Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Peanut Butter - grov type?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-08, 10:13   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Peanut Butter - grov type?

Hei. På innholdsfortegnelsen til peanøttsmøret jeg har står det at det i 100 gram vare er 15 gram karbohydrat hvorav sukker er 7 gram. Skal jeg da regne med at det er 15 eller 7 gram i denne? Hva består de resterende 8 gram av som er karbohydrat da?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:17   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanut Butter - grov type?

se på kostfiber?. Men står det sukker så er det tilsatt sukker da eller (se på innholdsfortegnelsen).

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:27   #3
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Sv: Peanut Butter - grov type?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

se på kostfiber?. Men står det sukker så er det tilsatt sukker da eller (se på innholdsfortegnelsen).

Det står at det inneholder druesukker. Kostfiber er 5.3 gram. Skal jeg da bare ta 15 gram karbo minus kostfiber, og regne at denne varen inneholder 9.7 karber? Litt træg æ sjø

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:42   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Peanut Butter - grov type?

Penøtter har ti gram karbo pr hundre gram. Pluss det med fem gram sukker, så har du svaret ditt! I norske varer så skal kostfiber uansett være trukket fra. Og jeg vet ikke om det er noe særlig mulighet å få vekk de karbene som naturlie er i peanøttene, gitt.

Kan nok spise litt av denne, men det er lett å lage sitt eget peanøttsmør om du har en blender, stavmikser eller lignende. Peanøtter, olje og salt
Men om du er tidlig i ketolysekuren, så kan du sikkert vente litt med det, uansett må du regne det med i den daglige karbomengden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 13:20   #5
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Peanut Butter - grov type?

Om du ikke har mulighet til å lage ditt eget peanøttsmør (jeg for min del har ikke kjøkkenredskapene som må til), selger de usøtet peanøttsmør på helsekost og store Meny-butikker. Det inneholder iallefall litt færre karbohydrater enn det vanlige, og ikke noe sukker som kan kødde med blodsukkeret.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:40   #6
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Peanut Butter - grov type?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Om du ikke har mulighet til å lage ditt eget peanøttsmør (jeg for min del har ikke kjøkkenredskapene som må til), selger de usøtet peanøttsmør på helsekost og store Meny-butikker. Det inneholder iallefall litt færre karbohydrater enn det vanlige, og ikke noe sukker som kan kødde med blodsukkeret.

+ coop butikkene har også den samme som helsekosten

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:31   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Peanut Butter - grov type?

Jeg kjøpte peanuttsmør for noen uker siden (Mills Peanutt Butter, grov type), og så først når jeg kom hjem at det også står:

fullherdet vegetabilsk fett

på innholdsfortegnelsen.

Er ikke det transfett? Jeg har i allefall ikke åpnet glasset enda, og det havner nok i søpla etterhvert.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 19:55   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Peanut Butter - grov type?

Det er nettopp sånne flotte omskrivninger som forvirrer folk! De fleste vet jo hva transfett er nå, etter all fokus i media og merking av varer som ikke inneholder det, men OM de inneholder det, står det pent innpakka fraser som helt eller delvis herda vegetabilsk fett. Fullherdet har jeg ikke hørt før, men det hørtes nesten ut som om det skulle være en positivt ting

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hypotyreose, type 2 Manina Stoffskifte / hormonproblemer 31 18-01-16 17:46
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 20:59
Atkins + blodtypedietten? Marianne Generell ernæringsdebatt 8 10-05-05 11:07
Wannabe-veggis - type O emma23 Type O 9 30-03-05 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no