Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye fett? Nybegynner ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-11, 07:52   #1
ia2go
Juniormedlem
 
ia2go sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 27
ia2go er på en erverdig vei

Hvor mye fett? Nybegynner ...

Hei Jeg er nybegynner (en uke i dag) og er veldig usikker på hvor mye fett jeg skal spise. Planen var å bli mer aktiv i form av "gode" gåturer hver kveld men formen har ikke vært på topp så jeg føler meg altfor innaktiv. Jeg må ta pauser i trappa på jobben fordi det kjennes ut som om bena mine har løpt maraton (pleier ikke å føles sånn så det er muligens et resultat av at jeg er i ketose??)
Jeg har forstått at mye fett er bra MEN det må vel justeres ettter aktivitets nivå? Håper på veiledning vedr. dette

ia2go er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner...

Mye fett er bra, hvor mye, må ikke justeres etter aktivitetsnivå, men etter antall karbohydrater man spiser pr dag.
Du har skrevet "lavkarbo" i kostholdsfilosofiboksen din. Lavkarbo er en paraplybetegnelse for alle retninger opp til 150 karber pr dag. Spiser du mer enn ca 72karber, bør fettet reduseres.
At du føler at formen er dårlig og må ta pauser i trappa, tyder på at du er i ketose og kan spise så mye fett du vil, nesten!

Har du lest nybegynnertråden vår? Hvis ikke, sett i gang! Der vil du nok få svar på nesten alt du måtte lure på! Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:17   #3
ia2go
Juniormedlem
 
ia2go sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 27
ia2go er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner...

Takk for svar da spiser jeg fett med god samvittighet (litt uvant tanke etter alt for mange "sulte seg" slankekurer...) "lavkarbo" er en paraplybetegnelse.... "jeg har mye å lære Ligger på rundt 10 karber per dag og startet opp med en kollega (som har holdt på i 7 uker med kjemperesultater) som mentor. Har mye å lære og vil kjøpe meg en god bok med gode oppskrifter og råd... stalltips?

ia

ia2go er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:22   #4
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner...

Hei og velkommen
Jeg sitter her og blar i en bok som heter Slank med kotolysekuren av Torkil P. Andersen. Bra bok som kan anbefales. Den er lettlest, forklarende og den har forslag til menyer.
Lykke til

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 09:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner...

Dersom du vil ligge så lavt på karbene, noe som er totalt unødvendig, bør du, som lilletrille sier, lese Slank med ketolysekuren, tenker jeg! (Dr. Torkil er faktisk her på forumet under nicket Torkil )
Den kan kjøpes på nett eller i utvalgte Meny- butikker landet rundt! Den kan også lånes på biblioteket!

Få tak i boken, pugg nybegynnertråden og nyt den fete, gode maten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 11:58   #6
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av ia2go, her.

Hei Jeg er nybegynner (en uke i dag) og er veldig usikker på hvor mye fett jeg skal spise. Planen var å bli mer aktiv i form av "gode" gåturer hver kveld men formen har ikke vært på topp så jeg føler meg altfor innaktiv. Jeg må ta pauser i trappa på jobben fordi det kjennes ut som om bena mine har løpt maraton (pleier ikke å føles sånn så det er muligens et resultat av at jeg er i ketose??)
Jeg har forstått at mye fett er bra MEN det må vel justeres ettter aktivitets nivå? Håper på veiledning vedr. dette

VI er totalt i samme båt kjører mitt eget opplegg med max 15karbs om dagen og den vanlige 75% fett, 25% protein ca 0% carbs.. Fører opp alt jeg spiser på diett.no

Så langt, har det gått supert

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 12:49   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner ...

De fleste som lever på lavkarbo trenger ikke å tenke på fettet om de holder seg under 70 karber pr dag. Men ingen regel uten unntak. Noen ganger trorjeg selv at jeg får i meg mer enn nok fett, men vet at jeg sikkert kunne fått i meg mer. Da pøser jeg på med cocosa i kaffien, ca 1 ts 2-3 ganger daglig utenom det andre fettet jeg inntar. Så les og lær er det beste tips og lær din egen kropp å kjenne på forandringer. Masse lykke til med lavkarbolivet ditt

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:48   #8
ia2go
Juniormedlem
 
ia2go sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 27
ia2go er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye fett? Nybegynner ...

Takk for fine svar skal bruke litt tid på nybegynner linken og jeg skal investere i boka til Torkil

ia2go er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner - hvor skal jeg begynne? supermama Spørsmål og svar 5 13-04-11 18:04
FOR mye fett og HVOR mye fett? bamseline34 Andre dietter 2 17-02-11 09:17
Hvor mye fett og hvor mye kh om dagen? elibro Spørsmål og svar 0 22-09-10 16:25
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Nok en nybegynner: Hvor mye fett bør jeg få i meg? isrekl Induksjonen 3 26-03-09 13:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no