Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Suppe som diett?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-04, 18:41   #1
Neptun-86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 11
Neptun-86 er ny på veien
Question

Suppe som diett?

Får man sannsynligvis i seg nok næring ved å ha suppe som hoved- diett?
Jeg vet ikke om så mange næringsrike supper, men jeg kunne godt tenkt meg å prøve suppe som hoved- diett i noen dager.

Noen synspunkter eller tips? På forhånd takk.

Neptun-86 er avlogget   Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 21:16   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jo det skulle vel gå bra det?

Kok masse kjøtt og grønnsaker. Mos med stavmixer. Tilsett olje og nyt!

Næringsrik god suppe, glimrende som barnemat også...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 21:20   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Enig med HP. Så lenge du sørger for at du har proteiner, fett og grønnsaker i suppa, så er det jo egentlig bare mat med mye væske rundt....
Kyllingsuppe med karri til frokost, fiskesuppe med fløte til lunsj, betasuppe til middag, bærsuppe til dessert og blomkålsuppe med skinkebiter til kveldsmat.
Men....hvorfor, Neptun-86?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 01-06-04, 21:37   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Kyllingsuppe med karri til frokost, fiskesuppe med fløte til lunsj, betasuppe til middag, bærsuppe til dessert og blomkålsuppe med skinkebiter til kveldsmat.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 11:15   #5
Suzy
Medlem
 
Suzy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Alder: 61
Innlegg: 59
Suzy er ny på veien

Sv: Suppe som diett?

En suppe som er favoritt her hjemme er det vi kaller Sodd.
Koker opp lammekjøtt med salt, pepper og finhakket løk i masse vann. Når kjøttet er stort sett ferdigkokt, tilsetter jeg gulrot, kålrot og blomkål i småbiter. Noen ønsker å ha litt purreløk i suppa helt tilslutt.
Den er mettende og kraftig. En liten kokt nypotet til kan gå når en er godt igang med ketolysen.
Dette er vår middag i dag.

__________________
Æ gir mæ ikkje
Suzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Sukker er gift!!!! Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 12:02   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Suppe som diett?

Opprinnelig lagt inn av Suzy, her.

En suppe som er favoritt her hjemme er det vi kaller Sodd.
Koker opp lammekjøtt med salt, pepper og finhakket løk i masse vann. Når kjøttet er stort sett ferdigkokt, tilsetter jeg gulrot, kålrot og blomkål i småbiter. Noen ønsker å ha litt purreløk i suppa helt tilslutt.
Den er mettende og kraftig. En liten kokt nypotet til kan gå når en er godt igang med ketolysen.
Dette er vår middag i dag.

Har tenkt jeg skulle lage suppe til uka, jeg er suppoman

Jeg skal lage noe ala din, men kutte ut gulrot og kålrot, heller ha i litt nepe, brokkoli og vanlig hodekål i tillegg. Blir kanskje LITT færre karber da

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
CKD diett (keto for de som trener vekter) NK Andre dietter 13 07-06-04 22:08
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no