Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Mettet fett og Udo's Choice

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-10, 23:19   #26
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Mettet fett og Udo's Choice

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Kort sagt viste den at Omega-6 (arakidonisyre) var særdeles giftig, i særlig stor grad når Glutathion (et stoff vi har i kroppen til å bekjempe frie radikaler) var lavt.

Denne burde forklare godt hva jeg mener, og hvorfor jeg ikke er så begeistret for å ta til meg (enda) mer omega-6 enn det jeg behøver:

http://www.marksdailyapple.com/arachidonic-acid/

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 23:21   #27
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mettet fett og Udo's Choice

Hva er "store doser" da?
Eller.. hva er mer enn man trenger?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 23:51   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mettet fett og Udo's Choice

Om man tenker på det flerumettede fettet i margarin så kan jeg godt forstå at det er betennelsesfremmende.

Men udos choise inneholder mer omega 3 enn omega 6, så det kan ikke være usunt å spise.
Udo Erasmus, Ph.D., the world expert on oils in nutrition, says that in his practice in working with people, the ratio that gives the best results consistently comes from oils blended to be richer in Omega 3 (but not too rich) than Omega 6. He suggests the optimal ratio is 2:1 in favor of Omega 3 (two Omega 3 to one Omega 6). Most Western diets range between 10 and 20 to 1 in favor of omega 6! This excess amount of omega 6 is not good for your health and can cause a variety of health problems such as increased water retention, raised blood pressure and raised blood clotting to name a few. http://www.mens-total-fitness.com/omega-6.html


Sist redigert av ada-emilie : 31-12-10 kl 00:02.
ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 12:47   #29
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Mettet fett og Udo's Choice

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om man tenker på det flerumettede fettet i margarin så kan jeg godt forstå at det er betennelsesfremmende.

Men udos choise inneholder mer omega 3 enn omega 6, så det kan ikke være usunt å spise.
Udo Erasmus, Ph.D., the world expert on oils in nutrition, says that in his practice in working with people, the ratio that gives the best results consistently comes from oils blended to be richer in Omega 3 (but not too rich) than Omega 6. He suggests the optimal ratio is 2:1 in favor of Omega 3 (two Omega 3 to one Omega 6). Most Western diets range between 10 and 20 to 1 in favor of omega 6! This excess amount of omega 6 is not good for your health and can cause a variety of health problems such as increased water retention, raised blood pressure and raised blood clotting to name a few. http://www.mens-total-fitness.com/omega-6.html

Jeg tror ikke det er farlig med litt udos, men det er veldig dyrt, og man får allerede i seg de omega-3 og omega-6 man trenger ved normalt lavkarbohøyfettkosthold. Som du tidligere sier er det sikkert et godt tilskudd for de som levere magrere lavkarbo.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ray Peat: Ja til mettet fett, nei til flerumettet fett Solan Generell ernæringsdebatt 37 26-08-11 15:48
Mettet fett og insulinresistens Bombus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 48 07-11-10 00:52
Mettet/umettet fett ... Sitarg Ketolysekuren 3 06-01-10 23:49
Mettet fett, hæ? SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 7 25-10-09 21:28
Mettet vs umettet fett. Løvetass Spørsmål og svar 9 28-09-09 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no