Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Teste ketosegrense

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-12, 14:35   #1
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Teste ketosegrense

Hei!

Er i ketose no, og har ligget på ca. 5-20g karbo om dagen, uten å telle so veldig strengt. Men no har eg tenkt og telle eksakt tall, og prøve og "teste" kor mange karber eg kan spise per dag og samtidig være i ketose og gå ned i vekt.

Det eg lurer på er; korleis er det best og teste grensa? Eg har sett for meg og gå opp med ca. 5 karber om dagen, for so og teste med ketostix om kvelden. For so og sjå når eg ikkje er i ketose lenger. Er dette riktig framgangsmåte?
Hvis ikkje, korleis har du gjort det?

Takk for svar

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 00:40   #2
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Sv: Teste ketosegrense

Testa i dag med å ete ca. 25 gram karbo, og testa då lys rosa på ketostix. Sånn eg har forstått det er det sånn at utslag er utslag og eg er fortsatt i ketose

MEN, so kjem det enda eit spørsmål; siden det er lys rosa utslag, betyr det at eg går ut av ketose om eg spiser litt meir karbohydrat? Altso, eg er i ketose no, men berre sovidt?

Fint om noken kunne svare på dette og forrige spørsmål

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 04:29   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Teste ketosegrense

Du er ikke garantert å gå ned i vekt fordi du er i ketose. Og ketose har ingen magisk grense. Den er flytende. Du kan produsere ketoner uten at det vises på ketostix også. Det finnes blodsukkermålere som også måler ketoner i blodet. Det er svindyrt for strips til dem da...

Og av erfaring så er det lett å la litt og litt mer fare. Men prøv å komme frem til et kosthold du kan leve med. Går du tilbake til kostholdet du hadde før så skjer sannsynligvis det som skjedde før også - du vil gå opp i vekt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 11:57   #4
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Sv: Teste ketosegrense

Tusen takk for svar!

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 16:13   #5
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Teste ketosegrense

Den beste måten å teste grensene er å følge med på vekttapet. F.eks. kan du prøve med 25 karbohydrater og se om du går ned i vekt, gjør du det - og det går raskere enn du ønsker øker du mengden med karbohydrater med 5 gram, f.eks. Torkil skriver såvidt jeg husker om det i boka "Slank med ketolysekuren".

Hvorvidt du er i ketose eller ikke er vel ikke så viktig, det viktigste er om du har det vekttapet du ønsker deg. Jeg må ligge i ketose for å unngå å fyse på karbohydrater og å gå ned i vekt, broren min raser ned i vekt så lenge han holder seg under 100 kh. Urettferdig, men slik er det bare - vi er alle forskjellige

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:48   #6
nednedned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: London
Alder: 33
Innlegg: 46
nednedned er på en erverdig vei

Sv: Teste ketosegrense

Høyrest veldig lurt ut! Skal teste dette Takk

__________________


nednedned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
grense, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no