Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ang. tabl. til ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-08, 20:34   #1
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Ang. tabl. til ketolysekuren

Må jeg spise disse tablettene så spredt utover dagen som det står på bx, eller kan jeg spise feks 3 av dem til frokost og den siste (den som skal ha to av pr dag) på kvelden

Jeg sliter skikkelig med å huske å ta disse tablettene... men tenker at jeg kanskje kan klare å huske tabletter to ganger pr dag (sammen med tannpuss vøtt dø)

Noen som vet om det er kjempeviktig at de spres utover hele dagen??

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 20:51   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren.

Opprinnelig lagt inn av Gunhild, her.

Må jeg spise disse tablettene så spredt utover dagen som det står på bx, eller kan jeg spise feks 3 av dem til frokost og den siste (den som skal ha to av pr dag) på kvelden

Jeg sliter skikkelig med å huske å ta disse tablettene... men tenker at jeg kanskje kan klare å huske tabletter to ganger pr dag (sammen med tannpuss vøtt dø)

Noen som vet om det er kjempeviktig at de spres utover hele dagen??

Håper noen kan svare deg, for jeg sliter med det samme....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:12   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Ja, du må spise de så sredt utover dagen. Og hvorfor står forklart veldig godt i boka.

Jeg har ikke boka foran meg nå, og husker heller ikke hvorfor.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:18   #4
Kvark
Juniormedlem
 
Kvark sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 63
Innlegg: 44
Kvark er på en erverdig vei

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Problemet med at du tar de forskjellige sammen, er at de oppveier hverandre (enkelt forklart)

__________________

[/url]
Kvark er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:34   #5
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Ja, du må spise de så sredt utover dagen. Og hvorfor står forklart veldig godt i boka.

Jeg har ikke boka foran meg nå, og husker heller ikke hvorfor.

I "Slank med ketolysekuren" ??
Eneste jeg finner der er, sitat: "Tablettene tas som angitt på pakkene"
og thats it

Tenkte egentlig mest sånn at det må jo være det viktigste at de blir tatt... ikke akkurat når og hvordan.... men.. jeg kan jo ta feil hehe

Noen som vet hvor jeg eventuelt kan lese om dette..... (Ikke at jeg ikke stoler på dere altså... jeg bare klarer ikke å forstå hvorfor...liksom)

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:41   #6
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Jo det er vist viktig når de blir tatt.
Her er litt saksing fra ketolyse.no (det står under nettbutikken på info om de forskjellige tabl.)

Sitat:

Selen+Sink?vitamintabletten tas til lunsj. Det er viktig at selentabletten som skal tas til lunsj, ikke tas samtidig som krom+Kalsiumtablettene, da opptaket hemmes hvis begge tablettyper tas samtidig.

Magnesium:Anbefalt dagsdosis er 1 tablet daglig til kvelden.

Krom+kalium+Kalsiumtablettene tas morgen og middag. Det er viktig at de ikke tas samtidig med selentabletten som skal tas til lunsj, da opptaket hemmes hvis begge tablettyper tas samtidig.


Jeg har litt rar døgnryttme for tiden (sykdom) så det jeg gjør er å ta 1 selen tabl. om morgenen til frokost. 1 krom til middag og 1 krom til kvelds (ca i 8 tiden) å så 1 magnesium samtidig med tannpussen (har bare 3 måltider om dagen).



Sist redigert av terry : 18-01-08 kl 21:50.
terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:46   #7
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Tanx Terry )

Fant jo litt her på siden også... når man lærer seg og lete litt så finner man jo ofte det man lurer på her....

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ter#post142977

Tusen takk for svar alle ;o)

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 21:49   #8
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Gunhild, her.

Tanx Terry )

Hmmm.... ser at mitt standard smiletegn ble litt lettere flau her inne...hehe.... Jeg er da ikke spes flau... ennå

__________________
Mange klemmer fra Gunhild
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 22:51   #9
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Jeg vil bare legge til et tips. Jeg sliter også med å huske dem, så nå står de på hylla rett foran vasken på badet. dermed ser jeg dem hver gang jeg vasker henda etter å ha vært på do, og husker dermed å ta dem. Det er ikke viktig at de tas sammen med maten, så om du tar dem rett før du spiser eller rett etter spiller eingen rolle. Så lenge det er lang tid mellom hver tabelett.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 10:19   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Skrev dette i en annen tråd. Men vil legge det til her også for å vise hvor viktig det er å ta tabelettene. Nå går riktignok jeg på vanndrivende medisiner, men de er tilsatt kalium som burde dekke behovet. MEN ketolyse/lavkarbo virker jo vanndrivende på mange og vi drikker jo såpass mye at det som skjedde meg kan skje flere.

Sitat:

Jeg skulle ut på planteshopping i dag, men ble så fryktelig uvel underveis. Hele venstre hånd var totalt lammet, munnen og deler av ansiktet var lammet. Jeg kjente at beina begynte å lammes samt høyre arm. Jeg ble dritredd og trodde jeg hadde fått slag!

Sambo kjørte meg rett inn på akutten på sykehuset, der ble jeg i flere timer. Undersøkt i alle bauer og kanter. Hjertet var heldigvis krute godt. De gjennomførte både ekg og et par andre tester jeg ikke vet navnet på.

Massevis av blodprøver ble tatt og etter et par timer fikk jeg vite resultatet. Førligheta kom ganske fort tilbake, men skrekken satt i ganske lenge.

Svaret på blodprøvene viste at jeg har altfor lite kalium i blodet og det kan være farlig hvis det forblir ubehandlet. Så nå sitter jeg her og knasker kalium...

Og grunnen til at jeg har for lite kalium i kroppen skyldes det at jeg har slurvet for mye med ketolysetabelettene; saltene blir skyllet ut med alt vannet. SÅ HUSK KETOLYSETABELETTENE!!! Jeg insisterte på å fortsette med lavkarbo..

Jeg har bestemt meg for å gå til en årlig sjekk hos legen og får sjekket ALT som bør sjekkes i forbindelse med ketolyse/lavkarbodiett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 22:40   #11
Sushi
Juniormedlem
 
Sushi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 20
Sushi er på en erverdig vei

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Hei!
Jeg sliter med det samme... glemmer ofte den til lunsj og middag så lurer på om det er mulig (eller bedre enn å glemme..) å ta


Krom+kalium+Kalsiumtablettene MORGEN (dvs 2stk)

Selen+Sink+vitamintabletten KVELD
Magnesium KVELD

Sink+magnesium går fint, sant? og tenker at bedre med to krom i slengen enn å bare ta en for dag sånn som jeg har gjort...

Maybe Im wrong....

Sushi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 19:36   #12
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

3500,- i året for vitaminer? :P Må da finnes et mer billigere alternativ.. Hvilke mineraler kommer egentlig fra karbohydrater, som ikke suppleres i et daglig kosthold på lavkarbo? (kjøtt, fisk, egg, salat osv) Kjenner jeg vegrer meg litt å trykke på bestillingsknappen igjen. Har gått 2 mnd uten de her tablettene og kjenner null og niks forskjell. (dog tar udos choice og multivitaminer i ny og ne..)

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 00:19   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ang. tabl. til ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av andreasoe, her.

3500,- i året for vitaminer? :P Må da finnes et mer billigere alternativ.. Hvilke mineraler kommer egentlig fra karbohydrater, som ikke suppleres i et daglig kosthold på lavkarbo? (kjøtt, fisk, egg, salat osv) Kjenner jeg vegrer meg litt å trykke på bestillingsknappen igjen. Har gått 2 mnd uten de her tablettene og kjenner null og niks forskjell. (dog tar udos choice og multivitaminer i ny og ne..)

Kan love deg at du vil merke det hvis du får for lite kalium i skroten....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Ketolysekuren noe for meg? GINOK Ketolysekuren 6 25-02-06 15:05
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no