Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spørsmål om Ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 13:59   #1
VillaVilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: aurskog
Alder: 38
Innlegg: 11
VillaVilla er på en erverdig vei

Noen spørsmål om Ketolysekuren

Jeg har nå gått på ketolysekuren i ca to uker. og det går kjempe bra. Hittill har jeg bare drukket vann, men beg å savne smaken av noe annet. Vil vektnedgangen stoppe om jeg drikker funlight saft eller te med splenda feks?

En annen ting jeg lurer på er dette med vektnedgangen... jeg går bare ned ca 100 g i døgnet, er dette riktig eller skal man gå ned mer? lurer på om det er noe jeg gjør feil. jeg spiser godt med grønnsaker og drikker masse vann. jeg er ganske sikker på at jeg får i meg nok fett også. Men det er ikke alltid jeg klarer å få i meg alle karbohydratene jeg skal ha hver dag. kan dette være farlig eller feil? skal spise 15g per dag, men ofte blir det bare 8-10 g.

håper noen kan hjelpe meg

VillaVilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:07   #2
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren.

Eg har gått ned ca 500 g pr veke og har i grunn vert nøgd med det.. Men eg er av dei som ikkje skal så forskrekkelig masse ned (ca 6kg igjen).. Trur det er veldig individuelt, men høyr på veteranane her inne.
Det er jo bra med karbohydrat i grønsakene? Kanskje du må ha enno litt meir grønsaker?
Funlight osv trur eg er kjempeindividuelt (les trådar om søtstoff osv) for nokon går det heilt fint og for andre må det kuttast ut, så her trur eg du må teste... (Sjølv lurer eg på å teste utan noko anna en vatn og sjå om eg går enno meir ned )

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:16   #3
VillaVilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: aurskog
Alder: 38
Innlegg: 11
VillaVilla er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren.

ja det er det jeg også ha tenkt hele tiden. Vann er jo sunnest selv om det er ganske så kjedelig å ALLTID drikke vann.
Grunnen til at jeg lurte på dette med vektnedgangen var at jeg leste i ketolyse boken at det var vanlig å gå ned 3-7 kg de første ukene. Og jeg har bare gått ned 2,5 kg... tenkte kanskje jeg hadde gjort noe feil...

VillaVilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:16   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren.

100g i døgnet er bra det. man anbefaler vel å ikke gå ned mer enn mellom en halv og en kilo i uka, og du ligger jo nydelig plassert i forhold til dette!

Nå gå ikke jeg på ketolyse, så det har jeg ikke stor peiling på. Jeg ligger litt høyere på karbo, ca 50-60g. men jeg drikker Fun Light hver dag jeg, og har likevel gått ned 15 kg på 5 måneder. Så noen veldig stor showstopper tror jeg ikke det er. Men dette kan være veldig individuelt, noen reagerer mer enn andre på søtningsstoffer. Jeg ville ha ventet en uke eller to til, og deretter prøvd meg litt fram.

Det kan da ikke være vanskelig å komme seg over 8-10g karbo til dagen, så mye gode grønnsaker som fins? Jeg har i allle fall aldri hatt problemer den veien..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:22   #5
VillaVilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: aurskog
Alder: 38
Innlegg: 11
VillaVilla er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

Hehe Nei jeg vet, men her er det matlysten som er blitt borte... Blir mest at jeg spiser for at jeg må og fordi jeg føler meg slapp. Men sulten er lissom blitt borte...

VillaVilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:27   #6
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

Vettu - 100 gr. om DAGEN er superbra. Om du synes det er lite, er det på tide å revurdere innstillingen og forhåpningene. *dagens lille tordentale* (men det er bare godt ment)

Ang søtningsstoffer - for noen kan det stoppe opp vektnedgangen. Har du prøvd med noen sitron- eller limeskiver, noen dråper lime/sitronsaft, eller noen agurkskiver oppi vannet? Det gir smak og litt friskhet. Eller farris/bris. Det er godt når jeg må ha litt variasjon...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 14:40   #7
VillaVilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: aurskog
Alder: 38
Innlegg: 11
VillaVilla er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

Hehe tusen takk skal dere ha alle sammen Jeg forstår nå at vektnedgangen er bra! hehe skal slutte å bekymre meg for dette nå

VillaVilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:53   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

Aspartamen i drikke får jeg blodblemmer i munnen og svelget av, så det er nok ikke noe slimhinnene er så begeistra for, jeg kan også merke mer smerter i kroppen når jeg har drukket det noen dager på rad, og forbedring straks jeg kutter det ut. Det er mulig å kjøpe forskjellige typer saft uten søtning på helsekost og søte det selv med noe annet enn aspartam.Om du ønsker noe søtt å drikke kan du drikke te med annen søtning og ellers drikke vann, det gjør jeg, selv om jeg var avhengig(vanemessig) av pepsi max før.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 08:32   #9
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

To ting eg saknar på ketolyse og det er melk (hadde 1gl skumma melk morgon og kveld i mitt vanlige liv) og et svææært grovt og heimebakt rugbrød. Brødet kjem nok inn att i kostholdet, men melka må eg forske litt på.
Utanom drikk eg te (ein rensete eg har fått m artisjokk ) med cocosa i. Det er litt sånn sjølvpåtvunget, for det smakar virkelig ikkje godt, men ser koslig ut med stor, dampande tekopp.
Ellers tar eg et gl pepsi dann og vann + funlight når eg får lyst på noko anna en vatn (kanskje et par gonger i veka med begge to).
Ser mange får stopp i vektnedgangen av det, så eg lurer på å begrense det litt..

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 08:43   #10
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

To ting eg saknar på ketolyse og det er melk (hadde 1gl skumma melk morgon og kveld i mitt vanlige liv) og et svææært grovt og heimebakt rugbrød. Brødet kjem nok inn att i kostholdet, men melka må eg forske litt på.
Utanom drikk eg te (ein rensete eg har fått m artisjokk ) med cocosa i. Det er litt sånn sjølvpåtvunget, for det smakar virkelig ikkje godt, men ser koslig ut med stor, dampande tekopp.
Ellers tar eg et gl pepsi dann og vann + funlight når eg får lyst på noko anna en vatn (kanskje et par gonger i veka med begge to).
Ser mange får stopp i vektnedgangen av det, så eg lurer på å begrense det litt..

Du kan prøve laktosefri melk fra Tine, den har bare 3,1 kh pr 100g, hvis jeg husker rett. Når du er på vektstabilisering kan du jo prøve litt innimellom og se hvordan det går?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 16:49   #11
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål om Ketolysekuren

Tusen takk for tips..venter ett par kg..

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen spørsmål om ketolysekuren. grm123 Ketolysekuren 14 15-01-09 18:04
Første dagen min på ketolysekuren og jeg har noen spørsmål Nitja Ketolysekuren 2 03-12-08 17:21
Ny her .. noen spørsmål ang ketolysekuren kfj Ketolysekuren 2 16-06-08 18:40
Noen spørsmål angående ketolysekuren overlap Ketolysekuren 6 17-03-08 21:19
Da er jeg i gang med ketolysekuren,og har noen spørsmål KW87 Ketolysekuren 10 23-01-08 22:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no