Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Gildes nettside kaller Johannesbrødkjernemelet "vårt" et karbohydrat

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-08, 15:07   #1
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Gildes nettside kaller Johannesbrødkjernemelet "vårt" et karbohydrat

Er det virkelig et karbohydrat? Skulle sjekke noen e-stoffer og fikk opp Gildes nettside på guugg-l.
(google mener jeg! Følte bare for og være litt sprø i dag. Hmm, kanskje hormonene danser tango i kroppen i dag... )
Men tilbake til temaet:
Slik stod det på nettsiden til Gilde.

Det står at det er et karbohydrat og det står sammen med Karragenan og Guarkjernemel som også er karbohydrater (hvis det stemmer da.. )

E407
Karragenan
Karragenan er et karbohydrat soom utvinnes av en rødalge fra havet som kalles "Irsk mose". Karragenan tilsettes som stabilisator og/eller fortykningsmiddel.

E410
Johannesbrødkjernemel
Karbohydrat som brukes som stabilisator og/eller fortykningsmiddel i sauser og lignende. Johannesbrødkjernemel lages av fruktene (frøene) på johannesbrødtreet.

E412
Guarkjernemel
Karbohydrat som produseres av frøene fra guarplanten. Brukes som fortykningsmiddel eller stabilisator.

HER er linken hvis dere vil sjekke selv:

http://www.gilde.no/article11083-10269.html


Hmmm. Noen som har peil?
ER det et karbohydrat eller er det ikke, tro?
Det kan jo være det er noe jeg ikke har fått med meg (og det ville vel ikke bli siste gangen i såfall... )


Hei og hopp

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 16:00   #2
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gildes nettside kaller Johannesbrødkjernemelet "vårt" et karbohydrat

Der et riktig at johannesbrødkjernemel består av karbohydrat, men karbohydrater finnes i flere typer og former.

Johannesbrødkjernemel består hovedsaklig av fiber, og rent kjemisk er fiber et karbohydrat. Men i motsetning til sukker og stivelse kan ikke kroppen bryte ned fiber. Det passerer ufordøyd gjennom kroppen.

Du trenger derfor ikke være redd for johannesbrødkjernemelet!

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 16:40   #3
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gildes nettside kaller Johannesbrødkjernemelet "vårt" et karbohydrat

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Der et riktig at johannesbrødkjernemel består av karbohydrat, men karbohydrater finnes i flere typer og former.

Johannesbrødkjernemel består hovedsaklig av fiber, og rent kjemisk er fiber et karbohydrat. Men i motsetning til sukker og stivelse kan ikke kroppen bryte ned fiber. Det passerer ufordøyd gjennom kroppen.

Du trenger derfor ikke være redd for johannesbrødkjernemelet!

Puh....

Tusen takk! Har holdt pusten en stund her nå, det johannesbrødkjernemelet er GULL verdt

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 17:47   #4
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Gildes nettside kaller Johannesbrødkjernemelet "vårt" et karbohydrat

[quote=Valeriana;391140]Der et riktig at johannesbrødkjernemel består av karbohydrat, men karbohydrater finnes i flere typer og former.

Johannesbrødkjernemel består hovedsaklig av fiber, og rent kjemisk er fiber et karbohydrat. Men i motsetning til sukker og stivelse kan ikke kroppen bryte ned fiber. Det passerer ufordøyd gjennom kroppen.

Du trenger derfor ikke være redd for johannesbrødkjernemelet![/quote


Takk for hjelpen! Phuiiiiiii...
Regnet ikke med at det var noe galt og bruke det, ettersom det er rost opp i skyene her inne. Har brukt det masse, men ble bittelittegranne usikker ja...
Og når jeg sa at, sitat:

"Det kan jo være det er noe jeg ikke har fått med meg (og det ville vel ikke bli siste gangen i såfall... ) "

Så gikk det visst troll i ord der ja... hehehe

Takk for hjelpen

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no