser jo fiberrik ol.l. knekkebrød).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:13   #3
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Sv: Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det finnes det vel ingen fasit på. Ketolysenkuren sier ikke under 20g karbo for menn. Lurt å ikke spise under 20g karbo, for å få deg nok grønnsaker. Vet ikke om det egentlig er noen eksakt maksgrense på karbo på LCHF, men de fleste regner nok maks ca 70-75g pr dag. Hvor karbene kommer fra har jo også noe å si, om de kommer i fra grønnsaker eller for eksempel korn( noen spiser jo fiberrik ol.l. knekkebrød).

Takk for svar Ketolyse trenger jeg ikke gå på. Er LCHF jeg holder meg til. Og den sier jo max 5% karbo, men gjelder det i alt? Meieriprodukter f.eks? Kan jeg spise så mye av jeg vil av ting som har under 5% karbo?

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:35   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg.

Opprinnelig lagt inn av steinar78, her.

Takk for svar Ketolyse trenger jeg ikke gå på. Er LCHF jeg holder meg til. Og den sier jo max 5% karbo, men gjelder det i alt? Meieriprodukter f.eks? Kan jeg spise så mye av jeg vil av ting som har under 5% karbo?

Den 5% regelen blir fortmissvisende. I utgangspunktet kom den vel for meierivarer og grønnsaker. Men paprika er jo tillat, selv om den akkurat tipper 5%. Og den er ikke der for at man skal kunne stappe i seg pølser med 5%karbo fra stivelse hver dag.
20g karbo er lchf, det er også ketogent. 50g karbo er også lchf, og mange er i ketose da. Spør du en del svensker mener de at man skal spise nullkarbo for å oppfylle kravene til lchf.. LCHF er et bredt spekter.
Enkleste er vel å holde seg til rent kjøtt/fisk/fugl/egg, grønnsaker som vokser OVER jorden, la det meste av karbene kommer fra grønnsaker, måtelige mengder med melkeprodukter(prøv deg frem hva som funker for deg) og grønnsaker til ALLE måltider. Og fett så du blir mett.

LCHF handler ikke om å spise så mye man vil om, men heller om å spiser seg behagelig mett av protein, fett og karbo først og fremst fra grønt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:38   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg

Alt under 150 gram regnes som lavkarbo, men de færreste legger seg såpass høyt vil jeg tro. Jeg holder meg på 40-60, det føler jeg meg komfortabel med og tillater også litt frukt iblant. Så minimum 20, maksimum 150. Finn nivået du trives med et sted mellom disse to så burde det gå bra;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 11:39   #6
steinar78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 33
steinar78 er på en erverdig vei

Sv: Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg

Ok takk begge to for svar

__________________

steinar78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 13:12   #7
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Max karbohydrater per dag for mann på 90 kg

Jeg leste et sted at et kosthold med opp til 50 g. karbo regnes som LCHF - husker ikke hvor nå, og det kan sikkert være litt ulike oppfatninger om dette. Poenget her er nok at vi er litt forskjellige i hvor mye karbo vi tåler før vekta stopper opp eller begynner å øke, så man må finne ut hva som passer en selv. Men nå har du jo noen ca.-verdier å gå ut ifra.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no