Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Chili Texas style

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-13, 10:10   #176
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Supert!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 16:13   #177
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

En stund siden jeg har laget denne, kom jeg på, så nå står den på ovnen og putrer

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 10:39   #178
Reason
Medlem
 
Reason sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 56
Reason er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Må bare inn og komplimentere denne; den står nå og putrer for tredje søndag på rad!

Eneste endringer jeg gjør er at jeg ca. halverer oppskriften (pga liten gryte ) og har oppi en halv teskje med kakaopulver. Utrolig god oppskrift, og utrolig mange kollegaer som er misunnelige når jeg har med denne som lunsj!

Reason er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 11:17   #179
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Så kult!
Kakaopulver har jeg også prøvd i en annen chilioppskrift. Skal jeg jammen teste i denne også.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-04-15, 13:58   #180
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Lager denne i dag. Nydelig chiligryte! Lager etter oppskrift bortsett fra spisskummin og kanel. Jeg takler ikke lukta engang av tacokrydder og podene ikke kanel i maten etter et Kretaopphold. Serveres med ris/jukseris, rømme og salat.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 11:19   #181
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Lager denne jevnlig, og jammen blir det chili i dag også.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 23-06-15, 11:32   #182
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Så bra! En stund siden jeg lagde den sist. Kanskje på tide?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 14:24   #183
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Chili Texas style

I dag blir det chiligryte på meg Har ca 1200 g kjøttdeig. Men jeg skal prøve i slowcooker så tar litt mindre væske i. Blir det fortsatt for bløtt så tar jeg av lokket siste tiden

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 20:50   #184
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

I dag blir det chiligryte på meg Har ca 1200 g kjøttdeig. Men jeg skal prøve i slowcooker så tar litt mindre væske i. Blir det fortsatt for bløtt så tar jeg av lokket siste tiden

Gi rapport!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 00:29   #185
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Chili Texas style

Ble veldig bra Tok vel bare 2 dl med vann ca. Hadde på low i et par timer med lokket på, så krydra jeg og lot den kose seg litt med lokket av

Men er det meninga at denne porsjonen skulle være til 6? Syns jeg leste det tidligere i tråden. Samboeren og jeg har tatt en skål hver, og ikke voldsomt mye som blir igjen til middag i morgen egentlig

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 08:47   #186
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Det eneste som står er:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er en ganske stor porsjon:



Jeg har denne til i hvert fall fire måltider/fire porsjoner. Men ikke seks, nei. Nå pleier jeg å smekke oppi litt ekstra smør, særlig når jeg varmer den opp igjen, så da blir den jo mer mettende også.
Hyggelig at du likte den!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 12:18   #187
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Men er det meninga at denne porsjonen skulle være til 6? Syns jeg leste det tidligere i tråden. Samboeren og jeg har tatt en skål hver, og ikke voldsomt mye som blir igjen til middag i morgen egentlig

Det har vel litt med hva man har av tilbehør? Jeg beregner 1200g kjøttdeig til de fleste retter som jeg lager til 8 personer (5 voksne og 3 barn) som gryteretter, taco, lasagne osv., men det kommer også an på tilbehør. Til en slik chiligryte har vi alltid godt med salat og rømme til, spiser aldri kun gryterett, for uten tilbehør da hadde det nok blitt litt lite ja.

Om jeg lager chili con carne kun til meg selv av 400 g. kjøttdeig, så holder det kun til to måltid for da gidder jeg ikke lage salat til.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 14:25   #188
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Chili Texas style

Samboeren spiste mye grønnsaker til, men jeg tok bare litt ekstra smør og en stor klatt med CF på. Men det ble nok, og det er nok til middag i dag og tror jeg. Da skal jeg ha avocado til så metter jo litt det også.

Photo: Mente ikke at du hadde skrevet til 6 personer, men syns jeg kunne huske en annen uten at jeg gadd å bla gjennom alle sidene igjen

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 15:43   #189
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Skjønner!
Jeg må si jeg er sørgelig lite opptatt av tilbehør, særlig hvis jeg lager mat til bare meg selv. Hender jeg lager blomkålris til, eller kjæresten koker ris til seg selv til chilien. Men salat synes jeg stort sett er litt ... meh. Koster mer enn det smaker, liksom.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 16:31   #190
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Skal jeg spise middag sammen med andre, så er tilbehør viktig, men ikke når jeg spiser alene... Særlig søsteren min klarer ikke å spise middag uten salat eller grønnsaker, så da blir det alltid rikelig med grønt til maten.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 19:49   #191
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Chili Texas style

Samme her. Avocado, raspet ost og Cf var digg Men salat osv blir det dårlig med. Syns det er kjedelig, så vil heller egentlig ha litt mer av hovedretten

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-16, 19:18   #192
Kardemomme
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 50
Kardemomme er på en erverdig vei

Sv: Chili Texas style

Nå er jeg kjempespent!
den står å putrer og lukter fantastisk, par minutter til krydderet skal oppi, sikker på at den kommer til å lukte eeeenda bedre da også en liten time til med putring så erre jaggu mat

gleder meg

__________________
-Kardemomme


Kardemomme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-16, 09:09   #193
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Jeg er heller ikke så opptatt av tilbehøret, alltid. Men veldig ofte går det an å dytte en del (mer) grønnsaker i selve hovedretten. Spesielt i ulike grytevarianter. Sånn som i chilli er det jo tomater per def. I min så er det også paprika og bønner i tillegg til løken. Det kan hende det ramler oppi litt gulrot, finhakket selleristilk, eller hakket spinat (fra sånne frossne puter). Den spinaten gir ikke smak, men grønnsaken er der og litt fortykning bidrar den med.

Den spinaten blir forresten med oppi mye rart på den måten der ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 21:03   #194
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Chili Texas style

Skal lage denne igjen i morgen etter flere år uten. Gleder meg noe helt vilt!

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 21:56   #195
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Vel, denne er det bare å lage, folkens!

Den er nydelig på smak - selv før (!!) krydderne kommer inn i den siste timen.

Med en klatt rømme, og ostechips ved servering, er dette en innertier!

Tusen takk for digg oppskrift Photoscurba! <3

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farmors pølsegryte – Lavkarbo style! Trulten Middag 4 19-10-10 19:01
Søt chili saus Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 08-10-09 19:21
Fylte paprika Skaldeman/lavkarbo-style magan Middag 10 21-06-09 22:27
New York Style cheesecake paprika Kake/dessert og snacks 2 23-04-06 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no