Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-13, 08:12   #126
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg har plutselig fått det for meg at jeg må kose meg- altså med noe godt til kaffen eller ja rett og slett: Jeg får ikke nok kos. Og det går meg helt på nervene. Jeg vil ikke ha det sånn lenger men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det bort. Joda jeg kan jo kose meg med noe litt sunnere sådan for eks bocca eller noe lavkarbo godt. Men jeg får liksom aldri nok. Av en eller annen merkelig grunn. SUKK. Flere som har det sånn?
Hadde bursdags feiring her på søndag og jeg hadde et ganske så avslappet forhold til kakene. Laget kaker hele fredag og lørdag. Men når søndag kom så laget jeg meg lavkarbo dessert og spiste av den. Når gjestene gikk så gikk jeg løs på kakene jeg. Hvorfor? Kos.

Har tenkt som så at nå har jeg totalt mangel på motivasjon. Ikke en gang det at buksene mine er for små og magen har begynt å rulle ut er motivasjon nok i bunn og grunn.
I tillegg så er jeg forferdelig mat lei. I sted tok jeg meg to krom for å se om det kan hjelpe. Dette er og blir håpløst det.

What to do??

Kansje det er den tiden i mnd? Da blir ihverfall jeg fysen på noe godt! Men å erstatte med lavkarbodessert tror jeg ikke er så veldig lurt...ihverfall ikke i starten før du er skikkelig inne i et bra lavkarbokosthold. Om jeg spiser slikt, får jeg bare mer lyst på the real stuff...og jeg vet hvor hardt det er å stå i mot! Spis deg heller god og mett til middag, og planlegg måltidene dine godt på forhånd.
Brett opp armene og si til deg selv at dette klarer du!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 09:09   #127
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Har dessverre ingen god råd, Newstart. Det er vanskeleg når fysinga tek over. Trur eg hadde vurdert eit kjempestrengt regime nokre dagar, heilt utan godsaker av noko slag, heller ikkje lovleg godt. For å kome ut av kosemodusen. Har også erfart akkurat det same som deg, med å vere kjempeflink og ete lågkarbo og heilt fint styre utanom kake e.l, for så plutseleg å berre kaste seg over det.

Har hatt ei litt vanskeleg start på veka med kursdagar og møtelunsjar. Det gjekk dårleg på måndag, men så klarte eg å dra meg i land att i går. Ingen stor skade skjedd, verken på vekt eller motivasjon.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 21:06   #128
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg har plutselig fått det for meg at jeg må kose meg- altså med noe godt til kaffen eller ja rett og slett: Jeg får ikke nok kos. Og det går meg helt på nervene. Jeg vil ikke ha det sånn lenger men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det bort. Joda jeg kan jo kose meg med noe litt sunnere sådan for eks bocca eller noe lavkarbo godt. Men jeg får liksom aldri nok. Av en eller annen merkelig grunn. SUKK. Flere som har det sånn?
Hadde bursdags feiring her på søndag og jeg hadde et ganske så avslappet forhold til kakene. Laget kaker hele fredag og lørdag. Men når søndag kom så laget jeg meg lavkarbo dessert og spiste av den. Når gjestene gikk så gikk jeg løs på kakene jeg. Hvorfor? Kos.

Har tenkt som så at nå har jeg totalt mangel på motivasjon. Ikke en gang det at buksene mine er for små og magen har begynt å rulle ut er motivasjon nok i bunn og grunn.
I tillegg så er jeg forferdelig mat lei. I sted tok jeg meg to krom for å se om det kan hjelpe. Dette er og blir håpløst det.

What to do??

Det er så veldig lett å forbinde kos med mat. Alt det sitter i hodet. Har jobbet mye med dette selv, og funnet gode alternativer til dette.. bl.a. unne seg et godt bad, en tid for meg selv og en god bok, avslapping med musikk, en god film osv osv. Vi er så ingrodde i at kos skal vere noe en putter i munnen, men det er ikke særlig koselig når vi går rundt i kanskje dagevis med dårlig samvittighet og i verste fall går på en kjempesmell.
Brukte samme teknikken når jeg skulle slutte å røyke. Trodde også at det å ta seg en røyk var koselig, men det er jo ikke det!!! Tok meg en røyk når jeg var stressa, men hjalp jo bare et nanosekund eller noe slikt.
Søthunger er noe annet. Den må bare motarbeides noen dager, så går den over av seg selv. Ikke noe formaning her altså, bare egne tanker og erfaringer

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 02:04   #129
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Idag har vært en slik dag der man bare har lyst å ligge i senga hele dagen, formen er ræva, hodet fullt av bomull og energien er på ferie. Så idag har jeg levd på enkle løsninger

(Veldig sen) Frokost: Restemiddag fra stroganoffen i forrige uke (Det å fryse ned mat er bare genialt!) og en salat av hjertesalat, en god dæsj med mais (ikke helt bra på lavkarbo som sagt, men hadde blitt en kjedelig salat uten og orket ikke gå på butikken) og noen cashewnøtter.

Middag: Ett beger med Snjo (Heller ikke det sunneste på lavkarbo, da det er en del karber i det, men bedre enn mye annet), noen nøtter og en atkinsbar

Kveldsmat: En atkinsbar til og resten av nøttene

Snacks: Fant en ny pakke med dent på butikken idag, søtet med stevia så da har faktisk dent også kommet med drops som er helt uten sukker (Yay!), så da ble det noen drops fra der og noen drops fra lackerol. Har også blitt en del pepsimax idag

Oppsummering av dagen: Har vært lite bra mat idag med litt for mye karber og litt for lite grøntfor, men slik går det fort når man ikke er i form og jeg er egentlig veldig fornøyd med at jeg klarte å komme hjem med «godis» uten sukker istedenfor alt annet jeg eeeegentlig hadde lyst på. Så da er jeg egentlig fornøyd med dagen med tanke på utgangspunktet Imorgen satser jeg på bedre form og bedre mat!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 11:27   #130
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Sjå meg går det over all forventning, har aldri tidligere på lavkarbo gått så jevnt ned som denne gangen.
Kan det være at jeg har sluttet med Pepsi Max denne gangen

Men uansett, tallenes tale:

1 jan 102,2
27 jan 96,5
2 feb 94,4

Er kjempe fornøyd så langt, å venter bare på det ska stoppe opp.
Store muligheter for det neste uke for vi fikk klarsignal fra legen til mannen
å vi reiser til Danmark på mandag. Ikke like lett å holde vekten der

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 13:49   #131
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

God helg alle sammen

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 17:50   #132
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Wow, elien, fantastisk!

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 19:06   #133
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Wow, elien, fantastisk!

Takk, jeg er kjempefornøyd

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 10:36   #134
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Ned 600 g sist veke, og totalt 4 kg sidan eg starta 14. januar. Det går så mykje seinare enn eg trudde! Var sikker på at desse kiloa mellom 90 og 100 som kasta seg på meg i haust sat skikkeleg laust, men det er ingenting som tyder på det. Kvar halvkilo må jobbast av, sukk. Bortsett frå det går det bra! Ha ei strålande veke, alle januarstarterar.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 12:46   #135
Wimp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 5
Wimp er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ned 600 g sist veke, og totalt 4 kg sidan eg starta 14. januar. Det går så mykje seinare enn eg trudde!

4 kg på 3 uker er da veldig bra!?!

Jeg er også ned 600 gram siste uken, og har dermed tatt av 6,4 kg på årets 5 første uker.
Jeg spiser gode måltider, er sjelden sulten, og trimmingen har begrenset seg til spaserturer, så å da går ned omtrent 100 gram for dagen er veldig bra, syns nå jeg Har også vært en langhelg på hytten med daglig påfyll av rødvin og cognac

Stå på, Filifjonka. Det går rette veien dette

__________________


Wimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (?) Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:30   #136
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Wimp, her.

4 kg på 3 uker er da veldig bra!?!

Jeg er også ned 600 gram siste uken, og har dermed tatt av 6,4 kg på årets 5 første uker.
Jeg spiser gode måltider, er sjelden sulten, og trimmingen har begrenset seg til spaserturer, så å da går ned omtrent 100 gram for dagen er veldig bra, syns nå jeg Har også vært en langhelg på hytten med daglig påfyll av rødvin og cognac

Stå på, Filifjonka. Det går rette veien dette

Dere er så flinke jenter! Jeg er kjempefrustrert etter å ha stått dønn stillt i 2 uker nå!!! Kun gått ned 3,5 kg på 5 uker....Forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt....men skal forsøke å kutte pepsi max, fløte og nøtter for en uke for å se!! Kommer til å savne bruuuuusen miiiin!!!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 14:07   #137
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Wimp, her.

4 kg på 3 uker er da veldig bra!?!

Eg satsa liksom på slik avisoverskriftnedgang første par vekene. Sju-åtte kilo, du veit.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 23:02   #138
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Sukk, fjerde dagen med alt for mange karbohydrater idag, men slik går det når man flytter og ikke har noen ting å lage mat med! Nå er ihvertfall mesteparten på plass og begynner på nytt igjen imorgen med smoothie til frokost

Når det er sagt, jeg ELSKER leiligheta! Den er så utrolig meg og jeg trivdes med å bo helt alene for første gang! Liker mitt eget selskap jeg

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 09:40   #139
Wimp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 5
Wimp er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

Dere er så flinke jenter! (

Og, ja... (kremt) gutter?

__________________


Wimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (?) Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:24   #140
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

Jeg er kjempefrustrert Forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt....

Du trenger ikke nødvendigvis gjøre noe galt fordi du ikke går ned jevnt. Dette går i rykk og napp, bare spis riktig og gi deg selv litt tid!

Ellers kan det være lurt å kutte ut de tingene du oppgir ja, mange opplever en av disse som en showstopper. Men vær nå ikke så anspent da, så lenge du spiser rett så ordner det seg jo etter hvert! Det er fortsatt lenge til sommeren...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 09:10   #141
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Du trenger ikke nødvendigvis gjøre noe galt fordi du ikke går ned jevnt. Dette går i rykk og napp, bare spis riktig og gi deg selv litt tid!

Ellers kan det være lurt å kutte ut de tingene du oppgir ja, mange opplever en av disse som en showstopper. Men vær nå ikke så anspent da, så lenge du spiser rett så ordner det seg jo etter hvert! Det er fortsatt lenge til sommeren...

mhmmm...stresser meg litt opp ja...i know Har prøvd denne uka å kutte litt på forskjellig...ingen nøtter bla. Så får vi se! Synes bare det er så spesielt at jeg ikke går ned....gikk på GR for noen år tilbake, og gikk da ned 1-1,5 kg i uka ganske lenge! Begynner å tvile litt på om kostholdet er noe for kroppen min. Men skal gi det mer tid ettersom jeg trives med maten, og har mindre lyst på drittmat når jeg lever lavkarbo.
Magen er ganske oppblåst, og har ligget på samme vekt nå i snart 3 uker. litt frustrerende. Kansje rett og slett kroppen savner karbohydratene, og ikke klarer å instille seg på å forbrenne mer fett...

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 09:56   #142
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Du sier magen er ganske oppblåst, kanskje noe av svaret ligger der! Når kroppen får vendt seg skikkelig til fettforbrenning så løsner det kanskje (bokstavelig talt) og både oppblåstheten og kiloene renner av. Det er vanlig at det tar opp til et par måneder før kroppen har vendt seg til å forbrenne fett i stedet for sukker, og i denne perioden kan vekttap og fordøyelse være noe ustabil. Men ta det med ro, det blir myye bedre etterpå!

Om vi skal tenke litt lavkalori (siden du ønsker å gå ned mye på kort tid): Ett kilo kroppsfett inneholder ca 7000kcal. Så om du skal gå ned 1,5 kilo i uken krever det faktisk et kaloriunderskudd på 1500 kcal pr dag, uten at kroppen går over i sultmodus. Jeg har da ikke regnet med vann som slipper taket, om du er svært overvektig så er det også store mengder vann som kan utgjøre en stor del av vekttapet. Men fettet trenger du tid for å bli kvitt, siden det er såpass energirikt!

Jeg for min del gikk ned ca 750 gram i snitt i uka de fire første månedene, dog i rykk og napp. Noen uker opp, noen ned. Deretter rundt 300 gram i uke det neste året (begynte med trening etter de første fire månedene, og det later til å ha bremset nedgangen noe). Nå er jeg sånn ca der jeg skal være, men merker at det skal ikke store utskeielsene til før det viser på vekta. Så jeg spiser fortsatt likt, og vil nok satse på å beholde dette kostholdet resten av livet. Det har gitt meg så mye bedre helse og mer overskudd i tillegg til vekttapet at jeg føler meg 20 år yngre, så dette kan jeg jo bare ikke kutte ut.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 10:18   #143
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Du sier magen er ganske oppblåst, kanskje noe av svaret ligger der! Når kroppen får vendt seg skikkelig til fettforbrenning så løsner det kanskje (bokstavelig talt) og både oppblåstheten og kiloene renner av. Det er vanlig at det tar opp til et par måneder før kroppen har vendt seg til å forbrenne fett i stedet for sukker, og i denne perioden kan vekttap og fordøyelse være noe ustabil. Men ta det med ro, det blir myye bedre etterpå!

Om vi skal tenke litt lavkalori (siden du ønsker å gå ned mye på kort tid): Ett kilo kroppsfett inneholder ca 7000kcal. Så om du skal gå ned 1,5 kilo i uken krever det faktisk et kaloriunderskudd på 1500 kcal pr dag, uten at kroppen går over i sultmodus. Jeg har da ikke regnet med vann som slipper taket, om du er svært overvektig så er det også store mengder vann som kan utgjøre en stor del av vekttapet. Men fettet trenger du tid for å bli kvitt, siden det er såpass energirikt!

Jeg for min del gikk ned ca 750 gram i snitt i uka de fire første månedene, dog i rykk og napp. Noen uker opp, noen ned. Deretter rundt 300 gram i uke det neste året (begynte med trening etter de første fire månedene, og det later til å ha bremset nedgangen noe). Nå er jeg sånn ca der jeg skal være, men merker at det skal ikke store utskeielsene til før det viser på vekta. Så jeg spiser fortsatt likt, og vil nok satse på å beholde dette kostholdet resten av livet. Det har gitt meg så mye bedre helse og mer overskudd i tillegg til vekttapet at jeg føler meg 20 år yngre, så dette kan jeg jo bare ikke kutte ut.

hmm..så det du sier er at jeg må spise litt mindre fett? Er ikke veldig overvektig...skal ned ca 10 kg...men disse sitter som støpt, og har hatt disse 10 ekstra i 5 år nå. Når jeg gikk på GR spiste jeg ca 1500-1800 kcal. Bør jeg ligge så lavt når jeg spiser lavkarbo?

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-13, 20:24   #144
Mariah38
Nytt Medlem
 
Mariah38 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 8
Mariah38 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Hei hei Jeg er februarstarter men hiver meg på deres januartråd og håper det er greit Masse motivasjon i å lese om deres erfaringer og flotte resultater

__________________


Mariah38 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 10:43   #145
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Velkommen Mariah38

Nå sitter vi klar til avreise.
Utrolig så mye mer vi alltid har å pakke med oss på vei hjem, det er likt hver gang
Bilen er smekk full

Alltid kjekt å være her, men kjenner det ska bli godt å komme hjem også.
Har nok ikke noe nedgang denne uken, bare håper det ikke er for mye opp.

Å jeg har som sikkert alle har fått med seg sluttet med Pepsi Max,
å hjemme drikker jeg bare vann. Men her smaker ikke det noe særlig,
så jeg har drukket lett brus. Å det har jeg funnet ut at magen min ikke er noe glad i
Godt det er hjem til vann nå, å jeg tror heller ikke det har vært gunstig for vekten

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 13:29   #146
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.193
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

hmm..så det du sier er at jeg må spise litt mindre fett? Er ikke veldig overvektig...skal ned ca 10 kg...men disse sitter som støpt, og har hatt disse 10 ekstra i 5 år nå. Når jeg gikk på GR spiste jeg ca 1500-1800 kcal. Bør jeg ligge så lavt når jeg spiser lavkarbo?

Nei, du skal ikke spise mindre fett. Du skal slutte å stresse, og fortsette med det kostholdet du har (minus melkeprodukter hvis du vil prøve det). Tre uker er for kort tid til å trekke noen konklusjoner om kostholdet er feil. Hvis du heller ikke går ned de tre neste ukene så bør du kanskje begynne å se på mengder, kaloriinnhold etc. Men først og fremst må kroppen få en sjans til å omstille seg til fettforbrenning i stedet for sukkerforbrenning. Dette er ikke alltid gjort på de første tre ukene, og som du sier så har jo kiloene sittet godt fast i mange år. Så da forsvinner de mest sannsynlig ikke i løpet av en måned eller to heller. Tid, sunt kosthold og litt trening så løsner det nok. Om det tar en måned eller ett år er vel kanskje ikke så viktig i den store sammenhengen? Eller?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 14:19   #147
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Nå har jeg vært på vekten igjen, å må si jeg ble positiv overrasket.
For selv om vi har vært 5 dager i Danmark å ikke vært så flik med maten,
så hadde jeg nedgang. Jeg var egentlig sikker på oppgang.
Men vet av erfaring at det ikke pleier å gå sånn ned, så jeg er forberedt på et platå.

Tallene i dag er:

1 jan 102,2
27 jan 96,5
2 feb 94,4
10 feb 93,8

Ha en strålende Morsdag og Bollesøndag

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 15:03   #148
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Melder meg inn her jeg også
Er på min lavkarbodag nr 27 og har hittil gått ned 4,1 kilo. Jeg leser her inne at dere er frustrert over liten vektnedgang, jeg på min side er fornøyd med mine 4,1 kilo mindre
Jeg stresser ikke overhodet, bare sørger for at jeg tar de rette valgene. Jeg drikker fortsatt Pepsi Max, men har erstattet noe av den med vann. Ellers så holder jeg meg ikke unna noe (bortsett fra usunne karbohydrater ).

Fordi, dette skal jo være en livsstil, ikke en kjapp løsning eller en slankekur. Så så lenge det går nedover så er jeg fornøyd.

Syns dere har vært kjempeflinke jenter og gutter, stå på!

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 01:35   #149
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

Hei!
Har tidligere gått ned mye på eurodiet. Har så godt som klart å holde vekten et år nå. Samtidig merker jeg at vekten så smått begynner å gå feile veien igjen, så nå er det på tide å ta et realt tak i kostholdet.

Jeg tror denne tråden er akkurat det jeg trenger nå. Litt god gammeldags motivasjon. Kjekt å lese om dere som allerede er godt i gang.
Heia heia!

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 07:50   #150
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo

God mandags morgen!!! Strålende fornøyd i dag...vekta viste -1,2kg siden sist uke! Endelig..etter 3,5 uke på samme tall! Skal slutte å stresse, LOVER!! Ser at jeg bare skal fortsette slik jeg gjør!
Så herlig med en plass som dette, der det er info,råd og god støtte fra snille mennesker som dere!!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra Ketolyse til generell lavkarbo bobbla Lavkarbo generelt 2 06-04-11 18:57
Generell lavkarbo vs ketolyse bobbla Lavkarbo generelt 3 17-02-11 18:43
Generell lavkarbo og amming? mette_moj Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 14 15-01-11 21:12
Fra ketolyse til generell lavkarbo... *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 2 13-05-10 21:16
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no