Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Din ALLER BESTE oppskrift

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 15:20   #1
SøtesteTrikken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 10
SøtesteTrikken er på en erverdig vei

Din ALLER BESTE oppskrift

Noen som vil dele sin aller beste, mest geniale oppskrift..?

SøtesteTrikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:40   #2
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Din ALLER BESTE oppskrift

Jeg går inn og ut av perioder med å være matlei der jeg ikke syns noe som helst smaker godt, men jeg har et par som kan deles her føler jeg
Nr 1:

Kyllingfilet i ovn

1-2 kyllingfileter pr pers (avhengig av størrelse)
1 boks creme fraiche eller seterrømme
Krydder til å marinere med
Olje
Salat
Sukkerfri ketchup

Legg filetene i en ildfast form, hell litt olje over hver, slik at de er godt smurte. Krydre fritt og rikelig. (jeg bruker viltkrydder, pepper, peppermiks, chili explosion, persille, basilikum og estragon, eller bare noen av desse)...
I ovnen med det på 100 grader i noen timer før du så kjører varmen opp siste 20-30 minuttene.
Når ferdig, så er det samlet seg kraft i den ildfaste formen. Hell denne i en panne og tilsett cf/sr. Kok opp, og tilsett eventuelt mer krydder og litt ost. Kanskje litt jbkm om det blir tynt? Det har så langt ikke plaget meg at det er litt suppete.
Så har jeg salat bestående av: salat, tomat, paprika og agurk.
Jeg er et sausemenneske så jeg dekker hele greia med saus og tar litt ketchup på. (Sambo liker det best uten ketchup, smaken er som baken osv).

Nr 2:

Viltgryte uten viltkjøtt

Svinestrimler (på rema koster de 20 kroner pakken)
Bacon
Sopp
Sjysaus
Seterrømme
Einebær
Pepper
Tyttebær
Brokkoli

Lag til en panne med to poser sjysaus (2,5 karb pr dl) og tilsett seterrømme, viltkrydder(kan sløyfes), pepper og einebær. Sett på en plate og varm opp. Stek samtidig svinestrimler. Jeg liker å lage mye og bruker 2 pakker svinestrimler, for da har man dagen etterpå. Etter steking så tar du svinestrimlene oppi sausen som nå er mest trolig kokt opp. La det putre på svak varme videre. Stek så bacon og ha oppi gryta. Kutt opp champignon eller hva enn slags sopp du foretrekker og stek det etter baconet. Soppen skal naturlig nok også opp i gryta. Jeg tar nå noen skeier med tyttebærsyltetøy, eller hjemmerørte tyttebær oppi gryta også.
Så tar jeg en annen panne, fyller opp med vann, 1 t-skje salt, koker opp og tilsetter brokkoli, lar det få et nytt oppkok. Sil vannet av brokkolien, og server med gryta. Ekstremt godt!

Jeg har også laget varianter med hjemmelaga kjøttboller og nakkekoteletter som jeg har skjært i terninger. Godt uansett syntes jeg. Sikkert veldig godt med blomkålmos også


Nr 3:

Ostewraps "kebab"

Ost
Svinestrimler
Salat
Rømme
Ketchup

Sett på stekeovnen på ca 200 grader. Ta et bakeark over en stekeplate. Dekk med ost. Inn i ovnen til osten er godt smeltet (ikke sprø). Ta ut og la det kjøle seg ned. Skjær ostewrapsen i passelige stykker.
Stek svinestrimler, krydre etter smak. Kutt opp salat.
Legg ostewraps på fat, ta på rømme og litt sukkerfri ketchup. Ha på salat og til slutt rikelig med kjøtt. NYDELIG!
Jeg såg kebabdressing på meny, og den skal prøves ut i neste uke! Nomnomnom! Ellers kan man selvsagt eksperimentere med dressingene, kanskje tilsette litt chili osv.

Dette er mine favoritter for tiden.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt aller beste brød Karin Bakst 515 28-03-17 05:40
Gluten- og melkefri utgave av Karins aller beste brød bondetuppa Bakst 5 25-10-10 00:51
Ang Mitt aller beste brød sumabless Bakst 5 28-04-10 19:02
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 22:31
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no