Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp - Ketose og diett

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-12, 01:07   #26
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Folk spiste ikke mindre enn før, det er bare tull å si.

Men de var mere aktive, likevel gjør ikke folk annet enn å trene nå...

Jeg skjønner bare ikke hvordan frukt og grønnsaker kan være skadelig å spise?Skjønner det inneholder endel kaber, ja... men alle vet jo hvor mye vitaminer og næringsstoffer det er i slik mat... Man har jo spist gulrot, poteter og massevis av frukt i alle de år... og folk har faktisk ikke være fetere enn de er nå og likevel sluttet med slik mat..

Tror filosofien i å ha et kosthold som passer kroppen er å være aktiv og spise moderat av ALT. Så har man jo blodtype dietten som mange sverger til. Alt har en sammenheng.

Jo, folk spiste færre kalorier før i tiden enn de gjør i dag. Bare tull? Det er fakta.. Maten var dyrere, frukt, kjøtt og godteri var luksusmat, ikke hverdagskost. Det meste av frukt importeres, og importert mat var mye dyrere før. De fleste nordmenn trener vel også minimalt i dag..

Det er vel ingen som har sagt det er skadelig å spise frukt og grønnsaker? Frukt i begrensete mengder kan være helt OK. Vil du spise frukt, for all del, spis frukt. Mange på lavkarbo spiser en frukt om dagen uten problemer. Myndighetene anbefaler vel også at maks 2 av "5 om dagen" er frukt? Alt med måte.. Grønnsaker kan du da spise så mye du vil av, men f.eks. poteter, gulrøtter og mais er ganske fattige på næringsstoffer sammenlignet med mange andre grønnsaker. De gir altså lite næring som kroppen trenger per karbohydrat og per kalori. Det samme gjelder frukt. Derfor anbefales ikke dette - ikke fordi det nødvendigvis er FARLIG, men fordi disse karbohydratene kunne vært bedre brukt på mer næringsrik mat. Lavkarbo handler om å gi kroppen mest mulig naturlig mat, og mest mulig næring per karbohydrat, slik at man unngår "tomme karbohydrater" og tull og rask kroppen ikke trenger... Grønnsakene som har flest næringsstoffer er faktisk veldig lavkarbovennlige, og disse bør du spise til hvert måltid.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:08   #27
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Jeg mener ikke å skape en utrivelig tråd her.. mener bare at det må være noen ulemper med et slikt kosthold også.. slik som med alt annet.

Har lest om hva lavkarbo er. Er jo ikke det som er greia først og fremst her da..

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:29   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Folk var generellt tynnere før, fordi de ikke hadde tilgang på industriprodusert mat. De spiste naturlig mat produsert fra bunnen av, og var heller ikke redde for fett. Fedmeepidemien i Norge, og verden, har kommet de siste femti åra hvor fetthysteriet har rådet og lettprodukter og ferdigmat med raske karbohydrater mer og mer har tatt over for den naturlige maten. I tillegg har vi drevet rovdrift på jorda, slik at grønnsaker og frukt er langt fra så næringsrike nå som de var før. Og dyrene mates med soya og andre uhumskheter som forstyrrer omega 6-3 balansen.
Uansett, sukker er ikke sunt fordi det gir veldig rask blodsukkerstigning som fører til at kroppen skiller ut insulin, som igjen gir fettlagring. Og om du trener og trener og ikke går ned har du sannsynligvis for mye insulin i omløp. Ved å legge om til lavkarbo vil du stabilisere blodsukkeret og dermed også insulinitskillelsen. Dersom det er kommet så langt som til insulinresistens kan det ta litt tid før dette retter seg opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:35   #29
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Folk spiste ikke mindre enn før, det er bare tull å si.

Men de var mere aktive, likevel gjør ikke folk annet enn å trene nå...

Jeg skjønner bare ikke hvordan frukt og grønnsaker kan være skadelig å spise?Skjønner det inneholder endel kaber, ja... men alle vet jo hvor mye vitaminer og næringsstoffer det er i slik mat... Man har jo spist gulrot, poteter og massevis av frukt i alle de år... og folk har faktisk ikke være fetere enn de er nå og likevel sluttet med slik mat..

Tror filosofien i å ha et kosthold som passer kroppen er å være aktiv og spise moderat av ALT. Så har man jo blodtype dietten som mange sverger til. Alt har en sammenheng.

Hvor lenge siden er før?
Går du tilbake til Norge før jordbruksrevolusjonen, ser du relativt lite karbohydrater i kosten. Ser du på Norge etter 1905, så ser du et samfunn som ikke spiser brød, frem til omlag 1929.
Grøt var de man spiste av korn, og kornet var Bygg og Havre.
Hvete har dårlige vekstforhold her i landet.
Jordskokk har hatt en bra plass som lavGI karbokilde i mange år.
Poteten kom til Norge i 1757.

Ser du på nyere mathistorie, ser du en tendens fra 1945 og frem til i dag, der fettinntaket i befolkningern går drastisk ned, inntaket av raske karbohydrater stiger dramatisk og midjemålet øker. Samtidig blir det mindre kroppsarbeid for hvermansen.

Potet er relativt nytt her i landet.
Frukt er relativt nytt her i landet.
Sydhavsfrukt er helt nytt.
Økonomi til å kjøpe ubegrensede mengder frukt, sjokolade,smågodt,pizza etc. er et historisk helt nytt fenomen.

Jeg tror den jevne Nordmann og Nordkvinne spiser mer i dag enn han/hun noensinde har gjort, samtidig som han/hun beveger seg mindre.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 01:36   #30
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Jeg mener ikke å skape en utrivelig tråd her.. mener bare at det må være noen ulemper med et slikt kosthold også.. slik som med alt annet.

Har lest om hva lavkarbo er. Er jo ikke det som er greia først og fremst her da..

Jo, klart, ulemper finner du jo ved alt hvis du er innstilt på det. Og da er det jo opp til hver enkelt om fordelene utveier ulempene, og i hvilken grad de vil leve "lavkarbo". De aller fleste vil nok uansett oppleve langt flere fordeler ved å redusere mengden karbohydrater de spiser, samt velge sunnere kilder til karbohydrater.. Det fine med lavkarbo er jo at det kan gjøres på mange forskjellige måter, og til forskjellige "grader". Alt fra 0-150 gram karbohydrater regnes som lavkarbo, men ofte anbefales det at du starter lavt, og gradvis øker mengden karbohydrater til du finner et nivå som passer deg. Altså, nivået hvor fordelene utveier ulempene, for å si det sånn. For meg er ulempen ved søtsug, spisetrang og ustabilt blodsukker større enn ulempen ved å ikke kunne spise frukt og korn - derfor spiser jeg ikke det. Hvis du etterhvert erfarer at du fint kan spise litt frukt og korn uten at det påvirker deg på noen negativ måte, kan du såklart gjøre det. Å lytte til sin egen kropp er det viktigste.

Ser du har valgt ketolyse som kostholdsfilosofi, men jeg syns ikke det stemmer helt overens med den filosofien du forfekter her i tråden? Etter hva du skriver vil jeg tro Fedon eller South Beach kunne passet deg bedre, hvis du vil fortsette å spise litt frukt, ha et godt utvalg grønnsaker, samt andre karbokilder som ikke er tillatt på ketolyse. Det er også viktig å påpeke at ketolyse ikke er ment som et kosthold du skal leve på resten av livet... Det er en slankekur som kanskje ikke vil gi kroppen optimal mengde av alle næringsstoffer, og derfor anbefales det å ta visse kosttilskudd i tillegg. Å spise mindre enn optimalt med næringsstoffer over en periode, er uansett sunnere enn å være overvektig eller leve på søppelmat, hvis du ser det på den måten. Slike ekstreme ketosedietter anbefales ofte kun en begrenset periode, alt fra 2 uker, til flere måneder hvis man har mye å ta av. Noen finner ut at de trives best i ketose og fortsetter med det selv når de har nådd målvekta, og det er ikke nødvendigvis noe galt i det, men da blir det desto viktigere å spise masse grønnsaker og næringsrik, naturlig mat. Som regel øker man mengden karbohydrater etterhvert, og får da også et større utvalg frukt og grønt.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 02:40   #31
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Jeg tenker ikke bare på Norge. Ganske naivt å tenke på Norge i et lite nøtteskall når det kun er et lite land i en maurtue. Dette er faktisk et verdensproblem. Risen for eksempel har blitt brukt i maten fra flere 1000 år verden over. Jeg er ikke enig i at fettinntaket i maten har blitt mindre etter 1945. Tvert i mot. Og dette i sammenheng med raske karbohydrater. Men det er ikke grunn nok til at folk skal tro det er sunt å spise mye fett, mye protein og null karbo.

Det er jo opp til hver enkelt om man skal kjøpe junk food eller ha i seg raske karbo. Der er det vel latskapen som rår. Akkurat som nå som alle skal slanke seg mest mulig på kortest mulig tid. Man er rett og slett blir for late som mennesker og vi ha de raskeste, enkleste løsninger.

Nå har man hatt studier på dette med kostholdet, og spurt generasjoner bak oss. Før trengte de ikke spise så ofte som vi gjør, for maten var variert og mettet lenge samtidig som folk var i form. Mellommåltidene bestod av frukt. Og før var det også flere som drev med jordbruk, dermed var maten lettere tilgjengelig.

Mulig helsa til menneskene var svakere før, men altså ... tror du folk gikk å stilte seg i legekøen for ingenting før? Nei, det var altfor dyrt å be en lege om hjelp. Ernæringsmessige årsaker var det neppe. Poteten ble innført pga av mangel på c-vitaminr og kalium blant annet, men nå skal man jo ikke spise appelsiner heller lenger.

I tillegg har det kommet endel om at kålen ikke inneholder så mye næring. Men det gjør det faktsik. Det inneholder bla glukosinolater og pektin. Fiber er også viktig å få i seg. Og de som har lest leksa si vet også hvorfor. Brødet kommer helt tilbake fra middelalderen. Så når alle kutter ut viktige næringskilder og erstatter de med enkelte matvarer, så sier det jo seg selv...

Den varierte kosten er den som burde få flest til å tenke på å bevare helsa. Og ikke en kost som har mangel på "alt" av næring.

Mulig jeg vet lite om lavkarbo, men ernæring bør kanskje andre her også lese om. Man blir ikke ekspert av å lese ei bok om lavkarbo, tro meg.

Hvis man tenker på konsekvensene over lavkarbo hysteriet som er i dag, så kan det faktisk være svært helseskadelig. For mye fettinntak kan føre til en del hjertesykdommer. Det kan gå ut over nyrene,

Forskning viser også at de som spiser karbohydrater faktisk er slankere enn de som ikke gjør det. Og da snakker jeg ikke om karbohydrater som ikke er bra. For mye av det gode er og blir for mye. Men mettet fett som mange lever på. Søk opp konsekvenser av å spise for mye fett!!

Jeg tror spesielt Norge kommer til å bli rammet av et stort helse problem om 10-20 år. Folk kommer til å slite så mye med helsa og det kommer til å bli et økonomisk problem.

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 02:44   #32
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Og med dette mener jeg ikke at det ikke fungerer på noen. Det er faktisk de som ikke har noen valg og er nødt å gå ned i vet fortest mulig, og som allerede har et helseproblem. Men seriøst, ikke diskuter med meg for at jeg sier folk har blitt slappe, egoistiske og late.

Og tar etter trenden på akkurat dette...

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 02:47   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Hvis du mener lavkarbo er så usunt og grusomt, hvorfor er du på dette forumet da? selvpining?

Forøvrig vil ikke Norge ha et helseproblem bare om 10-20 år, vi har et massivt heleproblem nå! Nettopp derfor har en del av oss valgt å endre kosthold for helsas skyld, ikke primært fordi vi er dumme og late og vil bli raskt tynne som du sier.

Og tror du virkelig vektnedgang er eneste grunn for å spise lavkarbo? Har du lest om dette noe annet sted enn i vg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 02:54   #34
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Der kom den! Noe som tyder på at folk ikke orker ta en debatt for en debatt...
Det at det er umulig å diskutere en ting i dagens samfunn og finne kilder som tyder på forskning viser jo bare om hvor mange bedrevitere det er der ute..

Vg'n er det vel du som leser iom at du vet hva som står der. Jeg for min del lesser mye bøker og fakta basert på forskning. Og ikke kom med at flesteparten endrer kostholdet sitt pga å bare bli sunne, for det er i hvertfall ikke en ærlig mening i forhold til en lavkarbo diett. Enda en gang henviser jeg til et søk på hva fett faktisk gjør med kroppen. Umettet, mettet, flerumettet osv...

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:19   #35
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hjelp - Ketose og diett

Du henviser til et søk? Hvis du tror Google er en pålitelig kilde, skjønner jeg deg plutselig litt bedre.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:31   #36
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Legger meg på været.
Så får jeg bare håpe "at han roe sæ"

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:37   #37
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.


Vg'n er det vel du som leser iom at du vet hva som står der. Jeg for min del lesser mye bøker og fakta basert på forskning. Og ikke kom med at flesteparten endrer kostholdet sitt pga å bare bli sunne, for det er i hvertfall ikke en ærlig mening i forhold til en lavkarbo diett. Enda en gang henviser jeg til et søk på hva fett faktisk gjør med kroppen. Umettet, mettet, flerumettet osv...

Om du leser enda mer på forumet her, vil du se det er en del her som har lagt om til lavkarbo nettopp pga helseproblemer.

Jeg har levd lavkarbo siden sept-09, min helse har bedret seg betraktelig, nøye fulgt opp av lege med bla blodprøver.

Som en bonus har jeg gått ned 26-27 kilo. Frukt spiser jeg ikke, det er mer c-vitamin i paprika enn hva det er i en appelsin feks.

Kostholdsvalg får være opp til hver enkelt. jeg vet i allefall hva som funker for akkurat meg og min kropp

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 09:48   #38
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.


Jeg skjønner bare ikke hvordan frukt og grønnsaker kan være skadelig å spise?Skjønner det inneholder endel kaber, ja... men alle vet jo hvor mye vitaminer og næringsstoffer det er i slik mat... Man har jo spist gulrot, poteter og massevis av frukt i alle de år... og folk har faktisk ikke være fetere enn de er nå og likevel sluttet med slik mat..

Tror filosofien i å ha et kosthold som passer kroppen er å være aktiv og spise moderat av ALT. Så har man jo blodtype dietten som mange sverger til. Alt har en sammenheng.

Jeg tror heller ikke du helt forstår hva lavkarbo går ut på. Ved å bare se på hva man kan og ikke kan spise, forstår man ikke mer av hva lavkarbo faktisk gjør for kroppen.

Mange mennesker som sliter med overvekt, gjør det fordi de har over lang tid inntatt store mengder karbohydrater, både av rent sukker og av stivelse. Noen utvikler tilslutt sykdommer - i mitt tilfelle morbus chrons. Kroppen min håndterer tilslutt ikke det konstant svingende blodsukkeret som inntak av kh gir, og faller i en sykdomstilstand.

Kutter man de verste kh-kildene får man et balansert blodsukker, redusert insulinutskillelse og med det lettere tilgang til fettlagrene på kroppen (Dette antar jeg du har lest og forstått, hvis ikke sjekk ut nybegynnertråden i signaturen min og les den til du forstå - det er alfa og omega for lavkarbokostholdet).

For å gå ned i vekt, må mange svært overvektige kutte MYE kh, men det anbefales alltid her inne å spise variert og godt med grønnsaker.

Frukt i seg selv inneholder MEST sukker - og de næringsstoffene man finner noe mengde av i frukt, finner man MER i mengde av i grønnsaker, slik at frukt er ikke essensielt for å innta riktig næring.

Når man er ferdig med å gå ned i vekt, kan man ofte øke på med kh, og gjerne spise en frukt om dagen - men har man hatt problemer med overvekt pga kh-inntaket, MÅ man alltid passe på inntaket for resten av livet. Det må du også om du går på Grete Roede kur.... stort sett ALLE slankekosthold MÅ man endre kosthold etterpå for å holde vekta, lavkarbo er ikke noe spesielt i dette tilfellet.

Det som kanskje er spesielt - er at spiser man BÅDE kh og mye fett - legger man raskt på seg. Dette skyldes kroppens måte å håndtere kh og fett på - og du kan lese mer om det også i nybegynnertråden.

Fordelene ved å velge vekk matvarer KROPPEN IKKE HAR BEHOV FOR - er for min del symptomfri chrons. Mange blir kvitt migrene, kan redusere diabetes-medisinen, får mindre ledd- og muskelverk, mer energi, mindre humørsvingninger osv.

Er man frisk og rask og aktiv, MÅ man ikke spise lavkarbo, selv om det for alle vil ha helsemessige fordeler ved å kutte rent sukkerinntak siden dette bare gir energi - ingen næring kroppen trenger.

Du som har så mange påstander om skadevirkninger - link de opp så jeg kan lese. Den aller nyeste forskningen har avvist feks mettet fett som årsak til økning i hjerte- og karsykdommer, og hevder at det sannsynligvis er KARBOHYDRATENE som har skylden, men at dette må forskes nærmere på.

Studier med "lavkalori" kontra "lavkarbo" dietter viser i ALLE tilfellene at faktorene som sier noe om hjerte-/karsykdom bedret mye mer i lavkarbotilfellene enn i lavkaloritilfellene... dette selv om de på lavkarbodiett gjerne har fått beskjed om å øke kh inntaket etter bare 3-4 måneder -mens lavkalorikandidatene spiste like mange kalorier hele året.

Jeg har også lest enormt mye... sjekk ut lege Espen Rostrup sin blogg (www.espenrostrup.com) for henvisninger til mange nyere studier vedrørende lavkarbokosthold. Han er hjertelege ved Haukeland sykehus...

Man skal være skeptisk når man leser studier og forskningsresultater, det viktigste er at man leser forutsetningene og metodikken for gjennomføringen. Ofte holder ikke den helt mål i forhold til konklusjonen som gis...

Det er sunt og friskt med kritiske røster - men du må være klar over at du er en av mange som jevnlig kommer innom for å kritisere, sette ting på spissen og skaper litt bølger. Altså, du er ikke unik i å komme med kritikk og man kan bli litt lei - siden det ofte er slik at de som kommer med kritikk ikke har grunnkunnskap om lavkarbo, ikke har erfaring SELV med lavkarbo, og plukker ut argumenter for kritikken basert på tilfeldige søk på internett...

Mange av oss her inne har mange års erfaring med lavkarbokosthold, og vi har spist oss friske og i mange tilfeller også varig slanke.
Vi har lest ENORMT mange sider på nett, i bøker, studier og diskutert opp og ned med hverandre diverse påstander om lavkarbo. Jeg vedder glatt fløteboksen min på at vi kan klare - på en saklig måte - å plukke studiene du henviser til i så småbiter at man vil lure på hvordan de kom fram til noen konklusjon i det hele tatt

Og så til det viktigste: Vi har mange års lavkarboerfaring - men de aller fleste har også tiårs erfaring med ANDRE kosthold... husk det også, det er ikke slik at vi kun har spist lavkarbo og that's it. Jeg har prøvd ALT i over 20 år.... og jeg mener ALT! Jeg kan GR sitt kosthold på rams, og vet fremdeles hvor mye kalorier det er i forskjellige matvarer, og hva som er magert og ikke... Jeg har også variert av og til mens jeg har spist lavkarbo for å kjenne hva som skjer i kroppen, med den erfaring at jeg har fått bekreftet at min kropp ikke håndterer kh annet enn fra grønnssaker og med lav GI over tid.

Dermed er det ikke slik at når du nå kommer med kritikk, så hiver alle seg over dette i forsvar uten grunnlag. Det ligger mye erfaring og kunnskap i tilbakemeldingene du får, så mitt råd er at du linker til alt som er grunnlag for påstandene dine, så kan vi heller diskutere på DET grunnlaget, enn "noe er leste på internett".

Viktigst? At du med din kritikk husker å respektere andre menneskers valg, kunnskap og erfaring, så skal nok vi her inne respektere at du er kritisk Ydmykhet når man erkjenner at man har mindre kunnskap enn andre i en diskusjon kan også være greit å ha med seg

ps - ønsker du kilde til god info om næringsstoffer og hvor du finner de, sjekk ut www.friskogfunksjonell.no, skrevet av en masterstudent i ernæring. Lett og enkelt å forstå

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:02   #39
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Der kom den! Noe som tyder på at folk ikke orker ta en debatt for en debatt...
Det at det er umulig å diskutere en ting i dagens samfunn og finne kilder som tyder på forskning viser jo bare om hvor mange bedrevitere det er der ute..

Vg'n er det vel du som leser iom at du vet hva som står der. Jeg for min del lesser mye bøker og fakta basert på forskning. Og ikke kom med at flesteparten endrer kostholdet sitt pga å bare bli sunne, for det er i hvertfall ikke en ærlig mening i forhold til en lavkarbo diett. Enda en gang henviser jeg til et søk på hva fett faktisk gjør med kroppen. Umettet, mettet, flerumettet osv...

Siden du tydeligvis leser mye (eller mange om du vil) bøker og fakta basert på forskning (forhåpentligvis ikke Wikipedia, det er ikke en kildehenvisning) bør du virkelig lese faktabøker om lavkarbokosthold som faktisk er basert på vitenskaplig forskning. De to viktigste etter min mening er: Bedre uten brød av Lutz og Matrevolusjonen av Andreas Eenfeldt (Kostdotoren).

Svært mange av brukerene her på forumet har gjort nettopp det, nemlig lest seg opp på relevant litteratur og satt seg inn i enorme mengder kunnskap om akkurat dette kostholdet. Jeg ser du avviser at mengden fett i kostholdet vårt gikk ned etter verdenkrigen, for du mener ikke det? Kom med fakta og tall basert på forskning så skal jeg støtte deg. Det er viktig å ha kunnskap om det man vil diskutere, kommer ikke langt med at jeg synes og jeg tror og jeg mener for jeg fant det i et søk på nettet, når det faktisk er brukerer her på forumet som sitter inne med enorme faktakunnskap basert på relevant forskning. Bl.a er Torkil Andersen, legen bak ketolysekuren.

Jeg går på lavkarbo for helsa sin skyld, selvfølgelig begynte jeg med dette i håp om å gå ned ( etter mange år med lavkalori og mye trening), men mest for helsa sin skyld. Jeg var overvektig for det at kroppen min var blitt syk etter mange år på et "normalt norsk kosthold". De aller fleste som begynner på lavkarbo fortsetter med det i en eller annen form.

Jeg synes det er litt rart at du kommer inn i denne tråden og vil henge deg på for å få lett tilgang til dagsmenyer som jo TS ber om, for så og snu på flisa og mene at lavkarbo er helt feil. I flere av innleggene dine avslører du gang på gang at du er kunnskapsløs når det gjelder lavkarbo og da er vel det kanskje bedre å lese seg opp litt fremfor å krangle som en trassig 4-åring??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:13   #40
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Har ikke sagt om at det er feil. Sier at det passer sikkert for noen. Men slike trendbølger med "bedrevitere" har jo mennesker faktisk en tendens å være. Og funker det for noen så skal jo alle ha. Uten å faktisk tenke på konsekvensene av det. Mennesker er og blir vanedyr.

Kunnskapen min er basert på flere års studier. Og jeg har dessverre ikke inntrykket av at det gjelder mange av trådene her inne. Som regel så svarer folk basert på ting som står på nettet, og misforstå meg rett, mange som ikke vet hva de snakker om.

Jeg ville ha tips på hva en slik diett er basert på og hva man kunne spise. Og jeg er fremdeles ikke overbevist om at det er det er det sunneste alternativet.

Det er en grunn til at ernæringsfysiologene advarer mot lavkarbo. Mettede fettsyrer skader faktisk hjertet og blodårene. Og å utelukke karbohydrater har også konsekvenser for metabolismen. Så har man tarmhelsen som man bør tenke på.
Helsedirektoratet er for den tradisjonelle matpyramiden. Så kan det virkelig være at alle disse tar så grundig feil??

Det var noen som nevnte i denne tråden at før i tiden, så var det mye sunnere mat, folk lagde mat fra bunnen av, så hvordan kan det ha seg at du mener fettprosenten i kostholdet gikk ned etter krigen?? Rett etter krigen var det mange som fikk tilbud om å gå på direkte fettkurer. Senere ble det mere vanlig å oppdrive junkfood med mye fett... Samt tradisjonell mat inneholdt også mye fett den gang. Fet fisk ble enklere å få tak i, julematen, fårikål, osv..

Jeg har faktisk lest boken Frisk med lavkarbo. Den har jeg liggende her hjemme. Men det betyr faktisk ikke at det er sunneste måten å ha i seg næring på. Selv om jeg også kan se fordeler med det, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor folk vil kutte viktige næringstoffer i fra maten for en diett som går ut på å spise mye fett- du må jo si deg enig i at mye fett ikke er bra for kroppen?

Når dette er sagt. Tror jeg helt sikkert på at det er NOEN her inne som har lest og har mange år erfaring med dette, Og som har funnet ut at det funker for de. Og jeg kan også skjønne at dette er ment som et kostholdsprogram som ikke skal vare over tid, men som man har en stund slik at man får kartlagt kostholdet sitt og blir obs på hva man spiser. - Men det er fremdeles ingen langtidsstudier som viser at lavkarbo er gunstig. Og jeg mener det er bra å få dette opp i lyset, men at det absolutt bør forskers mye mere på det.

Jeg har vært medlem siden 2008 og sett mange av trådene her inne som tyder på svært lite erfaring, og forsvart med angrep mot de som kommer med reelle spørsmål.

Synes jo også det er rart at folk ikke er mere skeptisk enn det de er. For det er noe som heter at det er for godt til å være sant?

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:25   #41
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Syns igrunn du motsier deg selv jeg, eller var de første innleggene dine bare trollete da igår? Hvis du har lest i så mange år, så burde du vel fint klare å sette opp en diett selv som TS spør etter... Syns det er mer rart at hvermannsen ikke er mer skeptisk jeg, enn de er.. Det kommer jo stadig frem i media alt mulig rart de putter i maten... Skjønner heller ikke at du mener lavkarbo kutter viktige næringsstoffer.. Sukker, hvetemel, o.l er IKKE NÆRINGSRIK mat. Jeg har selv gjort dette i flere år, etter oppfølgning av lege, og målt alt mulig av verdier og ALT har blitt bedre på lavkarbo. Det er vel heller ingen langtidsstudier som viser at lavkarbo er spesielt ugunstig? Så lenge noe virker for meg og jeg blir FRISKERE av det, så ser jeg altså ingen grunn til å trykke i meg snop, pizza, loff og pasta gitt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:58   #42
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.


Jeg ville ha tips på hva en slik diett er basert på og hva man kunne spise. Og jeg er fremdeles ikke overbevist om at det er det er det sunneste alternativet.

*klippe*

Jeg har faktisk lest boken Frisk med lavkarbo. Den har jeg liggende her hjemme. Men det betyr faktisk ikke at det er sunneste måten å ha i seg næring på. Selv om jeg også kan se fordeler med det, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor folk vil kutte viktige næringstoffer i fra maten for en diett som går ut på å spise mye fett- du må jo si deg enig i at mye fett ikke er bra for kroppen?

Synes jo også det er rart at folk ikke er mere skeptisk enn det de er. For det er noe som heter at det er for godt til å være sant?

Må bare si at jeg ikke finner særlig relevant kunnskap i det du skriver, du blir litt mer troverdig om du kan vise til faktisk kunnskap fremfor bla-bla-bla om gamle myter, slik du har gjort til nå

Mitt spørsmål til deg; hvilke næringsstoffer går jeg glipp av på lavkarbo?
Helt konkret?


Så vil jeg bare sånn i forbifarten nevne at lavkarbo er helt frivillig, om du ikke føler deg komfortabel med den type kost, er det bare å la være å spise lavkarbo. Ille enkelt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:34   #43
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Syns igrunn du motsier deg selv jeg, eller var de første innleggene dine bare trollete da igår? Hvis du har lest i så mange år, så burde du vel fint klare å sette opp en diett selv som TS spør etter... Syns det er mer rart at hvermannsen ikke er mer skeptisk jeg, enn de er.. Det kommer jo stadig frem i media alt mulig rart de putter i maten... Skjønner heller ikke at du mener lavkarbo kutter viktige næringsstoffer.. Sukker, hvetemel, o.l er IKKE NÆRINGSRIK mat. Jeg har selv gjort dette i flere år, etter oppfølgning av lege, og målt alt mulig av verdier og ALT har blitt bedre på lavkarbo. Det er vel heller ingen langtidsstudier som viser at lavkarbo er spesielt ugunstig? Så lenge noe virker for meg og jeg blir FRISKERE av det, så ser jeg altså ingen grunn til å trykke i meg snop, pizza, loff og pasta gitt

Har hverken snakket om sukker og hvetemel her. Er jo ganske ensforma å nevne de to. Jeg sier også at jeg til en viss grad også skjønner folk som går på dette.. men dere vil jo tydeligvis ikke se fakta som ligger her når man skal veie opp disse kostholdene. En annen ting som jeg har inntrykk av, er at mange på lavkarbo tar ekstra vitaminer og mineraler i tillegg til dietten. Næringsstoffer er ikka bare vitaminer...

Jeg skriver også at jeg er åpen for det, men at det bør forskers mere på det. Og jeg synes det er bra at du i hvertfall har oppfølging av lege på dette. Tviler på at mange i denne lavkarbotrenden faktisk har det. Og det er nettopp det jeg skal frem til...

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:38   #44
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Må bare si at jeg ikke finner særlig relevant kunnskap i det du skriver, du blir litt mer troverdig om du kan vise til faktisk kunnskap fremfor bla-bla-bla om gamle myter, slik du har gjort til nå

Mitt spørsmål til deg; hvilke næringsstoffer går jeg glipp av på lavkarbo?
Helt konkret?


Så vil jeg bare sånn i forbifarten nevne at lavkarbo er helt frivillig, om du ikke føler deg komfortabel med den type kost, er det bare å la være å spise lavkarbo. Ille enkelt



Har ikke skrevet om gamle myter her heller. Da er det nok du som har mangel på kunnskap om det er det eneste du kan komme med. Har begrunnet mine meninger ganske godt.

Synes det er litt artig at du kommer med svada når jeg prøver skape en diskusjon om dette.. Lite usaklig i grunn...

Hvorfor er det så mange på lavkarbo som tar tilskudd i form av vitaminer og mineraler da... om du får i deg ALLE næringstoffene?

Tror nok det er like mange som mener tildels det samme som meg, men vanskelig å hente objektive meninger i dette forumet tydeligvis...

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:48   #45
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Folk tar tilskudd fordi maten dyrkes frem dårlig og inneholder for lite næring pga feilforing og kunstgjødsel feks. Folk som ikke spiser lavkarbo burde nok også tatt tilskudd, men at dem ikke er bevisst på det er nok ikke vår feil. Jeg hadde stor mangel på vitaminer da jeg tok blodprøve da jeg spiste normalt høykarbo...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:49   #46
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Har ikke skrevet om gamle myter her heller. Da er det nok du som har mangel på kunnskap om det er det eneste du kan komme med. Har begrunnet mine meninger ganske godt.

Synes det er litt artig at du kommer med svada når jeg prøver skape en diskusjon om dette.. Lite usaklig i grunn...

Hvorfor er det så mange på lavkarbo som tar tilskudd i form av vitaminer og mineraler da... om du får i deg ALLE næringstoffene?

Tror nok det er like mange som mener tildels det samme som meg, men vanskelig å hente objektive meninger i dette forumet tydeligvis...

Gliser.... dette sier vel sitt
Du kan mao ikke fortelle hva jeg får i meg for lite av?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:53   #47
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Mizzie, her.

Folk spiste ikke mindre enn før, det er bare tull å si.

Men de var mere aktive, likevel gjør ikke folk annet enn å trene nå...

Jeg skjønner bare ikke hvordan frukt og grønnsaker kan være skadelig å spise?Skjønner det inneholder endel kaber, ja... men alle vet jo hvor mye vitaminer og næringsstoffer det er i slik mat... Man har jo spist gulrot, poteter og massevis av frukt i alle de år... og folk har faktisk ikke være fetere enn de er nå og likevel sluttet med slik mat..

Tror filosofien i å ha et kosthold som passer kroppen er å være aktiv og spise moderat av ALT. Så har man jo blodtype dietten som mange sverger til. Alt har en sammenheng.

Heia
At folk spiste mindre før er kanskje riktig, men maten var da leget fra bunnen av. I tilegg har vel vi i Norge aldri kunne brukt så lite av vårt budsjett på mat som nå. Med mindre penger og større andel av budsjettet til mat måtte det gå i basisvarer. Potet ble btw ikke populært i Norge for alvor før på 1800-tallet, den ble innført i Europa første etter at Amerika ble oppdaget. Poteten er ikke gammel husmannskost.. Men innført fordi den var billig og vi Europa gikk inn i en liten istid. Fisk og kjøtt er derimot gammel husmannskost, og slev i min bardom (jeg er rundt 30) var vanlig kost mandag til fredag ute på landet i Nord-Norge.

Gulrot og andre rot-grønnskaer er innkludert i flere lavkarboretninger. Frukt i mindre grad, frukten er også nå i større grad enn tidligere dyrket for mest smak og ikke på vitaminer. Mine forelder var også av den generasjonen som spiste frukt til jul, da de fikk det sent, de fikk den såkalte "amerikapakken". Frukt er ikke daglig kost i Nord-Europa fra gammelt av. Men godt er det, og i moderate former noe du nok kan unne deg uten at det blir usunt

Btw å trene mye, er ikke det samme som å ha en hard arbeidsdag i 8-12 timer 6 dager i uka på gården eller på havet.. Vil heller ikke si at de som trener aktivt er de som sliter med vekta heller da. Ikke som regel.

Personlig er jeg en typisk overspiser, gi meg litt og jeg tar mye.. Sikkert homoner i ubalanse eller whatnot... Lavkarbo virker på meg slik at jeg ikke har lyst(!!!!) å spise hele tiden, for det var nok sikker slik jeg ble feit. Spiste når jeg hadde lyst på mat, ikke når jeg var sulten. Derfor, så selv om jeg er 100% enig med deg om at moderat mengde av alt er bra, så funker ikke det for meg.. Men får du det til, så er glad på dine vegne

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 17:53   #48
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Gliser.... dette sier vel sitt
Du kan mao ikke fortelle hva jeg får i meg for lite av?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 20:59   #49
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Heia
At folk spiste mindre før er kanskje riktig, men maten var da leget fra bunnen av. I tilegg har vel vi i Norge aldri kunne brukt så lite av vårt budsjett på mat som nå. Med mindre penger og større andel av budsjettet til mat måtte det gå i basisvarer. Potet ble btw ikke populært i Norge for alvor før på 1800-tallet, den ble innført i Europa første etter at Amerika ble oppdaget. Poteten er ikke gammel husmannskost.. Men innført fordi den var billig og vi Europa gikk inn i en liten istid. Fisk og kjøtt er derimot gammel husmannskost, og slev i min bardom (jeg er rundt 30) var vanlig kost mandag til fredag ute på landet i Nord-Norge.

Gulrot og andre rot-grønnskaer er innkludert i flere lavkarboretninger. Frukt i mindre grad, frukten er også nå i større grad enn tidligere dyrket for mest smak og ikke på vitaminer. Mine forelder var også av den generasjonen som spiste frukt til jul, da de fikk det sent, de fikk den såkalte "amerikapakken". Frukt er ikke daglig kost i Nord-Europa fra gammelt av. Men godt er det, og i moderate former noe du nok kan unne deg uten at det blir usunt

Btw å trene mye, er ikke det samme som å ha en hard arbeidsdag i 8-12 timer 6 dager i uka på gården eller på havet.. Vil heller ikke si at de som trener aktivt er de som sliter med vekta heller da. Ikke som regel.

Personlig er jeg en typisk overspiser, gi meg litt og jeg tar mye.. Sikkert homoner i ubalanse eller whatnot... Lavkarbo virker på meg slik at jeg ikke har lyst(!!!!) å spise hele tiden, for det var nok sikker slik jeg ble feit. Spiste når jeg hadde lyst på mat, ikke når jeg var sulten. Derfor, så selv om jeg er 100% enig med deg om at moderat mengde av alt er bra, så funker ikke det for meg.. Men får du det til, så er glad på dine vegne

Takk for saklig, god svar))

Er slike diskusjoner som er verdt å ta del i)

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:11   #50
Mizzie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 21
Mizzie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp - Ketose og diett

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Gliser.... dette sier vel sitt
Du kan mao ikke fortelle hva jeg får i meg for lite av?

Hva er poenget ditt? Har ikke en diskusjon her som gjelder spesifikt deg... en generell diskusjon på folk på lavkarbo og lavkarbotrenden..

Vet ikke hva du har i deg, men er jo egentlig ikke interessant i det store og hele...

Jeg vet også at jeg kan ha mye feil i mine meninger, og jeg er hele tiden åpen for å lære.. men for all del

Mizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, ketolyse, ketose, ukesmeny


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til diett.no Engledans Lavkarbo generelt 6 24-11-11 14:42
Diett.no hjelp!? Hircine Spørsmål og svar 7 21-06-11 00:07
Hjelp til å velge diett artemis Lavkarbo generelt 3 09-11-10 19:15
Diett.no - veldig god hjelp på veien! Anna Ananas Ketolysekuren 7 10-08-10 08:17
Trenger hjelp med Atkins' diett Sneakers Atkins kosthold 6 30-01-09 02:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no