Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

hvor mye skal enn egentlig ha i seg daglig av karbohydrater?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-11, 21:07   #1
krogsrud
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
krogsrud er på en erverdig vei

hvor mye skal enn egentlig ha i seg daglig av karbohydrater?

Heihei helt helt ny i gamet her..og veldig usikker og må sette igang konkurranseinnstinktet for å endelig ta tak..
Men er ikke lett.
Skal da lese på alt av mat for å telle kalorier,men hvor mye skal vi ha daglig? Hvor mange måltider..mellom måltider...vann mengde..osv osv..

Hjelp mottaes med stor takknemlighet..

som har 10 kg igjen å gå...

krogsrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:13   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye skal enn egentlig ha i seg daglig av karbohydrater?

Hvis det er Lindberg du holder på med så skal du IKKE telle karbohydrater, men passe på å holde deg til et C-måltid om dagen og å balansere måltidene som du skal.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:26   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye skal enn egentlig ha i seg daglig av karbohydrater?

OOOh en ferskis! VELKOMMEN!

Les denne tråden først! Arnakristin har samlet veldig god nybegynnerinformasjon som kanskje kan hjelpe litt i starten.

Ellers kan jeg anbefale denne linken.

Da har du basis-grunnlaget klart

Et par ting - tell KUN karbo, ikke kcalorier, det skal ikke være nødvendig Spis MYE fett - fett bør være 70 % av næringsinntaket ditt pr dag.

Så Nellie snek seg inn og kommenterte før jeg var ferdigskrevet her - og hun har helt rett. MINE forslag gjelder om du spiser lavkarbo som er mer restriktiv på karbo enn hva Lindberg er

Drikk MYE vann, prøv ihvertfall å få i deg et par, tre liter. Fettforbrenning KREVER mye vann og du vil også bli veldig tørst etterhvert som ting skjer i kroppen.

Holder du deg under 72 gram karbo pr dag sies det at man kan spise så mye fett man vil, over det og du må holde et øye med fettmengden.

Du trenger ikke gjøre det vanskelig - start som jeg:

Kutt potet, pasta, ris, brød og grønnsaker som vokser under jorden. Erstatt med andre grønnsaker ( asparges, sopp, blomkål, broccoli mm)

Kutt alt av sukkerholdig mat og drikke, og godteri som sjokolade og potetgull. Velg baconcrisp med lavt karboinnhold (under 5 gram karbo pr 100 gram matvare) hvis du har lyst på snacs, og mørk sjokolade om du må spise sjokolade.

Alle andre matvarer i butikken - passe på at de har maks 5 gram karbo pr 100 gram. Bruk fantasien og forumet, det er FLUST med oppskrifter og forslag til mat her inne

Spis når du er sulten. Prøv å finn et spisemønster som er mest likt det du er komfortabel med fra før av, du MÅ ikke spise frokost om du aldri har spist frokost før feks. I helgene spiser jeg kanskje bare to ganger - i uka 4-5 avhengig av jobbbelastning og trening. Eneste regel er spis når du er sulten - spis til du blir mett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:32   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye skal enn egentlig ha i seg daglig av karbohydrater?

Tenkte siden det står Lindberg i filosofiboksen, jeg men er jo ikke alltid det stemmer overens med virkeligheten.

Men er det Lindberg så stemmer jo brått ikke detta "Ikke spise noe med mer enn 5 karber pr 100 gram" greiene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 21:37   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye skal enn egentlig ha i seg daglig av karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tenkte siden det står Lindberg i filosofiboksen, jeg men er jo ikke alltid det stemmer overens med virkeligheten.

Men er det Lindberg så stemmer jo brått ikke detta "Ikke spise noe med mer enn 5 karber pr 100 gram" greiene.

Ikke sant! H*n burde vært dekket opp med råd nå da - både Fedon-wise og lavkarbo-wise Godt jobba

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange egg daglig? somaya Lavkarbo generelt 6 06-06-10 19:03
Hvor mye fett daglig? emma1 Spørsmål og svar 3 10-05-08 14:24
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 17-03-07 00:03
Hvor mange kalorier daglig? jennys Lavkarbo generelt 13 23-11-06 17:48
Hvor mange karbohydrater er det egentlig i 6,5 dl salat? Kalorine Induksjonen 1 29-07-04 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no