Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Lavt stoffskifte og humør

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 13:44   #1
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Lavt stoffskifte og humør

Hei jeg sliter litt med humørsvingninger jeg og blir veldig fort sinna og sur også veldig nærtagende og sårbar, kan det ha noe med stoffskiftet å gjøre tro?
Har hatt ett opphold på ca 10 dager + med høykarbo mat pga ferie tur,var litt inntak av alkohol og annet gøtt.men tror ikke det skal ha noe med saken å gjøre egentlig.. er foresten veldig sulten om dagene igjen..

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 13:49   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: lavt stoffskifte og humør...

1) En mulig årsak til humørsvingninger: blodsukkersvingninger
2) En annen mulig årsak er at du rett og slett ikke trives med å være så lavt som du er? Det er vanskelig å si noe om når du ikke beskriver kostholdet ditt.

Jeg holder uansett en knapp på 1) siden du har skjeiet ut og sier at du er sulten... Sult og insulinsvingninger henger ofte sammen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:03   #3
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte og humør.

takk for svar
jeg har startet på lavkarbo LCHF prøver å holde meg unna alt med høyt karbs innhold,har lavkarbo knekkebrød som jeg muligens kommer til å spise men holder meg helst til kjøtt,ost og grønnsaker og noe egg har blitt litt lei av egg i det siste klarer ikke tanken på omelett lenger heller

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:08   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og humør.

Opprinnelig lagt inn av hippocampus, her.

takk for svar
jeg har startet på lavkarbo LCHF prøver å holde meg unna alt med høyt karbs innhold,har lavkarbo knekkebrød som jeg muligens kommer til å spise men holder meg helst til kjøtt,ost og grønnsaker og noe egg har blitt litt lei av egg i det siste klarer ikke tanken på omelett lenger heller

Overså helt at du skrev om stoffskiftet, jeg...

Har du en diagnose/eventuelt andre symptomer? Et lavt stoffskifte kan gi utslag i humørsvingninger (smertelig erfaring), men det er ikke nok som symptom alene... Har du andre? Det er forferdelig mange andre ting som også gir humørsvingninger. (Heldigvis.)

Om du har diagnostisert stoffskifte så ville jeg ha vært forsiktig med langvarig såkalt "ekstrem lavkarbo = under 50g karbohydrater daglig). Dette fordi det finnes en del forskning som antyder at såpass tiil karbohydratrestriksjon kan senke stoffskiftet (ytterligere).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:17   #5
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte og humør.

jeg har lavtstoffskifte går på levaxin 75mg,tok blodprøver og alt var innenfor rammenne og alt så bra ut sa legen.
jeg har hukommelses svikt det er som om jeg ikke klarer å ko0nsentrere meg om enkle ting og at alt må planlegges nøye og det blir til at jeg ikke orker ting fordi det blir så mye ektra arbeid, jeg føler meg lat og udugelig, har forøvrig ikke jobb og skal få hjelp fra nav til dette, har problemer med bekkenet,knærne(artrose) og problemer med skuldren (skal til fysioterapaut på mandag) så kan vel være noe med psyken min kansje.... får ikke akkurat oppbacking til lchf kost her hjemme heller.. så kjenner at jeg svømmer litt om dagen kan en si..

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:26   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte og humør.

Opprinnelig lagt inn av hippocampus, her.

jeg har lavtstoffskifte går på levaxin 75mg,tok blodprøver og alt var innenfor rammenne og alt så bra ut sa legen.
jeg har hukommelses svikt det er som om jeg ikke klarer å ko0nsentrere meg om enkle ting og at alt må planlegges nøye og det blir til at jeg ikke orker ting fordi det blir så mye ektra arbeid, jeg føler meg lat og udugelig, har forøvrig ikke jobb og skal få hjelp fra nav til dette, har problemer med bekkenet,knærne(artrose) og problemer med skuldren (skal til fysioterapaut på mandag) så kan vel være noe med psyken min kansje.... får ikke akkurat oppbacking til lchf kost her hjemme heller.. så kjenner at jeg svømmer litt om dagen kan en si..

Om du sliter med stoffskiftesymptomer innenfor medisinering som gjør blodprøvene dine ok så bør du vite at det finnes flere muligheter. Både tilskudd av syntetisk t3 og å bytte til erfa. Det krever nok at du setter deg noe inn i sykdommen din og prøvene dine - samt mulighetene. Det er ikke sikkert at legen din kan så mye om dette, da de fleste kun medisinerer med levaxin.
Det kan selvfølgelig hende du også har andre problemer i tillegg til stoffskifte - eller det kan hende at du er blant de som ikke fungerer tilstrekkelig bra på levaxin (alene).

Hukommelsesproblemer er et symptom tilknyttet stoffskifte. Det samme gjelder både muskel- og leddsmerter.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 14:45   #7
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte og humør.

tusen tak for svar

jeg får vel google litt på stoffskifte tenker jeg og lese litt mere om dette og knasje prøve ut noen andre medisiner for sliter jo med leddsmerter en del så det er mange faktorer som spiller inn her ser jeg.
tusen takk for så raskt tilbakemld smgj

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte FantasiJenta Stoffskifte / hormonproblemer 6 06-10-10 19:42
Lavt stoffskifte Mettesen Stoffskifte / hormonproblemer 1 03-03-10 17:41
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 22:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no