Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Lavkarbo fast food...

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-10, 11:36   #1
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo fast food...

Jeg føler noen ganger at jeg kanskje er den eneste her inne som absolutt HATER å lage mat.. Jeg synes det å handle mat er kjedelig, jeg synes å forberede maten er kjedelig, og det å stå å lage mat er faktisk værre enn å støvsuge OG tørke støv - Til sammen...
Jeg har det også ganske travelt som regel, så en quick fiks middag, frokost, kveldsmat hadde vært helt fantastisk for meg..

Er det noen der ute som har gode tips til lavkarbo fast food?...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:40   #2
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo fast food...

Du æ'kke alene....

Smoothies til frokost. Eller eggemelkcafelatte. A lifesaver! http://forum.lavkarbo.no/showthread....light=eggemelk

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:48   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Spørs hvor fast det må være for å kvalifisere? Jeg lager sjelden tidkrevende mat, men så synes jeg altså det går ganske fort å steke et par speilegg (frokost) eller en nakkekotelett med spinat, feks. Hvis du helst vil ha mat som bare kan puttes i mikroen og være klar, så kan det lønne seg å sette av en dag nå og da og lage masse mat og fryse ned i porsjoner.

Du går på Skaldeman, ser det ut til - du er vel gjerne lei av fakirbiffer, men hva med feks løvstek med en klatt smøreost på? Også et av mine favoritt-kjappmåltider.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:52   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo fast food...

Løvbiff er genialt ja. På Meny fant jeg ferdigstekte karbonader med 2 g karbo pr 100g. De er ypperlig som ta med mat på jobben. Bare sleng 2 i en matboks og mikre de på jobben. (Ja vi har mikrobølgeovn)

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:21   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Skikkelig fastfood må da bli ferdigstekt kjøtt/ribbe/kylling i varmedisken på butikken Eller påleggspakker, ferdigskiva ost osv.....
Men det vi bli dyrt i lengden da...
Når du lager mat, så lag store porsjoner og frys ned.
Stek koteletter i stekeovnen, lag gryter og "alltiett"former med mat som fryses ned i porsjonsformer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:29   #6
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo fast food...

Takk for kjappe svar folkens!
Jeg har tenkt litt på å ha en "lage mat dag" i uka.. På mandagen, for da har jeg hestefri.. =P
Men hva er godt å fryse ned da?..
Jeg er rimelig lei fakirbiff, løvbiff og ikke minst kjøttkaker!
Kan gjerne ta karbonader, hamburgere eller gryter..

Kunne faktisk GJERNE tenkt meg å lage forskjellige gryteretter å fryse ned, sånn at det bare er å finne frem i varme.. Eller ta med på jobbben.. (Jaa, vi har også mikro på job )
Eller lasagne, men tørr liksom ikke prøve å lage noe.. Er litt pinglete, det er så lett med kjøttdeig som bare er å steike osv..

Jeg suuuger til meg kunnskapene deres, såå om dere har noen GODE forslag til mat som kan lages, fryses og varmes - OG som ikke er alt for komplisert, slik at en matamøbe som meg både tørr og klarer å lage det så mottas det med takk.. Jeg kjenner jeg er litt ferdig med den perioden der jeg kan spise det samme hele tiden, jeg er på vei over i den fasen der jeg fortsatt skal ned i vekt, men må finne ett kosthold jeg kan leve med...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:36   #7
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Lavkarbo fast food...

Ååååh.. Gerd`s Ostelasagne er nydelig, den er virkelig verdt et forsørk!

Her lager jeg gjerne taco som fast food. Steker kjøttdeig, ha på krydder og har revet ost, rømme og first price sin tacosaus.

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:36   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Kan fryses: (legger bare ved bildene, klikk på de for å komme til oppskrifta:
Lasagne m/kyllingkjøttdeig:

Ostelasagne:

Kjøttboller/kjøttkaker/kjøttpudding, m/kyllingkjøttdeig:

Gryteretter:

Kjøttdeig og tomatform:

Pizza uten bunn:

Laksekarbiser:

Omeletter:

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:41   #9
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo fast food...

Aww!

Tusen takk Gerd!

Nå skal jeg skrive en handleliste, og så skal jeg faktisk handle inn og prøve å lage noe av all denne gode maten i morgen! =D

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:49   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Egentlig så kan det meste av slik rein mat fryses

Jeg lager mye kylling og fisk i ildfast form, med grønnsaker, gjerne fløte og ost, eller cream fraiche. Fryser ned rester og tiner det i mikroen ved behov.

Jeg bruker også en del engangs aluminiumsformer m/ lokk til nedfrysing. Fåes på europris til en billig penge. Men de kan IKKE i microen altså

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:53   #11
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo fast food...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Egentlig så kan det meste av slik rein mat fryses

Jeg lager mye kylling og fisk i ildfast form, med grønnsaker, gjerne fløte og ost, eller cream fraiche. Fryser ned rester og tiner det i mikroen ved behov.

Jeg bruker også en del engangs aluminiumsformer m/ lokk til nedfrysing. Fåes på europris til en billig penge. Men de kan IKKE i microen altså

Hahahaa...
Neei, jeg prøvde en sånn aluminiumsform i mikroen en gang.. Det ble litt av ett fyrverkeri kan jeg si deg..
Nei, men da skal jeg prøve i morgen, sammen med samboeren.. Begge to er egentlig veldig glad i gryter med fløte, creme fraice og myye smak.. Spesielt tandori og lignende.. Også skal jeg prøve meg på jukseris og se hvordan det faller i smak..
Går det ann å lage endel av det på en gang og så bare sette i kjøleskapet og bruke litt og litt i løpet av uken? Eller er det mer sånn bruk og spis?..

Jaa, jeg er helt grønn..

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:54   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Og er du glad i "hot stuff", anbefales denne chilisuppa (jeg lager mangedoble porsjoner og fryser ned) :

Nydelig med stekt kjøttdeig eller stekte kyllingbiter i. ( da kan du steke opp masse og fryse ned i småposer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:56   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Jeg rasper ofte opp et par blomkålhuer og har i en tett boks i kjøleskapet. Holder i opptil 1 uke og lager jukseris etterhvert jeg ønsker Det går også an å lage varme opp igjen ferdig jukseris

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:15   #14
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo fast food...

mange bra tips her, Gerd jeg skal prøve meg på lasagnen din en dag ja! Og det med jukserisen, kjempekjekt å vite! Hater å raspe blomkål :P

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 13:16   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Det blir mye søl av å raspe blomkål Derfor er det greit å ha det i en boks slik Men ikke bli redd om det kommer en sterk eim når dere tar av lokket på boksen. Rå, raspa blomål avgir en del "odør"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 14:28   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det blir mye søl av å raspe blomkål Derfor er det greit å ha det i en boks slik Men ikke bli redd om det kommer en sterk eim når dere tar av lokket på boksen. Rå, raspa blomål avgir en del "odør"

Jeg har ikke testet selv ennå, men jeg har hørt at man kan drepe en del av blomkål-odøren med et laurbærblad eller to.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 14:30   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo fast food...

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har ikke testet selv ennå, men jeg har hørt at man kan drepe en del av blomkål-odøren med et laurbærblad eller to.


Da skal jeg jammen prøve det neste gang For det lufter ganske ille

takk for tips

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Raw food Chantelle Andre dietter 14 13-01-11 22:59
RAW FOOD - gir det vektap? SunnhetMedSirrup Andre dietter 9 12-08-09 16:25
Fast-food Ludviginne Ketolysekuren 9 07-01-08 17:31
mood-food jeef-micro Generell diskusjon 1 21-09-06 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no