Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-10, 20:58   #326
Life is good
Juniormedlem
 
Life is good sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 11
Life is good er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av pernille, her.

Jeg hadde en planlagt sprekk i helgen som var. Jeg fikk skikkelig mageknip og måtte på do flere ganger på lørdagen. Søndagen merket jeg ingenting. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke.

Kjenner jeg blir litt redd for den planlagte sprekken min ja..hehe. Å fly på do når man ska shoppe i London vil nok være litt slitsomt ja Men som du sier, det kan jo være en tilfeldighet, men det er litt skummelt å ta sjansen ja!

__________________
Life is good er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:14   #327
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

jeg henger meg på (i siste liten)?
Har gått ganske trått her i det siste, og det er som regel nedgang, fulgt av oppgang, fulgt av stillestående, fulgt av nedgang og sånn går tralten.

Vekta viser 112, så innen første oktober skal den da helst vise (*regne febrilsk i hodet*) 107 kilo. Føles litt uoppnåelig nå, men jeg får støtte meg på dere som har sånne superresultater, så kanskje jeg har noen kilo å bidra med når vi regner sammen på slutten.


Virker som om jeg ligger stabilish på nedsiden av 107kg nå, så jeg kaller det mål oppnådd. Det gikk sånn på håret. Nå blir det juleutfordringa som står i fokus. To siffer til julaften

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:46   #328
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

bare litt nedgang 200g denne uka

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:48   #329
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Okei, da var jeg nede under 100 kg igjen.... kanskje.... vekta er litt ustabil, men i dag ved lunchtider viste den da jammen meg 99,8 kg! Herregud så langt det sitter inne her....
Men jeg har nådd oktobermålet og er blitt flinkere med maten, kutter ned på søtning (sukrin, sucralose, aspartam); litt Skyr med kremfløte må jeg ha, men Pepsi Max forbruket er kraftig på nedadgående.

Og jeg har kjøpt meg Ketostix som blir rosa hver gang jeg tester... så da er jeg vel i ketose?

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 17:55   #330
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Linuz GRATULERE, hipp hurra for under 100 kg

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 18:59   #331
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

ikke noe flink til å skrive ned noe oppdateringer her. denne uke er min 5 uke på ketolyse. Jeg har hatt en grei nedgang men ikke så mye føler jeg. Bare 4,2 kg på 4 første uker. Det er jo bra det men jeg har forvenntet mye mer. uke 3 har vert helt syk! ikke nok med at jeg ikke gikk ned noe den uka men jeg gikk opp!!!! jeg skjønner meg ikke på noe... jeg spiser minimalt med karbo, det passer jeg på å ikke oversskride de veiledende 15 gr pr dag, har hele tia vert i ketose men alikevel... Jeg har hele tia følt at jeg har fått veldig mye vann i kroppen, følt meg oppblåst i fingrene og føtene så hva kunne det være? Ikke nok med at jeg ikke mister vann jeg får liksom mer... denne uka er den første uke jeg kan si at jeg føler at jeg ikke er pløsete mer og begynne å føle at jeg ikke får hevelsene over natten. Jeg har sett på mulige faktorer at jeg ikke går ned så mye:

  • for lite mosjon (ja, det er nok sant, er nok ikke flink til å finne tid til misjon hver dag og det prøver jeg å endre på);
  • spiser for skjeldent. Er jo liskom ikke sulten noe så jeg har spist i hovedsak 3 måltider. Har endret det den siste uka og tvinger meg selv til å spise minst 5 mindre måltider.
  • alt for mye stress, sover dårlig og lite. Tja... lite å gjøre med det... livet mitt er full av stress og slit for øyeblikket og det kan fort bli mer stress... Prøver å være flink å komme meg i seng seinest 12 men ikke altids det går.
  • for mye melkeprodukter i kosten: cotage cheese, rømme, fløte, div. oster har vert fast følge for jeg forsto at det var jo bare å spise de! Men det er noen som mente at akkurat det kunne være orsaken. Kuttet ut fløte og erstater den med kokosmelk, mye mindre oster og spesielt påpasselig med cc og fetaost. Vanskelig å droppe feta, må jeg si - salaten er ikke den samme uten, he-he, men jeg prøver.
  • søtningstoff? jeg har brukt noen sukketer i teen iblant, en-to glass pepsi max eller fun light saft, kunne det ha så mye å si? hm... har kuttet de også ut.
Så nå er jeg spent på resultatene i denne uka. Jeg var 97,6 på mandags morran. Håper virkelig vekta kryper ned under 97 på søndag!!!

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Her er det mye vann i kroppen. opp 2,1 kg denne uka

huff da, plages også med mye vann i kroppen...

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Å gud.... jeg er så lei, lei, lei.... vekten spratt opp igjen et par kilo etter at jeg begynte på p-piller for 4 uker siden og står bom stille, og jeg er så slurvete og uinspirert om dagen. Har akuratt startet ny jobb, mye kursing og lange dager = stress og mas og dårlig kost.

Jeg trenger et spark bak! Eller en klem..... snufs....

jeg gruer meg til p-pillene, beskymrer meg på kosn vekta mi reagerer på de... har lenge vurdert å ta p-sprøyte men vil jo ikke gå opp!!!!
Masse stress er fælt! føler med deg, Linuz. Sender deg en god klem og gratulerer med en fin nedgang alikevel du er jo under 100 nå!!! Juhu!

Opprinnelig lagt inn av Malinoshka, her.

Hei dere.
Lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Jeg har hatt 14 kjipe dager, med "plutselig" vektoppgang som flere her skriver om, vanskeligheter med å motivere meg selv, to sprekker og en kropp som har samlet vann.. Gikk to uker over tida med mensen - så regner med at 14 dager med ekstra østrogenstimuli gjorde sitt for å irritere vekta. I det mensen kom føltes det som flere liter (!) vann forlot kroppen, og vekta begynte endelig å gå ned igjen. Så nå er jeg på nytt motivert og klar for en ny uke, og forhåpentligvis - vektnedgang.
Begynte på 108,5 kg den 17. august. I dag 20. september veier jeg 103,8. Dvs at dersom jeg går ned 0,3 g før 1. oktober så har jeg også nådd målet om - 5 kg før oktober. Har også hatt en ny runde med målebåndene:

Før Nå
Lår: 68 cm 68
Hofte: 126 cm. 120
Midje: 112 cm. 105
Bryst: 125 cm. 122
Overarm: 40 38.

Er seff veldig glad for å ikke ha mista mest over puppene. :P

du har hatt kjeme nedgang, Malinoshka! Gratulerer (kjempe fint nick du har foresten betyr det noe? det minner meg mistenkelig om bringebær....)

Opprinnelig lagt inn av Life is good, her.

Jeg har hatt en uke der vekta mi har vært lettere schiozfren, tror jeg! (Og ja, jeg klarer ikke å la være å veie meg hver dag..hehe). Den har variert med 2 kg opp og ned. Kjemepfint når det er 2 kg ned, men når det er 2 kg opp igjen, så er det jo ikke like moro!! Jeg har veiedag på søndag, altså i dag og med dagens veiing har jeg gått ned 0,4 kg på en uke. Jeg er jo fornøyd siden det går nedover, men det hadde jo vært bedre om det sto 2 kg ned ;-)
.

det å ha med å gjøre med lettere schizofren vekta er en kjent sak, he-he. Jeg har sett at vekta forandrer seg med over 2 kg ila dagen. Og jeg er ehlt enig at det er jo så mye bedre når den forandrer seg med minus 2 kg på slutten av dagen.

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Okei, da var jeg nede under 100 kg igjen.... kanskje.... vekta er litt ustabil, men i dag ved lunchtider viste den da jammen meg 99,8 kg! Herregud så langt det sitter inne her....
Men jeg har nådd oktobermålet og er blitt flinkere med maten, kutter ned på søtning (sukrin, sucralose, aspartam); litt Skyr med kremfløte må jeg ha, men Pepsi Max forbruket er kraftig på nedadgående.

Og jeg har kjøpt meg Ketostix som blir rosa hver gang jeg tester... så da er jeg vel i ketose?

så bra med utslag på ketolysestix! det betyr vell at du er i ketose Jeg har også kuttet ned på all søtning og Pepsi max. Må si at jeg er veldig fornøyd med et tilfeldig glass med pepsi medmasse isbitter en gang i uken fremfor 2-3 glass hver dag før.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:17   #332
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Moogie: Vi får snart danne en liten anti-stress klubb her vi! Herregud som jeg ønsker meg noen rolige uker med nok søvn, uten hverdagsmaset, jobbmaset... til jul kanskje? Jeg må nok bare legge meg før på kvelden.

Jeg overspiste fett i går og det kom raskt ut må jeg si.... i dag har jeg vært på restaurant med jobben, spist tapas. Alle vet jeg er på lavkarbo, så ingen maste om øl og brød, heldigvis. Jeg spiste spekeskinke, ost, scampi, sopp, oksekjøtt, aioli og drakk et glass rødvin. Stinker hvitløk, men tror ikke det ble mange karbene ihvertfall!

Jeg er forresten nede på ca. 90 cm rundt livet og er fornøyd med akuratt den biten!

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 07:39   #333
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

OK, her stemplar eg inn den 1. oktober med det eg har oppnådd i utfordringa etter at vi starta for to månader sida:
02.08.2010 106,4
01.10.2010 103,4

totalt 3 kilo ned da. Det har gått opp og ned heile vegen. Nådde ikkje heilt til målet, men det er da betre enn da eg starta, om enn ikkje så veldig mykje.

Skal vi sette oss ein ny dato med nye utfordringar?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 11:24   #334
LadyStar
Juniormedlem
 
LadyStar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 39
LadyStar er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Det er jo omtrent halvparten ned til et tosifret tall, det er jo flott og motiverende Zillah
Mange har et mål frem til 14. oktober her inne. Ser jeg henger helt i bakleksa. Sluttet å røyke for 10 dager siden, HURRA! Så mitt mål er å ikke gå for mye opp, og jeg ønsker meg en tråd som står -5 kilo til jul

__________________



[/url]
LadyStar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:36   #335
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Moogie: Vi får snart danne en liten anti-stress klubb her vi! Herregud som jeg ønsker meg noen rolige uker med nok søvn, uten hverdagsmaset, jobbmaset... til jul kanskje? Jeg må nok bare legge meg før på kvelden.

Jeg overspiste fett i går og det kom raskt ut må jeg si.... i dag har jeg vært på restaurant med jobben, spist tapas. Alle vet jeg er på lavkarbo, så ingen maste om øl og brød, heldigvis. Jeg spiste spekeskinke, ost, scampi, sopp, oksekjøtt, aioli og drakk et glass rødvin. Stinker hvitløk, men tror ikke det ble mange karbene ihvertfall!

Jeg er forresten nede på ca. 90 cm rundt livet og er fornøyd med akuratt den biten!

he-he, ja antistressklubben skulle være noe! men hva skal man gjøre med for å få det til? he-he.
90 cm runt livet høre jo supert ut! Må huske å måle meg når jeg kommer hjem, jeg startet på 124 så vidt jeg klarer å huske, men kanskje ikke rundt livet men heller rundt magen. Jeg vet at jeg har blit lettere der for jeg fikke på meg en bukse som jeg ikke kunne bruke på leeeenge! og nå sitter den kjempe fint på igjen så selv det blei bare noen få kg hadde de mye å si


Jeg har vert flink igår og idag: spasserte hjem fra skolen igår kveld og gikk halve veien til skolen idag( skulle til optikkeren så jeg blei kjørt ditt og derifra gikk jeg til skolen) også skal jeg spassere hjem idag også. Innom barnehagen og hente minsten også hjem. Det tar meg runt 40 min å spassere hjem i en god tempo så det blir en fin mosjon.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:53   #336
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Jeg har ikke tittet innom her på lenge. Har hatt en nedsig periode med masse dårlige tanker og ikke minst veldig dårlig spising..
Nå er jeg tilbake, og jeg må si at Oktobermålet mitt, det er nådd!

Jeg gikk ned totalt 8,3 kg på den tiden som vi satte.. Bare 1,7 kg unna HOVEDmålet mitt som var 10..
Men er jo såklart kjempefornøyd!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 17:17   #337
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Veiedag, men ingen nedgang ;( er fortiden veldig lei av alt som heter for fett og vann.
Håper på ei bedre uke neste uke.
Gratis til alle som har gått ned.

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 19:53   #338
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

HEIA STINE H !!!
Velkommen tilbake, så fint å sjå deg Vi har sakna deg, må du tru!
Dårlige periodar dei kjem og går, men da må du komme til oss vettu, vi er jo her for kvarandre!
Gratulerer med nedgangen. Sjølv klarte eg ikkje oktobermålet, men det var i alle fall nedgang, og no held vi fram mot nye mål. Akkurat kva og når, det har eg ikkje heilt bestemt... Men eg MÅ under 100 til jul. Helst før

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 20:23   #339
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

HEIA STINE H !!!
Velkommen tilbake, så fint å sjå deg Vi har sakna deg, må du tru!
Dårlige periodar dei kjem og går, men da må du komme til oss vettu, vi er jo her for kvarandre!
Gratulerer med nedgangen. Sjølv klarte eg ikkje oktobermålet, men det var i alle fall nedgang, og no held vi fram mot nye mål. Akkurat kva og når, det har eg ikkje heilt bestemt... Men eg MÅ under 100 til jul. Helst før

Jaaa... Jeg er visst ikke så flink med dette her å komme til andre jeg.. Er derimot meget flink til å stenge meg inni i meg selv og ende opp med å dra meg LANGT ned i søla.. og søle har vi MYE av på vestlandet på denne tiden av året...
Nedgang er og blir nedgang uansett hvordan man ser på det.. Jeg satser på å gå ned -7 kg før jul (dvs 122,1) MEN hovedmålet er virkelig å gå ned 9,2 kg før jul. Da er jeg endelig under 120 kg.. Men det er lenge til. Jeg tar tiden til hjelp... Også dere da.. Kjære, flotte mennesker her inne... I <3 you!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:09   #340
monstermarihone
Medlem
 
monstermarihone sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 154
monstermarihone er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Velkommen tilbake StineH! Jeg klarte vel ikke helt målet jeg hadde satt meg for 1. oktober, som var 101,2 mener jeg. Men nå er jeg bare en kilo unna det, og bare 2,3 kg til jeg er under hundre. Tosifret vekt, det hadde jammen meg vært deilig. Selv om det jo fortsatt er langt igjen til mål så har det jo en stor symbolverdi.
Har satt meg som mål at jeg skal veie 75 til neste sommer, eller nærmere bestemt første august neste år, det føles litt uvirkelig at det skal kunne gå an. Selv om jeg jo går ned litt ujevnt, men stort sett ned. Kanskje det vil virke mer oppnåelig når jeg kommer under 90 som jeg aldri har gjort som voksen. Hadde vært deilig om jeg kunne gjort det til jul, men tror vel jeg skal være fornøyd med 95 til jul egentlig. Men mitt neste delmål er ihvertfall under hundre i løpet av oktober! Og det skal jeg klare!

monstermarihone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:06   #341
Gracen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 38
Gracen er på en erverdig vei

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Hei er det plass til meg her inne?
Jeg trenger noen til å gå ned sammen med da jeg nok trenger motivasjon og inspirasjon!
Startvekten min var 87.7 kg,jeg startet på lavkarbo for en og en halv uke siden og vekten har allerede gått ned med 2,5 kg...

Gracen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:54   #342
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Gå ned i vekt sammen?

Vil du væra me' så heng på!

Bli med på Sammen ned 7 til jul ?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no