Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 17:23   #1
H.J.E
Juniormedlem
 
H.J.E sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Østfold, nær grensa til Sverige ;)
Innlegg: 10
H.J.E er på en erverdig vei
Exclamation

Lavkarbo

Dere som spiser egenkompinert lavkarbo, hvor mange karbohydrater spiser dere? Kan dere fortelle hva dere spiser vanligvis? Jeg prøvde meg på ketolyse for en stund siden, men ble så dårlig pga alt fettet at jeg ga opp.. Tenkte å prøve meg på å spise litt mer karbohydrater og litt mindre fett.

H.J.E er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 17:49   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo :o)

Hei,
Lavkarbo er en samlebetegnelse på karboredusert kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr. dag. Etter hva jeg har lest så er vel de fleste som er på vedlikehold i område 40-60 kh pr dag, veldig få er over Lutz grense på 72 kh pr dag (Lutz, ref. boka Bedre uten brød). Den genrelle oppfatningen vedrørende fett er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å redusere fettet før man passerer de overnevnte 72 kh pr dag, mens tommelfinger regelen sier jo mer karbo dess mindre fett.
Mange har noe problermer med fettet i begynnelsen og dersom man blir kvalm anbefales det at man begynner med lite fett og trapper opp etterhvert.
Det er ikke unormalt at man er uvel i opptil 4 uker ved overgang til lavkarbo kosthold.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:05   #3
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Lavkarbo

Hvis du ser i min journal, så ser du hvordan jeg spiser. Jeg spiser mer fett enn anbefalt på south beach/Lindberg, men mindre karbohydrater også. Altså en kombinasjon.

Men du må prøve og feile, se hva som fungerer for din kropp. Dette går for meg, andre må ha enda mindre karbohydrater og mer fett, enn jeg "kan".

Mine karbohydrater kommer hovedsaklig fra grønnsaker, og en halv til hel håndlate per dag av mer vanlige karbohydrater. (fullkorns ris/pasta, fullkorns knekkebrød) Og jeg er ikke så nøye på sauser, etc.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no