Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppstart av ketolysedietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 12:10   #1
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei
Smile

Oppstart av ketolysedietten

Hei

Har planer om å starte på Ketolysedietten om ca 2 uker (da er jeg ferdig med sommerjobbingen, og drar tilbake dit jeg bor). Som fattig student så må jeg vente på lønning før jeg kan kjøpe startpakken på http://ketolyse.no/index.php?side=info&product=906907 Derfor kunne jeg tenke meg å få litt tips om hvordan jeg kan starte på dietten om to uker, da uten å ha fått tilsendt boken. Har lest mye innpå her, men sitter fortsatt igjen med en del spm som jeg håper noen vil ta seg tid til å svare på

Hvordan er det med salt på dietten? Har lest at kryder skal være bra(fettforbrenningen), men hvilke krydder egner seg?

Er det slik at man må veie all maten, salaten, hvor mye grønnsaker man bruker osv? Eller er dette noe som lønner seg bare å gjøre med kjøtt/fisken?

Er det slik at man burde få i seg noen karbohydrater i løpet av dagen, eller er målet å prøve å legge listen på null?

Har sett en eller annen plass at noen annbefaler å ikke drikke kaffe i startfasen, er det slik?

Når den tid kommer at jeg skal starte på denne dietten, så begynner også skolestart. Dvs en uke med "fadderuke" som inneholder mye drikking! Men har lest at blant annet vodka med sukkerfri brus ikke skal inneholde noen karbohydrater, så da går det vel bra likevel, el?

Klem Karoline

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:13   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Hei og velkommen!

Vil anbefale deg å lese denne nybegynner- tråden som en pangstart!
Særlig LCHF på 3 min!
Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:19   #3
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Takk!!

Den har jeg lest

Glemte å skrive et spørsmål jeg lurer VELDIG på: hvilken olje/smør er best å bruke??

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:20   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Gå på biblioteket og lån ketolysekurboken. ellers er det bare å begynne med å kutte ned på raske karbohydrater (ris, pasta, poteter, sukker, brød).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:24   #5
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Sorry, jeg er så vimsete, den hadde jeg ikke lest!:=)

Takk takk!!

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:26   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Takk!!

Den har jeg lest

Glemte å skrive et spørsmål jeg lurer VELDIG på: hvilken olje/smør er best å bruke??

Flott, da er du allerede klar for en nedtrapping av karbene!

Det finnes bare en type smør; den det står SMØR på! Alt annet er margarin, og det vil vi helst ikke bruke!

Mange sier rapsolje er best til å steke i, mens en god olivenolje passer best på salaten.
Det finnes også kokosolje(cocosa uten smak) som tåler høye steketemperaturer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:43   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det finnes bare en type smør; den det står SMØR på! Alt annet er margarin, og det vil vi helst ikke bruke!

Og så Bremykt da. Som består av 70% smør / 30 % rapsolje.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:46   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og så Bremykt da. Som består av 70% smør / 30 % rapsolje.

Det står da smør på den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 13:27   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det står da smør på den!

Joda, det står smør, men ikke med STORE bokstaver.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 20:10   #10
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Hei,

Har kanskje gjort noe veldig feil jeg da, for jeg har ikke veid noenting?

Jeg begynte med at jeg kuttet ut alt av karbohydrater og sukker forrige mandag. Jeg har kjøpt stix på apoteket, og den har blitt rød-lilla hver dag.
Så lenge stixen er rød-lilla, skulle vel det simpelthen bety at jeg de facto er i ketose i alle fall?

Spiser endel egg, karbonadedeig, purre, blomkål, broccoli, bacon.

Jeg veier ikke noe, men jeg har aldri vært storspist heller.

Håper ikke dette var feil.... I alle fall, så merker jeg dette meget godt på klærne, selv om jeg bare har vært i ketose en uke. Det som forvirrer meg litt nå, er simpelthen at jeg ikke er sulten, og derfor ikke helt "føler" at jeg slanker meg. Tidligere dietter har lært meg at man ikke kan gå ned i vekt uten å sulte halvt ihjel..

MÅ man strengt tatt ha denne boken?

Mvh,
JuVi

JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 20:29   #11
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Boken er en fordel, står mye fakta i den som er bra å ha med seg - som et oppslagsverk. Står lister over grønnsaker, bær osv, slik at du får en indikasjon på hva som er JA-mat og NEI-mat.

Jeg var cirka ei uke i ketose uten boken, og følte meg mye tryggere når jeg hadde lest den. Det er vel ikke et must, men det var et must for meg.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 00:08   #12
JuVi
Juniormedlem
 
JuVi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hosle, Bærum
Innlegg: 32
JuVi er på en erverdig vei

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Ja. Det her helt klart en kjempefordel. Men så hadde jeg ikke anledning til å kjøpe denne boken på grunn av andre bøker jeg var pukka nødt til å kjøpe, så det må visst vente.

Det jeg gjør, er at jeg sjekker med denne karbohydrat-listen der alt står oppført FØR jeg handler, så handler jeg ikke noe som helst med karbo.

Så det får heller funke nå.

Det er ikke så voldsomt mye jeg skal gå ned heller. Tenker jeg bør gå ned ca. 7 kg eller noe.

Men jeg får nok skaffe boken, ja.

Tusen takk skal du ha!

Mvh,
JuVi


Sist redigert av JuVi : 27-07-10 kl 00:50.
JuVi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 17:00   #13
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Tusen takk for svar

Noen som har noen enkle frokost/middag forslag sånn til å begynne med?

Hvordan er det med salt, skal man unngå det el?

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 17:06   #14
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Oppstart av ketolysedietten

En skal bytte ut vanlig salt med LO-salt eller seltin

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:21   #15
Karoline123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Karoline123 er på en erverdig vei

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Takk, da vet jeg det

Leser at folk skriver at det er viktig å få i seg nåkk fett på denne dietten.. har jeg forstått det riktig, at til mer fett du får i deg, til mer greier kroppen å bruke av kroppens fettlager?? (skjønner at du ikke kan helle i deg en hel flaske med olje eller spise en boks med smør hver dag) Noen som kan forklare meg litt mer hvordan dette fungerer?
Er det slik at du bør ha litt fett i hvert måltid?

klems

Karoline123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: annet Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:16   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oppstart av ketolysedietten

Det er en tråd om dette med fettforbrenning, men jeg finner den ikke akkurat nå
Poenget er at fettforbrenning er en energikrevende prosess og dermed må man få i seg nok energi for at fettet på kroppen i det hele tatt skal kunne omdannes til ketoner!

Jevnt fordelt mat er best, altså bør alle måltider bestå av litt kaber, litt mer proteiner og aller mest fett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MIN solskinnshistorie (Ketolysedietten) Nala23 Ketolysekuren 1 14-07-10 21:49
Hva er DITT beste treningstips når du går på ketolysedietten? Nitja Trening 10 17-02-09 10:51
Aktiv CLA og Ketolysedietten emma1 Informasjon 1 08-05-08 11:06
LAVKARBO BUTIKKER-ketolysedietten Hyper Spørsmål og svar 4 22-08-06 16:16
Ketolysedietten og Svangerskap Lille Du Lavkarbo generelt 13 22-06-06 08:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no