Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Diabetes 2 ?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-07, 06:59   #1
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent
Question

Diabetes 2 ?

Hva er typiske tegn på man har / kan ha fått diabetes type 2 ?

Noen her som har fått det, i voksen alder?

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 21:24   #2
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diabetes 2 ?

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

Hva er typiske tegn på man har / kan ha fått diabetes type 2 ?

Noen her som har fått det, i voksen alder?

se her om du leser litt dansk
http://www.hjemmetest.dk/betachek-di...-omsukkersyge/

Leie tegn kan være:
Sterk tørst -
Merkbar økt vannlating -
Tretthet -
Synsforstyrrelser -
Kramper i legger -

se ellers henvisningen. Har du mistanke - i tvil - kontakt legen din så tar man noen enkle blodprøver. Det er ikke noe skummelt og som oftest er alt bra. Jeg hadde flere symptomer, men prøvene var fine. Ved karbokuttingen forsvant symptomene også.
Lykke til....

  Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 21:29   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 2 ?

Også at synet endrer seg. Viss en har forhøyet blodsukker, så kan en måle at styrken endrer seg med ca -1, dette normaliserer seg igjen når blodsukkeret blir stabilisert.

Hilsen optiker lemen

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 09:29   #4
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diabetes 2 ?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Også at synet endrer seg. Viss en har forhøyet blodsukker, så kan en måle at styrken endrer seg med ca -1, dette normaliserer seg igjen når blodsukkeret blir stabilisert.

Hilsen optiker lemen

Forklar kort hvordan denne styrkeendringen i praksis ville gjøre seg
gjeldende med noen enkle eksempler - sikkert noen som lurer.

  Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 15:30   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 2 ?

Viss synet endrer seg med -1 så vil en som regel synes at en ser mer uklart, oftest på avstand (tv/bilkjøring ol.), men også på nær. Hvordan dette oppleves kommer også an på hvilken styrke en har i utgangspunktet. Langsynte kan også merke at de faktisk ser bedre. (Viss en har +1 i utgpkt, og det endrer seg med -1, ja da blir det 0 i styrke. Men viss en har -1 fra før, og det endrer seg med -1, så blir styrken -2).

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:00   #6
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diabetes 2 ?

Fint. Mao har ikke synsforandringen i seg selv noe med selve synet som sådan å gjøre.

  Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 02:56   #7
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Diabetes 2 ?

Opprinnelig lagt inn av slaskalainen, her.

se her om du leser litt dansk
http://www.hjemmetest.dk/betachek-di...-omsukkersyge/

Leie tegn kan være:
Sterk tørst -
Merkbar økt vannlating -
Tretthet -
Synsforstyrrelser -
Kramper i legger -

se ellers henvisningen. Har du mistanke - i tvil - kontakt legen din så tar man noen enkle blodprøver. Det er ikke noe skummelt og som oftest er alt bra. Jeg hadde flere symptomer, men prøvene var fine. Ved karbokuttingen forsvant symptomene også.
Lykke til....

Takk for det...

Ingen vits i å lese linkinfo her... (leser dansk jo da, men)
desverre.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 16:46   #8
cariell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Alder: 47
Innlegg: 12
cariell er på en erverdig vei

Sv: Diabetes 2 ?

Hei!
Jeg har diabetes type 2, og denne ble oppdaget når jeg ble gravid. Jeg hadde ingen av de nevnte symptomene, og mange har ikke det. Det eneste jeg kan si at forandret seg for meg var at jeg ble meget sur og irritabel. Dette har sammenheng med høyt blodsukker.
Mistenker du at du har diabetes type 2 er nok det beste å ta kontakt med legen din å få tatt brodprøver. Det er ikke heldig å gå med høye blodsukkerverdier over tid.

Forresten så er mine blodsukker gått betraktelig mye ned etter at jeg begynte på ketolysekuren. Hadde tidligere fastende blodsukker på mellom 12-14. Siste uken har jeg ligget mellom 5-6 ))

cariell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:23   #9
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Diabetes 2 ?

... Skal lese linken her. Sikkert lurt å få litt mer kunnskap før jeg tar diskusjonen med fastlegen.

Nå har jeg spist lavkarbomat i over ett år, så sunnere kosthold går det vel ikke an å få...

Men blodsukkersvingninger... Ja, det er akkurat det jeg merka godt i fjor høst: gikk fra Atkins til Lindberg (etter 10 mnd m Atkins...) og da gikk blodsukkeret sannsynligvis bananas... Begynte å spise frukt (litt) og litt mer karber som ris. og litt oftere knekkebrød.

Mer skulle det ikke til...

Jo, forresten: Stress... (men det har jeg skrevet om før..)

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 17:35   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Diabetes 2 ?

Svingende blodsukker er forstadiet til diabetes2. De som har diabetes klarer ikke å få ned blodsukkeret til normale verdier. Har du ett fastende blodsukker på over 7 har du diabetes.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:41   #11
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Diabetes 2 ?

Chilli,
denne er ganske informativ
http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321288

Mn kanskje du får sjokk om anbefaklt kosthold....

se drfor også denne

http://www.matoghelse.no/index.php?id=427857

men først denne
http://www.matoghelse.no/index.php?id=431704

Lykke til

  Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 20:20   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Diabetes 2 ?

Det er jo en mulighet å få tatt en glucosebelastning også, men da må du ikke spise lavkarbo de siste dagene før testen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 19:59
Diabetes Kristian Lavkarbo generelt 12 29-01-06 23:07
Ny Atkins bok! Atkins Diabetes Revolusjonen! HP Atkins kosthold 0 29-07-04 20:32
cøliaki eller diabetes Mamsen Dr Lindbergs 1 21-06-04 17:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no