Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-06, 15:15   #26
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

RISKREM

Opprinnelig lagt inn av Nøtta og Fjonken

Ta krem og cotage cheese med litt søtningsmiddel, vaniljesukker (eller utskrap fra en vaniljestang) og kanel om ønskelig. Det smaker akkurat som riskrem bare bedre spør du meg ....

Rør rundt og riskremen er ferdig. En dæsj rød funsaft på toppen fungerer godt om rød saus. Bon appetitt!

Ser at enkelte av de anbefaler å blande halvt om halvt med krem og cottage cheese, men jeg tror det smaker bedre med litt mere krem enn cottage cheese... men det er nå meg...



Samma det... måtte bare sette denne inn her, da denne også passer helt perfekt på OE, dog med mye krem...

*...håper det er OK at jeg limte inn tipset ditt her, Nøtta og Fjonken...*


Sist redigert av Ziggy : 03-06-06 kl 13:07.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 15:42   #27
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Tilpasset etter Iset


- 1/3 liter kremfløte
- 4 plater gelatin
- 2 store egg (skill plommen og hvitten)
- Vaniljesukker eller helst utskrap av 1-2 vaniljestenger
- Konjakk etter smak (helst av typen Brut, som ikke er tilsatt sukker)

Legg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutters tid. Løs dem opp i ca 1 dl kokende vann. La det avkjøles uten å stivne.

Pisk kremfløten helt stiv. Sett tilside. Pisk eggehvitter og eggeplommer hver for seg. Hvittene skal være stive.

Hell den lunkne gelatinblandingen i eggeplommene mens mikseren går. Hell i ca 0,5-1,0 dl konjakk ( mmmmm.... eller ren Fun light-saft som Iset bruker…om du ikke vil ha det like morro på kjøkkenet...)

Bland forsiktig inn kremen og eggehvittene og rør det godt sammen. Smak til med mer konjakk/saft om nødvendig. (hikk…)

Ha fromasjen i en serveringsbolle/porsjonsformer og sett den i kjøleskapet. Stivner på ca en time.

Det er vel rundt 10 karbohydrater i hele porsjonen

Og det er ingenting i veien for å lage sjokoladefromasj på denne måten. Da har du bare i kakao eller smeltet sjokolade og litt vaniljesukker eller utskrap fra 1-2 vaniljestenger.

Ønsker man å søte fromasjen litt, så anbefaler jeg at man heller bruker Stevia enn noe annet søtstoff. Passer bedre inn med OE's kostholdsfilosofi.

Tilpassa denne etter Isets grunnoppskrift, og bruker konjakk i stedet for Fun Light saft, da det passer utmerket i fromasjer, spør du meg… og så nærmer vi oss ikke minst helg da…


Sist redigert av Ziggy : 02-06-06 kl 15:52.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 15:47   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Hehe smart.

Nå liker ikke jeg konjakk da, men jeg bruker bare ørlite Fun uansett, er avvendt med det søte så jeg trenger så liiiite. Kan jo også feks. bruke moste bær tilsatt litt Stevia istedetfor den kunstige saften. Hmm...

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 15:56   #29
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

[quote=Ziggy]Yoghurterstatning



Hm...dette må jeg prøve!
Jeg lar meg virkelig imponere av kunnskap og evne til å dele med andre her inne! Flott gjeng altså!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 20:23   #30
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

RISKREM



Ser at Fjonken anbefaler å blande halvt om halvt med krem og cottage cheese, men jeg tror det smaker bedre med litt mere krem enn cottage cheese... men det er nå meg...



Samma det... måtte bare sette denne inn her, da denne også passer helt perfekt på OE, dog med mye krem...

*...håper det er OK at jeg limte inn tipset ditt her, Nøtta og Fjonken...*


Siter meg riktig a.. Jeg sa ikke krem, men vaniljekesam og cc og ittno mer. 50/50 og funsaft på toppen.

Ellers helt ok at oppskriftene mine kan brukes flere steder enn på lavkalori..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 20:57   #31
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Siter meg riktig a.. Jeg sa ikke krem, men vaniljekesam og cc og ittno mer. 50/50 og funsaft på toppen.

Ellers helt ok at oppskriftene mine kan brukes flere steder enn på lavkalori..

Jaja... det går kanskje litt fort i svingene innimellom når man tilpasser oppskriftene her inne... saksa vel fra flere enn deg på denne oppskrifta ja...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 02-06-06, 23:38   #32
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Nille


FLØTESTEKTE NAKKE KOTELETTER

Jeg kan skrive under på at de smaker heeeeelt utrolig godt, det har blitt mye nakkekoteletter på meg etter at jeg startet på optimal ernæring, og denne oppskriften er den beste jeg noen sinne har smakt! Kanskje den eneste retten jeg vet om nå som kan måle seg med biff med bernaisesaus!

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 10:52   #33
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Siter meg riktig a.. Jeg sa ikke krem, men vaniljekesam og cc og ittno mer. 50/50 og funsaft på toppen.

Ellers helt ok at oppskriftene mine kan brukes flere steder enn på lavkalori..

jammen det stod nøtta OG fjonken, jeg sa krem vettu

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-06-06, 14:14   #34
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jammen det stod nøtta OG fjonken, jeg sa krem vettu

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:18   #35
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Dytter litt på denne flotte tråden. Noen som har flere oppskrifter? Jeg tror jeg skal lage leverpostei og delfiakake nå i jula, iallfall.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 18:43   #36
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Takk skal du ha du skjønne forumtroll
Mye bra her jeg hadde glemt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 01:55   #37
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter tilpasset Optimal Ernæring av Jan Kwasniewski

Dytter litt på denne tråden for å minne om det deilige nøttebrødet! Jeg skal bake det i morgen, det er kjempegodt. Inneholder jo litt mel da, men 100 gram mel på et helt STORT brød er ikke akkurat til å dø av for oss som ikke ligger så forferdelig lavt på karbene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 12:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no