Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening og periodevis faste

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-13, 11:19   #1
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Trening og periodevis faste

Etter at jeg gradvis kuttet ut karbohydrater i maten, har jeg opplevd en ny verden når det kommer til trening og fysisk aktivitet. Sult er annerledes enn før, og med bl.a jevnt blodsukker følger en jevnt høyere mental oppmerksomhet, jevnere humør, lavere fettprosent, lengre økter uten å møte veggen, etc etc.

I det siste har jeg eksperimentert litt med periodisk faste, og jeg har stort sett hatt spisevinduer på seks til åtte timer hver dag. Dvs at jeg gjerne spiser første måltid ca kl elleve, og siste måltid senest kl syv. Dette har en del gunstige helsemessige effekter, men jeg har også merket at det har gitt meg enda et ekstra løft når det kommer til trening. Her om dagen spiste jeg et normalt måltid (paleo/lchf) ca kl seks på kvelden. Etter dette spsiste jeg ikke før jeg tok en løpetur dagen etter klokken elleve (deilig med ferie ). Overskuddet og energien jeg hadde på denne turen var bare helt uovertruffen, og jeg satte like godt personlig rekord på turen. Nå skal det nevnes at jeg hadde hatt en god pause fra løpingen, og at jeg dermed nok dro nytte av superkompensasjon fra tidligere harde intervalløkter jeg har kost meg med i ferien. Men likevel er det tydelig at kroppen min fungerer veldig godt når jeg gir den mulighet til å (i større grad skille på å) enten konsentrere seg om å fordøye mat, eller å være i aktivitet .

Periodevis faste kan altså anbefales. Det står mye om det på nettet, søk på intermittent fasting så finner dere mye. Mercola.com har skrevet noe om dette også...

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 11:39   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trening og periodevis faste

Ja, noen funker det for, andre ikke. Jeg får overhodet ikke noe bedre treningsresultater av IF. Ikke dårligere heller. Det eneste som styrer treningsøktene mine er i grunn dagsform og søvn.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Periodisk faste Opheliia Generell ernæringsdebatt 41 07-07-13 13:03
Periodisk faste Nordmørsloppa Andre dietter 21 15-04-12 15:38
Periodevis kvalme, nummenhet og hjertebank villevill Spørsmål og svar 29 03-12-11 10:34
24tx2 faste pr uke Mammarosa Generell ernæringsdebatt 2 25-10-11 22:10
Faste Nike Ketolysekuren 6 20-05-08 09:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no