Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-11, 22:10   #1
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

"Ekte" sjokolademousse har egg som skal skilles og blandes hver for seg, og du ender opp med å bruke omtrent hver eneste bolle du har, mens denne enkle versjonen er snillere med oppvasken, og samtidig veeeeldig snill mot smaksløkene Den er mektig og god!

3 egg
2 dl fløte 3 - 4 ss kakao
2 - 3 ss sukrin
2 plater gelatin



Start med å legge gelatinen i en bolle med kaldt vann. Når den er blitt helt myk plukker du den opp, klemmer av vannet, og legger den i en kjele med pittelitt vann (eller eventuelt smelter den i vannbad). La gelatinen avkjøles mens du gjør resten.


Pisk eggedosis av eggene. I en annen bolle pisker du fløten til krem, og rører inn sukrin og kakao. Jeg brukte rå kakao som er ganske sterk i smak, nesten så den gir litt kaffesmak, men du kan bruke vanlig kakao, og smak til. Bland eggedosis og krem, før du tilslutt blander inn gelatinen i en tynn stråle under omrøring. Sett i kjøleskapet til den stivner.


Server med for eksempel pisket krem og bær.


__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 01:02   #2
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Nam! Det så godt ut skal testes!!!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 10:23   #3
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Slik har jeg også laget den det er samme oppskrift som fromasj, bare jeg bruker 5 gelantinplater da er den ferdig på under 1 time . Kjempe godt å veldig enkelt. Veldig fine bilder

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 11:33   #4
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Åh. Desserten til julaften er reddet Tusen takk.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 16:22   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Da er denne laget til dessert. Spent på om ungene liker den. Det er få søtstoff jeg tillater ungene å spise, men litt sukrin og stevia får de en sjelden gang. Jeg hadde i litt mere søtt jeg, fordi jeg følte den kjentes litt bitter ut for ungenes skyld, selv om de liker 86% sjokolade, så blir kakao litt mere bittert.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:57   #6
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Da er denne laget til dessert. Spent på om ungene liker den. Det er få søtstoff jeg tillater ungene å spise, men litt sukrin og stevia får de en sjelden gang. Jeg hadde i litt mere søtt jeg, fordi jeg følte den kjentes litt bitter ut for ungenes skyld, selv om de liker 86% sjokolade, så blir kakao litt mere bittert.

Ja, den var nok litt mer "voksendessert" sånn jeg lagde den, i og med at jeg hadde rå kakao i så fikk jeg nesten litt sånn kaffesmak på den. Håper de likte den da, jeg syns det var mektig, så resten ble dessert dagen etter Lett å lage da!

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:57   #7
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Åh. Desserten til julaften er reddet Tusen takk.

Kuuuuult!

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:59   #8
Dangerous Nan McGrew
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 144
Dangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt segDangerous Nan McGrew har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Slik har jeg også laget den det er samme oppskrift som fromasj, bare jeg bruker 5 gelantinplater da er den ferdig på under 1 time . Kjempe godt å veldig enkelt. Veldig fine bilder

Tusen takk Veldig enkelt ja, det liker vi Jeg blir litt nervøs når jeg skal bruke gelatin (selv om jeg har brukt det en del i pannacotta), men det skjer vel fortere at man bruker for lite enn for mye.. Men når det haster med dessert skal jeg putte i 5 plater neste gang

__________________
Finn oppskriftene mine på bloggen min:
http://www.mariesmatmisjon.blogspot.com

Eller på facebook.

Dangerous Nan McGrew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - tilpasset meg selv/ min kropp/ mitt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 23:01   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Akkurat sånn lager jeg og, bare at jeg bruker hele kremfløtepakken, og har i litt natreen i tillegg, og vaniljepulver, siden ren kakao ikke har vanilje i seg, som sjokolade.

Kan absolutt anbefales!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:36   #10
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Re: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

Nammis.... enda ein god ein fra deg ;D takk så mye ! Syns det er supert at den også er så lett å lage, uten skilling av egg og mye oppvask me like!!!!

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:40   #11
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Re: Sjokolademousse på 1 2 3 (med bilder)

PS Imse: det er vel nesten så du håper ungene ikke liker den ? he he

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
dessert, krem, sjokolade, sjokolademousse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolademousse på 2 min heart Kake/dessert og snacks 5 06-08-10 22:08
Sjokolademousse michij Oppskrifter 2 11-02-08 22:52
Sjokolademousse Kanari Spørsmål og svar 0 09-09-06 15:18
Sjokolademousse nøtta Kake/dessert og snacks 0 02-12-05 11:27
Sjokolademousse Huldr Kake/dessert og snacks 5 28-11-04 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no