Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-12, 20:07   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Artikkelen er i sin helhet en link til fitnessbloggen. De har svært mange dyktige, faglærte skribenter som jobber med kosthold, trening og helse til daglig.
Nå er nok denne artikkelen mer rettet mot de som trener seriøst og har et mål med sin trening (les fremgang), så den treffer kanskje ikke alle.

http://fitnessbloggen.no/forskjell-brun-ris-sukker/

  Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 20:31   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Ja, det er interessant for de som ikke er overvektige.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 22:24   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, det er interessant for de som ikke er overvektige.

Den er interessant for alle som vil spise lavkarbo og vil lære mer om kosthold og treningsresultater. Hver enkelt får avgjøre om man er i målgruppen blant alt som skrives i artikler. Lavkarbo handler om god helse og ikke overvektige.

  Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 08:18   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, det er interessant for de som ikke er overvektige.

Unnskyld, men hva mener du med dette?
Jeg ser ikke hvordan dette kun er interessant for normalvektige. Synes dette er en interessant artikkel om karbohydrater generelt og at det faktisk spiller liten rolle hva slags type karohydrater man trykker i seg.
For meg er hele artikkelen et argument for et karbohydratkontrollert kosthold.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 08:31   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Og jeg synes igjen den er temmelig uinteressant fordi det å se på makronæringsstoffer isolert ikke gir meg noe nytt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 08:55   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Den er interessant for alle som vil spise lavkarbo og vil lære mer om kosthold og treningsresultater. Hver enkelt får avgjøre om man er i målgruppen blant alt som skrives i artikler. Lavkarbo handler om god helse og ikke overvektige.


Åh, sorry. Trodde lavkarbo bare var for overvektige jeg, vettu.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 10:16   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Unnskyld, men hva mener du med dette?
Jeg ser ikke hvordan dette kun er interessant for normalvektige. Synes dette er en interessant artikkel om karbohydrater generelt og at det faktisk spiller liten rolle hva slags type karohydrater man trykker i seg.
For meg er hele artikkelen et argument for et karbohydratkontrollert kosthold.

Ja, jeg ser hvordan en lavkarber kan se artikkelen på den måten.

Det jeg mener er for det meste oppsummert i dette:

Sitat:

Ta med deg dette


Helsa: Typen karbohydrat er først og fremst viktig hvis du er inaktiv, overvektig eller syk.

Altså spiller det en rolle om man er overvektig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 12:03   #8
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

....

  Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 12:07   #9
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, jeg ser hvordan en lavkarber kan se artikkelen på den måten.

Det jeg mener er for det meste oppsummert i dette:



Altså spiller det en rolle om man er overvektig.

Klart det spiller en rolle, men skal man merke alle artiklene det linkes til her i treningsdelen av forumet som: "Egnet for overvektige" Uegnet for overvektige" Egnet for de som trener" Uegnet for de som trener" Egnet for de som stadig sprekker" Uegnet for de som stadig sprekker" Egnet for syke" Uegnet for syke" så blir det ikke engang med teskje, det blir med intravenøs.

Men bra du er her nellie, for jeg tror ikke folk klarer lese artiklene selv

  Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 13:03   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Nå sa vel på ingen måte jeg at dette var en uinteressant artikkel? Så at den er interessant for de som ikke er overvektige.

Lavkarbofantaster leser den som positiv for lavkarbo, jeg leser den som et angrep på GI-kontroll, men bare for overvektige.


Svaret du refererer til, og tar ut av kontekst, er til Gamlebyen. Der svarer jeg på det han spør meg om, som er hvorfor jeg mener at artiklen ikke er interessant for overvektige. Når man svarer på et spørsmål er det vanlig å begrunne meningene sine. Hold deg til sak, så er det litt lettere å ta kunnskapen og innspillene dine seriøst.

__________________

Sist redigert av nellie : 15-11-12 kl 13:56.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-12, 15:10   #11
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Interessant artikkel om karbohydrater og trening

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå sa vel på ingen måte jeg at dette var en uinteressant artikkel? Så at den er interessant for de som ikke er overvektige.

Lavkarbofantaster leser den som positiv for lavkarbo, jeg leser den som et angrep på GI-kontroll, men bare for overvektige.


Svaret du refererer til, og tar ut av kontekst, er til Gamlebyen. Der svarer jeg på det han spør meg om, som er hvorfor jeg mener at artiklen ikke er interessant for overvektige. Når man svarer på et spørsmål er det vanlig å begrunne meningene sine. Hold deg til sak, så er det litt lettere å ta kunnskapen og innspillene dine seriøst.

Halleluja!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veldig interessant artikkel om karbohydrater, mageproblemer, impulskontroll og angst Yrla Fysisk og mental helse 7 24-07-11 20:37
Interessant artikkel i bladet Medium Monagh Generell diskusjon 0 28-05-11 12:23
Interessant artikkel som sier litt mer om karbohydrater. Les nøye ada-emilie Artikler 1 13-01-11 11:33
Artikkel om lavt stoffskifte jeg fant interessant ada-emilie Stoffskifte / hormonproblemer 1 05-04-10 15:00
Interessant artikkel.. sleeptight Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no