Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Oppskriftsbok

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-08, 18:59   #1
oya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 9
oya er ny på veien

Oppskriftsbok

Hei!

Noen som vet om en dedikert kokebok til lavkarbo?

oya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sonedietten Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 19:16   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Det finnes en som heter Lavkarbo - raskt og sunt året rundt.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 00:19   #3
oya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 9
oya er ny på veien

Sv: Oppskriftsbok

Enkelt og greit, tusen takk

oya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sonedietten Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 10:22   #4
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Oppskriftsbok

Søk på nettet - det finn masser av lavkarbo-bøker!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 11:24   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Om du leser engelsk kan jeg anbefale "The Low Carb Gourmet" av Karen Barnaby. Noen av hennes oppskrifter har jeg fått lov å oversette og poste i forumet her. Søk (utvidet søk) på "Karen's" og "Nille", så kan du se om det er noe slikt du er på jakt etter.

Ellers er det jo Dana Carpender 500 Low Carb Recipes...

Har akkurat fått en ny jeg ikke har prøvd ut enda, men jeg husker ikke hva den heter.

Når det gjelder de norske bøkene, så opplever jeg at de ikke alltid er så lavkarbo som en skulle tro. Vi som følger Atkins eller Ketolysekuren føler iallefall at det er litt vel mye karber med 40-50 i et måltid. Men sett i forhold til "normalt" norsk kosthold er det vel lavkarbo ! Så sjekk oppskriftenes karboinnhold før du begynner å lage noe

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 19:13   #6
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Kan anbefale en bok som heter: DE BESTE GI-OPPSKRIFTENE, 100 oppskrifter uten sukker og raske karbohydrater.
Her finnes oppskrifter til alle typer måltider, bl.a mange middagsoppskrifter med melom 4 til 8 karber. Mye mat med mye smak

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:18   #7
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Opprinnelig lagt inn av Hjørdis, her.

Kan anbefale en bok som heter: DE BESTE GI-OPPSKRIFTENE, 100 oppskrifter uten sukker og raske karbohydrater.
Her finnes oppskrifter til alle typer måltider, bl.a mange middagsoppskrifter med melom 4 til 8 karber. Mye mat med mye smak

Hvem har skrevet denne...? Lurer nemlig på om det er den samme boken jeg fikk her om dagen - og, den var skrevet av en norsk kokk som hadde samarbeidet en del med Fedon. Kikket i boken, og den virker virkelig knall!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 13:33   #8
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Oppskriftsbok

Problemet med lavkarbo-kokebøker (iallefall mange av de billige) er at det gjerne står oppgitt et lavt karbotall, men så skrives det "Serveres med ris", hvor risen da ikke er inkludert... Eller så har de karbotilbehør på bildene og skriver "tilbehøret er ikke regnet med". Det er å lure oss..
Nille, jeg sikler på de kokebøkene.. må nok bestille, ja..

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:02   #9
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppskriftsbok

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Hvem har skrevet denne...? Lurer nemlig på om det er den samme boken jeg fikk her om dagen - og, den var skrevet av en norsk kokk som hadde samarbeidet en del med Fedon. Kikket i boken, og den virker virkelig knall!

Har boken, og bruker den!!
Den er skrevet av Ola Lauritzon & Ulrika Davidson, og har blant mye annet godt oppskrift på kjempegode Italienske kjøttboller

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:25   #10
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Har boken, og bruker den!!
Den er skrevet av Ola Lauritzon & Ulrika Davidson, og har blant mye annet godt oppskrift på kjempegode Italienske kjøttboller

Underskriver. Tror det er riktig utregnet karber der også. Har prøvd ut de fleste oppskriftene og det er masse godt noe vgetar, gode salater, pai, det er ikke ris som tilbehør på noe der.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:34   #11
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Har boken, og bruker den!!
Den er skrevet av Ola Lauritzon & Ulrika Davidson, og har blant mye annet godt oppskrift på kjempegode Italienske kjøttboller

I see! Da kan vi glede oss over ENDA flere GODE lav GI-oppskriftsbøker - nå mente jeg at jeg klarte å huske hva den jeg snakker om het (jeg sjekka det før jeg dro på jobb....) men, neiiiiiida... har hukommelse som en gullfisk men, jeg skal sjekke igjen - og, komme tilbake med navn og tittel, for det er faktisk den beste lavkarbo-boken jeg har lest (og, jeg leser flere oppskriftsbøker enn skjønnlitteratur, om du skjønnner hva jeg mener, hihi!). I den står det ikke en setning om potet, ris ell. - totalt utelukket.
Ha en deilig dag!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:38   #12
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Oppskriftsbok

Det hjalp med et bittelite klikk på søker'n - så fant jeg'n! :



Per Lauritz Lien
Frisk, mett og glad


Frisk start på det nye året!


Er du både glad i mat og vil gjerne leve sunt? Ved å være bevisst på hvordan du setter sammen kostholdet ditt, kan du oppnå varig vektreduksjon og bedre helse, uten å føle deg sulten.


Per Lauritz Lien har arbeidet flere år for Fedon Lindberg, og gir også generell veiledning om hvordan man kan spise sunnere. En flott inspirasjonskilde for alle som ønsker å lage mat fra bunnen av, uten å slite seg ut på kjøkkenet!

- Langsomme karbohydrater
- Lengre metthetsfølelse
- Minsk risikoen for livsstilssykdommer og overvekt



Frisk start på det nye året


Er du både glad i mat og vil gjerne leve sunt? Fedon Lindberg-kokk Per Lauritz Lien har laget en uimotståelig kokebok med over 80 fristende og enkle oppskrifter som passer for hele familien.


Frisk, mett og glad er kokeboken for deg som er opptatt av matglede, men også av hva maten inneholder. I boka er det over 80 oppskrifter på retter til alle måltider, basert på GI-prinsippet.
Glykemisk indeks er en måte å måle hvor fort blodsukkeret stiger etter et måltid.
Å ha et kosthold basert på lav GI kan ha gunstig innvirkning på mange sykdommer/tilstander som diabetes, migrene, slanking og hjerte- og karsykdommer.
Kostholdsveiledning
Boka gir deg raske middager og mellommåltider som passer godt i en travel hverdag, og desserter og kaker i sunnere varianter. Per Lauritz Lien har arbeidet flere år for Fedon Lindberg, og mellom oppskriftene gir han deg god veiledning om hvordan du kan spise sunnere og bedre. Oppskriftene er enkle og greie, og en flott inspirasjonskilde for alle som ønsker å lage mat fra bunnen av uten å slite seg ut på kjøkkenet!
Hva er GI?
- Langsomme karbohydrater
- Lengre metthetsfølelse
- Minsk risikoen for livsstilssykdommer og overvekt
Alle matvarer har en glykemisk indeksverdi, som angir hvor raskt blodsukkeret stiger etter et måltid. Ved å spise mat med lav GI, styrer du blodsukkernivået og får et raskere vekttap og god helse.



Boka for deg som er glad i mat og gjerne vil leve sunt. Over 80 oppskrifter på retter til alle måltider. Maten både smaker fantastisk, og er helsebringende – ikke bare for dem som vil spise mat med lav GI, men for alle som vil legge om kostholdet.



Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no