Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Bekkensmerter pga lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-12, 13:07   #1
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Bekkensmerter pga lavkarbo?

Jeg leser litt innlegg her hvor folk forteller at de opplever smerter pga stor vektnedgang og andre kosthold.
I de siste 2-3 dagene har jeg kjent en skytende smerte i høyre bekken, noe som tar meg rett tilbake til svangerskapstida da jeg var veldig plaget med bekkenløsning.
Det jeg igrunn lurer på er om det har noe sammenheng med lavkarbo livsstilen?
Jeg har gått på den i overkant av tre uker nå. Ingen stor vektnedgang som jeg leser hos andre da.

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 13:50   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

I de siste 2-3 dagene har jeg kjent en skytende smerte i høyre bekken, noe som tar meg rett tilbake til svangerskapstida da jeg var veldig plaget med bekkenløsning.

Har du PCO/Vanncyster? Evt kan det høres ut som eggløsningssmerter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:04   #3
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har du PCO/Vanncyster? Evt kan det høres ut som eggløsningssmerter.

får man det av eggløsningssmerter??? ja, det forklarer jo en del. Ikke CPO, men fikk påvist vanncyster for en tid tilbake. usikkert om de er der enda...
Nå har det seg sånn at jeg "skvetter" hver gang jeg kjenner jeg har smerter i bekken, da det for meg er tidligste indikasjon på graviditet. Men det er jeg altså ikke

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:46   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Aha, men da er det vanncyster som sprekker Det kan være lat fra ilende smerte til helt sinnsykt vondt. Det er et tegn på at kroppen blir friskere.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:48   #5
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Aha, men da er det vanncyster som sprekker Det kan være lat fra ilende smerte til helt sinnsykt vondt. Det er et tegn på at kroppen blir friskere.

Men sånn "bekkenløsning"-vondt?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 14:55   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Men sånn "bekkenløsning"-vondt?

Jeg hadde aldri bekkenløsning, så det vet jeg ikke. Men jeg har hatt mange vanncyster, og det er smerter på siden, fra buken og nedover i beinet. Noen ganger korte stråler, men som oftest gnagende og gjør det umulig å rette seg opp f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 15:06   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Lavkarbo kan i tillegg lage litt rot i hormonene dine i sitt forsøk på å rette opp ting. Mange får feks kluss med mens- syklus i starten. Du skal nok ikke se bort i fra at det du kjenner er "bekkenløsning" pga noen hormoner på bærtur!
Jeg kjenner bekkensmertene hver gang jeg har mens eller eggløsning!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 15:28   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

Men sånn "bekkenløsning"-vondt?

Nei, bekkenløsningssmerter er helt annerledes enn når vanncyster sprekker - i alle fall var det sånn hos meg. Bekkenløsningssmertene satt rundt i hele bekkenet på en helt annen måte. Når cystene sprakk var det vanvittig sviende i noen sekunder om jeg bøyde meg og skviste dem f.eks.

Men hormonene kan få seg en rundtur på lavkarbo ja, så det kan godt være hormonelt betinget det du kjenner, det er jo bekkenløsning også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 15:33   #9
iren84
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 150
iren84 er på en erverdig vei

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Men hormonene kan få seg en rundtur på lavkarbo ja, så det kan godt være hormonelt betinget det du kjenner, det er jo bekkenløsning også.

så dersom hormonene tuller litt kan det lett være andre fysiske "påkjenninger" grunnet hormon "forstyrrelser" grunnet LCHF?

iren84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 15:56   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

så dersom hormonene tuller litt kan det lett være andre fysiske "påkjenninger" grunnet hormon "forstyrrelser" grunnet LCHF?

Det vet jeg ikke. Jeg vet bare at mange plutselig får tilbake eller får regelmessig mens f.eks. når de begynner på lavkarbo etter å ha manglet eller hatt svært uregelmessig mens i årevis.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 16:48   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av iren84, her.

så dersom hormonene tuller litt kan det lett være andre fysiske "påkjenninger" grunnet hormon "forstyrrelser" grunnet LCHF?

Det er jo hormoner som gjør bekkenet slarkete og vondt under svangerskap, mens og eggløsning, så at det også skjer når hormonene tuller litt på LCHF, er ikke så utenkelig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-10-12, 21:32   #12
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Bekkensmerter pga lavkarbo?

Hormonforstgyrrelser til å begynne med, ja, det kan godt være det. Ellers vil jo LCHF etterhvert gjøre det faktisk mye bedre i forhold til mange bekkenplager. Det skyldes hormoner, ja, men det skyldes også en del bettenelsetilstander i musklene og vevet rundt. Bettenelser blir jo bare verre av or mye karbo i systemet og går man over på lavkarbo så blir det mye mer stabilitet og bettenelser går ned. Det har jeg fått merket veldig godt på kroppen både i siste svangerskapet og nå. Har hatt kroniske bekkenplager i 11 år og må si at jeg har ikke hatt det bedre på mange år enn det jeg har nå. Så LCHF gjør ting bare bedre, ikke verre Det er jeg overbevist i!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no