Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Småfeit 79-modell av en mann søker noe hjelp og tips

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-14, 19:27   #1
kenjii79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 3
kenjii79 er på en erverdig vei

Småfeit 79-modell av en mann søker noe hjelp og tips

Hei, småfeit 79 mod av en mann søker noe hjelp og tips angående Lavkarbo.

Skjønner at dette funker. da æ har renna rev så det holder, svimmel/ slapp, samt en ånde som kunne knerta korsen som helst ku under en fise konkuranse. Å er kun på uke 2.

Har til nå et meget ensformig og kjedelig kosthold. Bestående av egg, bacon,majones, hjemmelaget karbonader og kjøtt generelt. (Mye pga dårlig kunnskap rundt lavkarbo) Æ verken veier eller registrerer maten æ kjører i mæ, men begrenser inntaket fra tidligere.

MEN... for å få dette litt mer familievennlig, og motiverende - så sliter æ litt med å vite ka æ kan spise. skjønt dette med ris,pasta,brød o.l.

Men har æ grunn til å være redd for å spise grønnsaker som vokser under bakken - e gla i gulrøtter, mais, løk osv. E det virkelig slik at man ikke skal spise det? ikke en stakkarslig gulrot engang?

Begynner nå å bli lei av å måtte lage middag til familien og selv kun spise protein,saus og brokoli. Skipper sjøl, ris, mais, gulrøtter, løk osv (av og til så lager æ 2 middager) Æ føler at æ trenger mer tilbehør en saus og brokoli.

Ønsker liksom ikke å sette kjærring å unge på dette da det har vært mitt valg å gje gass.

Så hva av grønnsaker er FY FY, og hva kan æ spise litt av?

Og har dere forslag til nå annet en salat, og egg som er lett å smekke i hop for frokost og lunsj? e det nå brød eller knekkebrød som man kan kjøpe på rema/kiwi som det er lov å ete?
Samme med tilbehør (bortsett fra brokoli) til middagen...

Vet at mange har nok startet egne tråder om de samme spm, men e forsåvidt ganske grønn på forumer som dette også.

så håper det er noen som kan gjøre hverdagen min litt lettere med tanke på matlaging, og beregning av hva og hvor mye æ kan spise av forskjellige ting.

kenjii79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 19:57   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Småfeit 79 modell av en mann søker noe hjelp og tips.

Med mindre du vil være i ketose så kan du jo tillate deg litt gulrot, kålrot og andre rotgrønnsaker kanskje, jeg synes det er i overkant å kutte ut alt det, men det er min mening da. Ellers kan man spise løk selv på ketose sies det (prøv deg frem), blomkål, brokkoli, purreløk, salater, tomat, paprika, agurk, kiknakål, hodekål, squash, aubergine (for den som liker det...) - ta en sjekk i grønnsaksdisken!

Blomkål og brokkoli kan kokes møre og kjøres til mos/pure med en smørklatt og masse krydder (bruk blender eller stavmikser) - knallgodt! En liten fløteskvett kan du også ha i hvis det ikke blir for tyntflytende da. Hiv oppi litt sellerirot eller persillerot og la det koke med (trenger antagelig en del lengre koketid), det gir kjempegod smak! Sellerirot-fries er forresten knallgodt! Del opp en sellerirot i pommes-frites-staver, sleng dem i middels varm stekepanne med en smørklatt, ha på salt og pepper og stek dem i 20 min, rør rundt av og til så de får litt farge på alle sider. Utrolig godt!!!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 22:39   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Småfeit 79-modell av en mann søker noe hjelp og tips

Mais er ingen grønnsak, det er en kornsort og den er veldig rik på karbohydrater.
Babymais kan du derimot spise noe av.
Frokost kan være f.eks. middagsrester, Nannahs knekkebrød etc.
Mye og velge i, når du begynner og komme inn i det
Hvis du ser i oppskriftsdelen her på forumet, så vil du finne MYE og velge i!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 08:09   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Småfeit 79-modell av en mann søker noe hjelp og tips

Sjekk ut denne: http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Og om du spiser litt gulrot sammen med middagen din i ny og ne trenger ikke det å ha noe å si for vektnedgang. Men som de andre nevner må du bare prøve deg frem hva som passer for deg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 19:02   #5
kenjii79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 3
kenjii79 er på en erverdig vei

Sv: Småfeit 79 modell av en mann søker noe hjelp og tips.

er det ikke meniga at man skal være i ketose hele tiden?

kenjii79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 19:03   #6
kenjii79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2014
Innlegg: 3
kenjii79 er på en erverdig vei

Sv: Småfeit 79-modell av en mann søker noe hjelp og tips

takk

kenjii79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 19:18   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Småfeit 79 modell av en mann søker noe hjelp og tips.

Opprinnelig lagt inn av kenjii79, her.

er det ikke meniga at man skal være i ketose hele tiden?

Lavkarbo betyr ikke at man MÅ være i ketose nei. Lavkarbo kan være et kosthold med inntil 150 gram kh pr. dag, er man i ketose ligger man som regel på rundt 20 gram. Noen går lettest ned i vekt og trives best i ketose, andre går lettere ned og trives bedre med litt mer karbohydrater. Prøv deg frem og finn ut hva som passer for deg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-02-14, 07:40   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Småfeit 79-modell av en mann søker noe hjelp og tips

Signerer på det TrillTrall skriver og legger til at jeg trives beste med 50-60 g karbohydrat daglig, men jeg er fremdeles i ketose.

Ketose er ikke et must for å gå ned og det er heller ikke gitt at man raser ned i vekt for det at man er i ketose. Det varierer fra person til person og bare du kan finne ut av hva som fungerer for deg. I ketogen tilstand er det mange som opplever at sultfølelsen ikke er så stor lengre og det er "enklere" å spise normal porsjoner.

Jeg synes absolutt du burde få tak i en av bøkene som omhandler lavkarbo, som f.eks Ketolyseboka, GI-null, Kostrevolusjonen, Bedre uten Brød, Hexebergbøkene m.fl. Du trenger bare lese en av disse for å faktisk forstå hvordan dette virker og hva som skjer med kroppen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp til ung mann asdf Ketolysekuren 9 14-04-10 18:51
Nybegynner søker hjelp :) Sofie29 Spørsmål og svar 3 23-01-09 21:41
Søker litt hjelp ... Ninetter Lavkarbo generelt 8 14-06-08 21:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no