Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan Steviosa regnes som null karbohydrater?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-17, 12:18   #1
68KiloNext
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2017
Innlegg: 3
68KiloNext er på en erverdig vei

Kan Steviosa regnes som null karbohydrater?

Jeg ser at det står på pakken til Steviosa ad det er en del karbohydrater i det, men at det ikke er noen kalorier. Det står også at det ikke påvirker blodsukkeret. Betyr det at jeg kan spise disse karbohydratene uten å regne dem med i den daglige dosen karbohydrater? Og gjelder det samme for Tagatesse?

68KiloNext er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 14:18   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Kan Steviosa regnes som null karbohydrater?

Det er bare karbohydrater i det, men mengden du skal ha i er mye mindre enn for sukker. Måleskjeen som følger med pulveret er 83mg og det tilsvarer 25g sukker. Dvs at 100g sukker, som ville gitt deg 100g karbohydrater, bare gir deg 0,3g karbohydrater med Stevia. I praksis betyr det at du helt sikkert kan se bort ifra Steva siden det skal godt gjøres at du kommer over 1g.

Tagatesse er tagatose bulket med isomalt og gjort søtere med Splenda. Tagatose, noe det er 40% av blir delevis tatt opp og isomalt blir tatt opp. 50g tilsvarer 100g sukker og der vil tilsvare minst 25g karbohydrat. Dvs. hvis ikke du skal ha karamiliseringsegenskapen til tagatose er det lite vits i å bruke tagatesse,

Jeg bruker Sukrin hvis jeg vil bulke og flytende natreen hvis jeg bare trenger søtsmak. Jeg blander disse der hvor man ønkser noe veldig søtt som f.eks. marsipan. Det fordi det smaker kaldt hvis det blir en vesentlig andel sukrin.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)

Sist redigert av sylwester : 16-05-17 kl 14:26.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
NULL karbohydrater i kosten herregud Spørsmål og svar 52 03-01-11 09:48
Noe poeng i null karbohydrater?? agurken Spørsmål og svar 28 10-11-10 11:40
Null karbohydrater i løk Charlott Lavkarbo generelt 30 25-05-10 11:47
Når det står 0 netto karbo betyr det da at det er null karbohydrater i det? Nitja Ketolysekuren 7 12-01-09 19:45
Hva regnes som mat med lite karbohydrater? noli Lavkarbo generelt 10 16-06-08 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no