Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Oppskrift på indisk stekt ost?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-06, 00:15   #1
trude70
Nytt Medlem
 
trude70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Narvik
Alder: 53
Innlegg: 9
trude70 er på en erverdig vei
Question

Oppskrift på indisk stekt ost?

Er det noen som har oppskriften på indisk stekt ost? Det er en veggisrett som jeg har så lyst på. Husker ikke hva retten heter, men man får kjøpt den på indiske restauranter.

trude70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 00:18   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Aner ikke hva det er jeg.. Men hørtes utrolig godt ut!

*elsker indisk mat*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 12:02   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

åh nå skulle jeg inn her og notere meg nok en genial oppskrift føler på meg at Iset vet det ...

IIIIIIIIIIIIIIISEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 13:49   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Hehe nei jeg aner ikke, men NAAAAM det høres godt ut!!

Har du smakt stekt/grillet Chevre-ost?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 16:58   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Det er sikkert Panir eller Paneer du mener. Det er den vanligste osten vi får på indiske restauranter. Har ikke sett oppskrifter her inne, men søk på nettet så finner du sikkert noen:

Sitat:

Panír (hindi/marathi पनीर [panīr]; panjabi ਪਨੀਰ [panīr]; en. paneer) er ein tørr og saltfri ferskost som er mykje bruka i indisk mat. Blant buddhistar som et berre laktovegetarisk kost er panír ei av hovudkjeldene til proteinar i kosthaldet. Panír er bruka i karrirettar og er òg populær å rulle deig kring og steikje. Den usalta panír-osten er ein allsidig ingrediens som kan brukast til å laga både middagsretter, småretter og søtsaker med

.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 10:46   #6
trude70
Nytt Medlem
 
trude70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Narvik
Alder: 53
Innlegg: 9
trude70 er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Heia.

Morsomt å finne det ene innlegget som jeg har skrevet her inne... Osten har jeg fortsatt kun fått på indiske restauranter, men dette gav meg jo en ide for kveldskosen i dag!

trude70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 12:26   #7
Kristine78
Nytt Medlem
 
Kristine78 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 7
Kristine78 er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

test

Kristine78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 22:52   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Har dere smakt gresk Halloumi-ost? Den er helt fantastisk grillet. Håhåhå, jeg kan spise og spise og spise ...!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 23:54   #9
hmmm
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 46
Innlegg: 72
hmmm er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Ser det er lenge siden innlegget er skrevet, men kan da ihvertfall svare.

Paneer lages av melk.
Ha mye melk i en kjele. Varm opp til kokepunktet. Ta kjelen av plata. Ha oppi syre. Litt edikk, feks, slik at det skiller seg.

Før du har gjort dette må du forresten forberede deg litt. Enten må du sette frem saftklutstativet (hvis du har et) , eller lage en ostesil på annet vis. Jeg pleier å legge to chiffonkluter over hverandre i en sil.Så heller jeg alt forsiktig over der, slik at "vannet" blir borte, og ostemassen blir igjen i kluten. Det tar ganske lang tid. Press så mye vann du kan ut aqv osten. Når den er avkjølt, kan du skjære den i passelige terninger, og steke det i ghee.... Mmmmmmmm

__________________


hmmm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 11:21   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 56
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Det høres jo kjempespennende ut! Hjemmelaget ost! Det må prøves.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:30   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Åh, det er sååååå godt! Jeg levde på de den gangen jeg besøkte india

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:15   #12
trude70
Nytt Medlem
 
trude70 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Narvik
Alder: 53
Innlegg: 9
trude70 er på en erverdig vei

Sv: Oppskrift på indisk stekt ost?

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

Ser det er lenge siden innlegget er skrevet, men kan da ihvertfall svare.

Paneer lages av melk.
Ha mye melk i en kjele. Varm opp til kokepunktet. Ta kjelen av plata. Ha oppi syre. Litt edikk, feks, slik at det skiller seg.

Før du har gjort dette må du forresten forberede deg litt. Enten må du sette frem saftklutstativet (hvis du har et) , eller lage en ostesil på annet vis. Jeg pleier å legge to chiffonkluter over hverandre i en sil.Så heller jeg alt forsiktig over der, slik at "vannet" blir borte, og ostemassen blir igjen i kluten. Det tar ganske lang tid. Press så mye vann du kan ut aqv osten. Når den er avkjølt, kan du skjære den i passelige terninger, og steke det i ghee.... Mmmmmmmm

Takk skal du ha! Nå skal jeg etter mange år smake dette hjemmelaget. Jeg var på Kreta i høst, og da spiste jeg mye grillet ost. Det er nammis!

trude70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 10:57
Stekt løk Tingeling Lavkarbo generelt 2 21-10-05 15:37
Ost? Maxxx Induksjonen 6 29-08-05 05:44
Broccoli sufflè med ost Lennor Middag 1 26-07-05 15:26
Atkins og indisk deeluxe Vedvarende vekttap 3 10-02-04 12:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no