Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lite kalorier?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-07, 08:28   #1
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Lite kalorier?

Jeg gikk på ketolyse før da var det ikke noe problem og komme seg over 1300 kalorier om dagen på grunn av alt fettet.

Men nå har jeg gått over til noe fedon lignende og jeg kommer meg bare rundt 1000 kalorier om dagen, og jeg spiser meg mett og spiser mange måltider om dagen. Men går det greit? Eller vil det ødelegge forbrenninga? Jeg er kronisk syk så aktivitetsnivået er jo lavt.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:10   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite kalorier?

Hva spiser du på en dag da?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:36   #3
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Her er hva jeg spiste i går

Frokost: 2 ryvita knekkebrød, 40g grov mager leverpostei, 40 tomat, 25g port salut ost.
Lunsj:100g skinke, 100g tomat
Mellom: 125g youplait 0% youghurt
Mellom:100g skinke, 100g gulrot
Middag: Grønnsakssuppe med 130g kjøttboller
Kvelds: 150g bringebær og 2 ss gresskarkjernefrø

Tallene er sikkert ikke helt nøyaktige, men ganske.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 10:40   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Jeg gikk på ketolyse før da var det ikke noe problem og komme seg over 1300 kalorier om dagen på grunn av alt fettet.

Men nå har jeg gått over til noe fedon lignende og jeg kommer meg bare rundt 1000 kalorier om dagen, og jeg spiser meg mett og spiser mange måltider om dagen. Men går det greit? Eller vil det ødelegge forbrenninga? Jeg er kronisk syk så aktivitetsnivået er jo lavt.

Slik som jeg har fått det forklart, bør man spise hvertfall 1250 kcal om dagen.. elles går kroppen i sparemodus med den faren at forbrenningen blir dårligere.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 11:17   #5
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Slik som jeg har fått det forklart, bør man spise hvertfall 1250 kcal om dagen.. elles går kroppen i sparemodus med den faren at forbrenningen blir dårligere.

Og det er uansett aktivitetsnivå?
Da må jeg jo spise meg overmett da.
Eller får kanskje spise en del fet fisk hver dag, det er det jo mye kalorier i.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 11:33   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Her er hva jeg spiste i går

Frokost: 2 ryvita knekkebrød, 40g grov mager leverpostei, 40 tomat, 25g port salut ost.
Lunsj:100g skinke, 100g tomat
Mellom: 125g youplait 0% youghurt
Mellom:100g skinke, 100g gulrot
Middag: Grønnsakssuppe med 130g kjøttboller
Kvelds: 150g bringebær og 2 ss gresskarkjernefrø

Tallene er sikkert ikke helt nøyaktige, men ganske.

Du spiser for lite fett synes jeg.
Lunsjen din har vel ikke noe fett, med mindre du har spist noe du ikke har skrevet her. Hvordan er det med middagen? Har du noe fett i grønnsakssuppen?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 11:56   #7
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Du spiser for lite fett synes jeg.
Lunsjen din har vel ikke noe fett, med mindre du har spist noe du ikke har skrevet her. Hvordan er det med middagen? Har du noe fett i grønnsakssuppen?

Kjøttbollene er blanding av medisterfarse og kjøttdeig, så er fett der, er jo fett i osten og. Men på fedon skal man vel ikke ha så mye fett?

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 12:32   #8
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Jeg synes du spiser for lite fett. Du skal ha fett til hvert måltid, tlsvarende 1 ss olje. Anbefaler deg Fedons metode om du ikke har den.
Og husk at kroppen må ha fett for å tørre å slippe fett.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 13:14   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Og det er uansett aktivitetsnivå?
Da må jeg jo spise meg overmett da.
Eller får kanskje spise en del fet fisk hver dag, det er det jo mye kalorier i.

Sånn som jeg har forstått det, er det det minste man bruker... altså hvis man er i velig lite aktivitet.

Fet fisk er bra greie, hverfall må jeg ha mer av det enn av kjøtt for å bli mett.
Kanskje du kan suplere med litt nøtter?

[

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 15:16   #10
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Sånn som jeg har forstått det, er det det minste man bruker... altså hvis man er i velig lite aktivitet.

Fet fisk er bra greie, hverfall må jeg ha mer av det enn av kjøtt for å bli mett.
Kanskje du kan suplere med litt nøtter?

[

Takk for svar, skal prøve og komme meg opp i 1250 da. Tåler ikke nøtter, men får spise litt makrell og laks.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 15:25   #11
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite kalorier?

Har du lest denne: Startråd for dr lindbergs kosthold?

Du trenger ikke å ha så mange måltider hvis du synes det blir for mye mat. I boken Fedon's metode er menyforslagene med 4 hovedmåltider og 1 mellommåltid og på side 138 eller noe sånt (vet ikke om det er riktig og gidder ikke å gå å hente boken nå ) er det satt opp et forslag som består av 3 hovedmåltider og 2 mellom. Tror du kommer høyere opp i kalorier hvis du passer på fettet i alle hovedmåltider og litt nøtter til mellommåltidene, men jeg har aldri telt kalorier på Lindberg. Det skal ikke være nødvendig å telle kalorier hvis du følger prinsippene for å sette sammen måltider

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 16:22   #12
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Har du lest denne: Startråd for dr lindbergs kosthold?

Du trenger ikke å ha så mange måltider hvis du synes det blir for mye mat. I boken Fedon's metode er menyforslagene med 4 hovedmåltider og 1 mellommåltid og på side 138 eller noe sånt (vet ikke om det er riktig og gidder ikke å gå å hente boken nå ) er det satt opp et forslag som består av 3 hovedmåltider og 2 mellom. Tror du kommer høyere opp i kalorier hvis du passer på fettet i alle hovedmåltider og litt nøtter til mellommåltidene, men jeg har aldri telt kalorier på Lindberg. Det skal ikke være nødvendig å telle kalorier hvis du følger prinsippene for å sette sammen måltider

Takk for svar!

Har lest den tråden. Nå tåler jeg hverken nøtter eller egg, så er ikke så lett og helt vite hvor jeg skal ta fettet fra. Spiser frø, der er det jo en del fett. Men skal kjøpe inn røkt laks og makrell i tomat.
Nå følger ikke jeg fedon slavisk heller, skal vel heller bare prøve og finne min versjon, men prøver og ta litt utganspunkt i fedon.
Jeg teller kalorier, men det er fordi forbrenninga mi er dårlig, Og jeg er så innaktiv. Er livredd for og legge på meg nå som jeg ikke går på ketolyse.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 16:50   #13
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Liker du advokado ? (nydelig med reker og majones) Den er full av gode fetstoffer. Samme gjelder røkelaks og laks. Ha mye god olivenolje på salaten. Og oliven er supert (kjøper de sorte i løs vekt på super`n).

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 17:32   #14
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lite kalorier?

Fett er viktig, ikke fall for fristelsen å spare på fettet for å lage din egen versjon.
Jeg tar som regel en spiseskje olje blandet med en spiseskje juice til måltidene, for jeg liker ikke feit fisk og klarer ikke den ekle smaken av raps og oliven.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 19:21   #15
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Takk for svar!

Liker ikke avokada desverre. Men er veldig glad i fet fisk da, så kan jo spise litt av det hver dag.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 00:05   #16
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Slik som jeg har fått det forklart, bør man spise hvertfall 1250 kcal om dagen.. elles går kroppen i sparemodus med den faren at forbrenningen blir dårligere.

Vil det være uansett hvor høy du er ?
Kalori inntaket blir jo beregnet etter høyde og vekt?
En som er 170 høg bør jo ha bruk mer kalorier enn en som er 150 cm høg
Jeg er 150 høg og en vanlig dag bør jeg ha ca 1200 dersom jeg ikke slanker meg. Går utfra at en som er høgere trenger mer til vanlig?
Vet at lavkarbo ikke teller kalorier men ettersom jeg no skal prøve Fedon på de siste 3 kg tenkte jeg at jeg iallefall ikke burde over 1200

Men jeg vet ikke.........

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 00:11   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lite kalorier?

Et råd (fra Dr. Atkins himself, på spørsmål om hvor mye kalorier man bør ligge på om man MÅ telle, - og ja, noen må dessverre det også) går ut på min. 10 ganger din kroppsvekt i pund (lb) i kalorier pr døgn og max. 12 ganger din kroppsvekt.

For å finne ut hva vekten din er i pund (lb) deler du vekten din med 0.4536

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 21-10-07 kl 21:48. Årsak: presisering
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 00:13   #18
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lite kalorier?

Når jeg hørte denne var det ikke snakk om høyde, det var snakk om 1250 for kvinner og 1500 for menn


EGENTLIG skal jo ikke vi på lavkarbo telle kcal... men karbohydrater.
Skaldeman feks sier jo så fint "spis når du er sulten... er du ikke det så venter du"

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 00:17   #19
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Et råd går ut på min. 10 ganger din kroppsvekt i pund (lb) i kalorier pr døgn og max. 12 ganger din kroppsvekt.

For å finne ut hva vekten din er i pund (lb) ganger du vekten din med 0.4536

Kan du vise meg ett regnestykke på dette? fikk det ikke til jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 11:20   #20
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Et råd (fra Dr. Atkins himself, på spørsmål om hvor mye kalorier man bør ligge på om man MÅ telle, - og ja, noen må dessverre det også) går ut på min. 10 ganger din kroppsvekt i pund (lb) i kalorier pr døgn og max. 12 ganger din kroppsvekt.

For å finne ut hva vekten din er i pund (lb) ganger du vekten din med 0.4536

Den her fikk ikke jeg til! Fikk det til og bli 349 kalorier, så jeg må ha gjort noe feil. Kjempefint hvis du kan vise det!

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:11   #21
Atalanta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 9
Atalanta er ny på veien

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Et råd (fra Dr. Atkins himself, på spørsmål om hvor mye kalorier man bør ligge på om man MÅ telle, - og ja, noen må dessverre det også) går ut på min. 10 ganger din kroppsvekt i pund (lb) i kalorier pr døgn og max. 12 ganger din kroppsvekt.

For å finne ut hva vekten din er i pund (lb) ganger du vekten din med 0.4536


Det skal være dele vekten din med 0,4536 for å finne vekten din i pund

__________________


Atalanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 21:47   #22
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lite kalorier?

Opprinnelig lagt inn av Atalanta, her.

Det skal være dele vekten din med 0,4536 for å finne vekten din i pund



Ja selvfølgelig, det gikk litt fort i svingene der - var så mye ganging der fra før !
Har rettet det opp nå, takk skal du ha !


Eks: 60 kg = 60 delt på 0.4536 = 132,27 lb

132,27 lb x 10 = 1322 kalorier
132,27 lb x 12 = 1587 kalorier

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får jeg for lite kalorier? evasr Ketolysekuren 8 23-05-07 11:42
Skal begynne på ketolyse! Har gått på Atkins før, men gikk ikke ned et gram! **Angelica** Ketolysekuren 25 11-02-07 19:04
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 14:20
Et lite bedrag Dante Livets lyse side 4 20-11-06 16:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no