Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Vann!

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-09, 19:44   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Vann!

Ikke akkurat kosttilskudd...... MEN jeg har vært flinkere til å drikke nok vann i det siste og har den siste uka oppdaget at:

- jeg trenger ikke bruke fuktighetskrem i ansiktet! Bare vasker det hver morgen og kveld og thats it! Huden er myk og glatt som ei "banræv" og myyyye spenstigere! Påstår tom at noen små rynker er blitt glattet ut!? Rundt øya...

- har fått laaaange negler og har IKKE lengere tørre eller sprukne negleband!

- håret er ikke fett lengere. Forresten, ei venninne av meg som tar sånn elektrolyse(?) for å få fjernet hår fra ansiktet fikk beskjed om å drikke mye mer vann, for ho som fjerna disse håra så det på håra at venninna mi ikke drakk nok vann....? Hvordan kunne ho se det???



Hva er DIN beste effekt av nok vann???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:50   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Jeg merker også godt på huden om jeg drikker nok vann. Men jeg merker det enda bedre på fettinntaket. Da jeg begynte å spise mye mer fett, ble huden babymyk og helt prikkfri. Med en gang jeg spiser raske karbohydrater blir huden tørr. Jeg får ikke kviser heldigvis, er velsignet med kvisefri hud, men den blir tørr og ru, og det er ikke noe gøy. Spiser jeg nok fett og får i meg vann er det bedre enn alle slags mirakelkremer.

Synes det er dumt at folk ikke er mer obs på dette og bruker hundre/tusenvis av kroner på kremer uten effekt eller som har en effekt de kunne fått av å ha et annet kosthold. Huden bearbeides innenfra!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:58   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg merker også godt på huden om jeg drikker nok vann. Men jeg merker det enda bedre på fettinntaket. Da jeg begynte å spise mye mer fett, ble huden babymyk og helt prikkfri. Med en gang jeg spiser raske karbohydrater blir huden tørr. Jeg får ikke kviser heldigvis, er velsignet med kvisefri hud, men den blir tørr og ru, og det er ikke noe gøy. Spiser jeg nok fett og får i meg vann er det bedre enn alle slags mirakelkremer.

Synes det er dumt at folk ikke er mer obs på dette og bruker hundre/tusenvis av kroner på kremer uten effekt eller som har en effekt de kunne fått av å ha et annet kosthold. Huden bearbeides innenfra!

Jeg har en gutt i pubberten og har sagt at han må drikke myyyyye vann. Vil se med tid og stunder om han unngår kviser... Er det feilaktig å tro at det kan unngås ved vanndrikking??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 19:59   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg merker også godt på huden om jeg drikker nok vann. Men jeg merker det enda bedre på fettinntaket. Da jeg begynte å spise mye mer fett, ble huden babymyk og helt prikkfri. Med en gang jeg spiser raske karbohydrater blir huden tørr. Jeg får ikke kviser heldigvis, er velsignet med kvisefri hud, men den blir tørr og ru, og det er ikke noe gøy. Spiser jeg nok fett og får i meg vann er det bedre enn alle slags mirakelkremer.

Synes det er dumt at folk ikke er mer obs på dette og bruker hundre/tusenvis av kroner på kremer uten effekt eller som har en effekt de kunne fått av å ha et annet kosthold. Huden bearbeides innenfra!

Merket det jo primært da jeg begynte med nok fett, men det har liksom toppet seg nå som jeg drikker nok vann. Det ultimale liksom...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:05   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har en gutt i pubberten og har sagt at han må drikke myyyyye vann. Vil se med tid og stunder om han unngår kviser... Er det feilaktig å tro at det kan unngås ved vanndrikking??

Ja, altså jeg vil ikke påstå at drikker man nok vann så får man ikke kviser. Kviser er ofte et sammensatt problem og kan komme fra ustabil hormonbalanse, forurensning, eller fra feks. kostholdet (vitaminmangel kan også være en årsak). Jeg tror egentlig kostholdet har mest å si og at man har store sjanser til å helbrede kviseutbrudd ved hjelp av lavkarboernæring og nok vann, men nok vann alene vil nok ikke hjelpe så mye så lenge man spiser mye raske karber utenom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:08   #6
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Vann!

Jeg har ikke drukket nok vann i det siste, for jeg har 3 flotte kviser plassert i panna og på haka.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:22   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, altså jeg vil ikke påstå at drikker man nok vann så får man ikke kviser. Kviser er ofte et sammensatt problem og kan komme fra ustabil hormonbalanse, forurensning, eller fra feks. kostholdet (vitaminmangel kan også være en årsak). Jeg tror egentlig kostholdet har mest å si og at man har store sjanser til å helbrede kviseutbrudd ved hjelp av lavkarboernæring og nok vann, men nok vann alene vil nok ikke hjelpe så mye så lenge man spiser mye raske karber utenom.

Men det SKADER jo ikke at han drikker nok vann, kan kanskje begrense da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 20:27   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Tja, jeg har slitt med kviser og har helt siden jeg var 13 år i allefall altid drukket minimum 2 liter vann i døgnet, ofte opp til 4 liter.
Jeg drikker mye vann, jeg er tørst hele tiden, alltid vært det. Og har alltid hatt tørr hud og sprekker lett på hendene.
Men jeg har så og si ikke kviser under mensen etter at jeg startet på lavkarbo Så sukker i alle varianter har nok vært innvirkende ja.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:22   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Sitat:

Og har alltid hatt tørr hud og sprekker lett på hendene.

Du`?? kjæresten min har også alltid hatt tørr hus på hendene, men han fikk tak i en salve, vet ikke hva den heter, men hendene hans er i allefall blitt fløyelsmyke! Jeg har sett det selv hvilken effekt denne kremen ha, skal se hva den heter, men den er sånn "homeparty"krem...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:20   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Venninna mi hadde et kviseproblem, og gikk til dermatolog. Hun fikk spørsmål om hvor mye vann hun drakk, og svarte "tja, et par kjøkkenglass om dagen".
"Øk vanninntaket til minst to liter om dagen, og så kommer du tilbake om fjorten dager", sa dermatologen. Da hun kom tilbake hadde huden hennes klarnet betraktelig, og hun kom forholdsvis billig unna det med en enkel rensekrem, serum og dagkrem, i stedet for en lang og dyr behandling. Blir alltid så glad når fagpersoner har litt sunt folkevett i stedet for å enbart sko seg på sin profesjon

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:52   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vann!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du`?? kjæresten min har også alltid hatt tørr hus på hendene, men han fikk tak i en salve, vet ikke hva den heter, men hendene hans er i allefall blitt fløyelsmyke! Jeg har sett det selv hvilken effekt denne kremen ha, skal se hva den heter, men den er sånn "homeparty"krem...

Det kommer og går i perioder, kan gå måneder i mellom, eller plutselig i lange perioder og når jeg blitt tørr smører jeg med locobase repair, en ev de få salvene jeg tåler... Og den funker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann Merre Andre dietter 5 12-08-09 16:36
Vann sara Lavkarbo generelt 3 08-05-09 11:44
Vann? Antoinette6 Spørsmål og svar 23 11-09-08 22:51
Vann ... MÅ jeg? elian Lavkarbo generelt 14 20-07-08 21:01
Vann cilemora Dr Lindbergs 5 18-11-07 12:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no