Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå er det nok!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-08, 20:54   #1
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Nå er det nok!

Jeg nekter å ikke få dette til pga tidligere tvungen ketose (les: Hyperemesis)! Ifølge svaret jeg fikk av Torkil her, så kan likevel Ketolysekuren fungere, men jeg må da fokusere på rene produkter! Jeg er ALTFOR utålmodig med tanke på å komme meg ned i normalvekt til at jeg kan "vente" i 1 -2 år som var et alternativ! Dette SKAL jeg klare, så kroppen min MÅ bare samarbeide med meg! Jeg gikk jo ned 5 kg de første 3 ukene, men starter nå med samme vekt som sist!

Jeg har blitt flink til å røre på meg nå da! Går tur hver dag med søskenvogn! Går ca 1 mil om dagen! Men, vekta den rikker seg ikke, om i tillfelle så oppover! Jeg har heller ikke hatt mensen på mange mange uker! Det er kun på lavkarbo jeg får mensen sånn ca hver 5-6 uke! Har Pco (paradoksalt nok siden jeg blir raskt gravid! Med han mellomste hadde jeg ikke hatt mensen på 4 mnder når jeg ble gravid på ETT forsøk!) Så, jeg har funnet ut at jeg egentlig ikke har noe å tape på å prøve på nytt på ordentlig ketolysekur!

Etter å ha sett litt på hva jeg spiste sist, så spiste jeg nok for ofte bacongull, nøtter og dra kk litt pepsi max hver dag (ikke store konsumet, men et par glass!) I tillegg er jeg typen til å "glemme" å spise, selv uten å gå på ketolysekur, så det hjalp ikke akkurat å ikke føle noe som helst sult! Tror ikke kroppen min liker at jeg ikke spiser på en hel dag uavhengig av ketose eller ei!

Jeg skal ikveld sette opp en meny og imorgen starter jeg! Jeg skal holde på i tre måneder nå uten å stoppe uansett om det funker eller ikke med tanke på vekta, bare for å teste ut om jeg kan klare å få overbevist kroppen til å stole på at den får mat selvom jeg er i Ketose! Ja, det er jo lov til å håpe!

Nå er det full innsats og fokus på alle de andre positive sidene ved ketolyse!

mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 20:58   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det nok!!

NÅ er du skikkelig motivert hører jeg. Heia heia!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 10:39   #3
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Nå er det nok!!

Godt at motivasjonen er på plass. Skjønner at det er veldig frustrerende at vekta ikke røres seg!

Et lite tips på veien.. OM du vil ha litt brus så prøv med cola light i stedet for pepsi max. Jeg kan ikke drikke pepsi max for da stopper vekta mi opp. Det er nok på grunn av at den er søtet med aspartam. Cola light, derimot, er søtet med suclarose. Det tåler kroppen min og jeg fortsetter å gå ned.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 11:36   #4
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Nå er det nok!!

Det oser av motivasjon i innlegget ditt, det er bra!!!!
Kjipt når man ikke ser resultater, men det ser nok ut som om du har funnet ut av hva du IKKE tåler. Brus og nøtter kan være skikkeli bremser, i vert fall var de det for meg!!!!!

Lykke til videre Mor

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 11:40   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå er det nok!!

Lykke til!
Lavkarbo er også noe av det beste du kan gjøre for PCOS-en din!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 21:01   #6
mamma til tre gutter
Medlem
 
mamma til tre gutter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 47
Innlegg: 101
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Sv: Nå er det nok!!

Takk for svar på innlegget mitt!

Jeg startet opp på søndag og er i ketose idag! Har faktisk ikke fått vondt i hodet enda, MEN jeg er så vanvittig trøtt!! Og, sulten, men liksom ikke sulten likevel! Har drukket 2-3 liter vann om dagen! Kanskje det gjør at jeg ikke får vondt i hodet denne gangen! Jeg har store problemer allerede å spise nok! Spiser små måltider! Store måltider klarer jeg ikke nå! Det er vel bra, bare ikke det blir for lite! Jeg går 1-1,5 timer om dagen med vogn! faktisk et lite praktisk problem å gå tur siden jeg må tisse HELE tiden! Men, vet jo at alt dette bare er en del av starten på ketolysekuren, så det er bare å fortsette og se hva som skjer!
Gleder meg til å se vekta røre på seg!

__________________
Her er Min journal

Stikk gjerne innom å lytt til sangene mine her http://uhort.no/artist/Angel
(setter pris på ord i gjesteboken;0)
mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 00:09   #7
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Nå er det nok!

Heia Heia

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no